Hoe maak ik best een dual-boot systeem?

vbimport

Ik zou graag win2k installeren bij win98 SE.
Hoe doe ik dat best zodat ik beide besturingssytemen nog kan draaien.

In Windows 2000 zit eren bootmanager. Deze geeft de mogelijkheid om het oude systeem ook nog te blijven gebruiken.

Mijn voorkeur gaat echter uit naar Bootmagic, welke inbegrepen is bij Partition Magic 5 Pro. Daar kun je ook nog andere OS toevoegen in je bootmenu.

Daar is volgens mij al eerder een topic over geweest. www.imaginers.com/iw heeft volgens mij Partition Magic op hun site staan.

Da_Taxman

Er zit inderdaad in W2000 een bootmanager.
Wel w2000 op een aparte partitie installeren.
Met PartitionMagic kan je dit zonder dat je uw gegevens verliest van W98.

Als je tussen W98 en W2000 wil communiceren best de partitie formateren in FAT32.

Ik dacht eerder dat er betere compatibiliteit was tussen win2000 en win 98, indien win 98 op een FAT16 partitie staat? Of kan NTFS5 ook FAT16 lezen, wat NTFS4 niet kon?

Het maakt niet uit .Het booten gebeurt vanuit win2000 en die kan met alle formaten overweg ( fat 16 en 32, Ntfs4 en 5 ). Zolang je win 98 en 2000 maar niet op dezelfde partitie zet.

Wie gebruikt er überhaupt not FAT16?
Als je wilt dat je onder Windows 98 ook spullen van je Windows2000 partitie kunt halen, dan moet je de Windows 2000 partitie als FAT 32 formatteren.

Als je alleen de gegevens van de Windows 98 partitie onder WIndows 2000 wilt kunnen lezen en niet andersom, dan kun je best de Windows2000 partitie als NTFS formatteren (je kunt dan alleen niet meer met Windows 98 op die partitie). Dit is de configuratie die ik zelf gebruik en dat werkt prima. (alleen lastig als Windows 2000 crasht en je wilt gegevens hebben van die Win2k partitie, dat lukt dan niet zo makkelijk (eventueel via herstelconsole of je moet Windows2000 op weer een andere partitie installeren zodat je die NTFS partitie kunt lezen).

Da_Taxman