Hoe maak ik een DVD cover?

vbimport

Beste Nederlanders,
Ik wil graag mijn dvd’s voorzien van covers. Wie kan mij tips geven over welke programma’s, en hoe die te gebruiken.
Alvast bedankt !

Ikzelf maak meestal gebruik van Nero Coverdesigner, een Nero tooltje om allerei formaten covers te maken van zowel cd’s als dvd’s. Niet gratis, tenminste niet dat ik weet…

Eenvoudig te gebruiken door het gewenste formaat te selecteren. Vervolgens kun je afbeeldingen invoegen, allerlei soorten tekst, kleuren, iig genoeg om wat leuk ogende covers te maken. Met afdrukken kunnen de snijlijnen mee worden geprint.

net als its_me_117 gebruik ik ook altijd nero cover designer

Hoi,

ik maak ze meestal zelf met photoshop omdat ik foto’s uit m’n film haal en die dan verwerk in het kaftje samen met titel en op de achterkant een korte uitleg.

Maar als je een gemakkelijkere manier zoekt dan kan je ook MediaFace 4.01 gebruiken.
Daarin heb je ook verschillende mogelijkheden. Je kan achtergrondpatronen van het programma zelf gebruiken als ook je eigen afbeeldingen inladen.

Daarna kan je er ook tekst over zetten enz.

Het programma wijst zichzelf uit. Je kan er ook stickers mee maken om op je dvd te plakken.

Succes
Sabke

het is mij in ieder geval gelukt bedankt:iagree:

In Illustrator kan je een template maken met de juiste maten. Dan even alleen een fotootje importeren, printen en voila. En ik weet nog wel een site waar de meeste covers te vinden zijn maar daar kom ik op terug ivm auteursrechten mss wel.

grtz Dunedain

Update na goedkeuring.

http://www.cdcovers.cc/

Daar zijn zat covers te vinden

grtz Dunedain