Hoe lees ik deze CD uit

vbimport

Voor de veteranen hier vast gemakkelijk. Ik heb met NERO5 een CD gebrand met wat zooi van mijn HD er op. Mijn eigen speler en brander denken dat het een audio-CD is met 1 track. Bij een vriend wordt een deel van de TOC wel goed gelezen maar ik krijg geen toegang tot de files. Wat deed ik fout en hoe los ik dat op. Elke tip is welkom.

Lijkt op een slecht cd’tje. Doe hetzelfde nog es op een Philips silver premium. En wil je helemaal zeker zijn op de helft van de snelheid die je brander aankan. Wedden dat ie ut dan wel doet?
p.s. Ik heb ook het idee dat sommige branders als ze te warm worden slechtere cd’tjes afleveren.
Iemand hierover een mening?

The_SurVeYor

Ja dat heb ik , The_SuVeYor. Als sommige branders hun warmte niet goed kwijt kunnen dan wordt de laser onnauwkeurig en kunnen er fouten in de cd komen.

Ik heb van verschillende mensen het advies gekregen een cd brander dan ook niet tussen je harde schijf en cdrom te plaatsen, omdat dat volgens hun te warm werd… Ik weet niet of het zo is, want ik heb dat advies gewoon opgevolgd en ik heb dus niet lopen fikken met mijn brander tussen die andere apparaten.

Misschien hebben moderne branders hier minder of geen last van, want dit advies is alweer van een heel tijdje geleden

G@M3FR3@K

Tijdens de zomermaanden als de temperatuur op je kamer wat hoger is dan normaal en je brand een aantal cd’tjes achter elkaar dan wordt je brander aardig warm.

Mijn ervaring is ook dat dan de kans op fouten groter wordt. Als je dan de pc even uitzet om de brander af te laten koelen (de pc moet dan echt uitstaan) dan gaat het weer beter. Het is of uitzetten of een speciale koeler installeren voor je brander.

Da_Taxman

Je hebt van die spec. coolers voor cd rom spelers! (/cdrw) Dan zou je geen last hier van moeten hebben!

Jee kunt anders een harddisk cooler gebruiken, mocht je die wel kunnen vinden.

Maar inderdaad, een CDR cooler werkt het beste, zorg voor ventilatie om het apparaat, dat helpt iets…

Kryotech koeling is nog beter

Da_Taxman

Pfffff, zo’n cooler komt mij nu wel goed van pas, tjonge wat heb ik het warm

Ik heb een platte kleine kist van PC.
met daarin:
CDROM (IDE) bovenste
CDR HP8100i (IDE) middenste
CDR Yamaha 8424s (SCSI) onderste

mijn kist zit stamp vol
2 HD’s (IDE), voodoo kaart, matrox kaart, soundblaster.

Ik heb nooit problemen gehad met cd’s wat slecht beschreven werden.