Hoe lang gaat een brander mee?

vbimport

Wie weet hoe lang een brander mee gaat.
Heb een hp cdwriter plus.

Graag serieuse antwoorden.

ik denk dat een goede zoals plextor jaren mee gaat, maar mijn philipsie is overleden na 4 maanden =(

Gegroet

Ok, ik wil niet beweren dat ik weet hoelang cd-branders meegaan maar ik ben ondertussen aan m’n vierde (!) brander toe. (maar ik brandde ook veeeeeeeeeeeeel)

In december 1996 kocht ik m’n eerste brander, een matsushita 7501 (SCSI) ik heb daar VEEEEEEEEEEL cd’s mee gebrand, zo’n 5 tot 10 per dag. Ergens half 1998 duurde het steeds langer voordat cd-tjes herkend werden e.d. Voor mij was 'ie afgeschreven, al brandde hij nog wel ok. Totaal dus 1,5 jaar.
December 1998 kwam de tweede, een matsushita 7502-B deze heeft sinds een tijdje problemen om goedkope cd’s te branden (ik heb er al HEEEEEEEEL VEEEEEEEEl cd’s mee gebrand ook meer dan 10 per dag, dus misschien is de laser wel lam geworden.) En sinds heel recentelijk worden ALLE 80 minuten cd’s verneukt. totale levensduur geschat op 1,5 jaar.
Ergens vorig jaar heb ik een 2de hands HP 8100 gekocht, deze had altijd problemen met inlezen van sommige cd’s. 80 minuten was ook taboe. Deze heb ik na 3 maanden ofzo weggedaan.
En ik heb afgelopen maandag een PlexWriter 8x/4x/32 gekocht. Dit is echt een pracht van een ding… ik hoop dat ie het wat langer uit houdt. Ach ik brand nu nog slechts enkele cd’s per dag (+/- 2 of 3 per dag).

ik hoop dat je hier iets mee kan.

een brander kan volgens de leverancier
ongeveer 1000 cd`s branden.

maar ik zit al aan de 1500 cd met m`n yamaha
426 en hij doet het nog goed

ronaldus

Ik heb Januari 1999 een Philips CDD 3610 gekocht… Hij was in December naar de kl*te… Ik had er wel +/- 800 cd’s mee gebrandt… Dus ik naar de winkel en zeggen dat ie kapot is… hebben ze hem opgestuurd… blijkt dat de laser gewoon kapot is… heb ik geheel gratis een nieuwe gekregen !!! !! Dus hoelang je brander mee gaat hangt er gewoon vanaf hoeveel je ermee brandt !!

ik heb ook een hp 2 speed van 1,5 jaar oud. Doet het nog perfect. Plus minus 2500 cd’s mee gebrandt. Wel ALLEEN gebruikt voor branden, nooit lezen.

heb nog ne hp van 3-4 jaar terug , zegt da genoeg ?

11 maanden

ze gaan hem nu vervangen

leve de garantie

(a-open 4-4-20)

mijn eerste schrijver was een hp7200+
deze was juist buiten de garantie gevallen
juist een 2tal weekjes te laat
heb 'm laten maken dat koste mij 4000bef

toen overgestapt naar een philips cdd3610 ( werkt nog altijd)

dat op 2* speed schrijven duurde te lang
en ik kocht de pas uitgekomen hp8100+
deze werkt nog altijd perfect na zééér veel cd’tje gebrand te hebben

nu heb ik een plextor en ik moet zeggen
plextor rulez en burns like an hell

dus koop niet zomaar een schrijver koop plextor

He jongens. Harstikke bedankt.

Maar welke brander raden jullie mij nou aan ?

Is dat nog niet duidelijk: --> PLEXTOR <-- (al heb ik zelf een sony die het ook perfect doet )

Wat dacht je dan van een TEAC. dat is ook een goed merk hoor. Brand er alles mee en als je de goede versie koopt 58S dan wordt ie ook nog ondersteund door CLONECD.

Rush

/Don’t shoot them, let them burn.

Een plextor heeft iets van 50000 power on uren, dus als je hem dag en nacht aan laat staan ongeveer 6 jaar

MZL

Definitely Plextor!

Ik neem nooit meer een andere.
Plextor staat bekend als een soort mercedes onder de cd-branders. top-kwaliteit dus.

Heb gehad: Sony, HP, Philips, TEAC 4 stuks (50, 55, 56 en 58S) Nu Plextor 124TS.
Met geen van allen ooit problemen, maar de Plex bevalt uiteindelijk geweldig… hele CD in 6 minuten.
De afdankers zijn gewoon doorverkocht en werken allemaal nog, maar er zijn erbij die maar 5 CD’s per jaar branden

[This message has been edited by Jan Bouten (edited 01 June 2000).]

Teac houdt het erg lang vol!
jammer dat die clonecd niet ondersteunt!

wie zegt dat S58 clonecd wel ondersteunt?
Want volgens mij is dat niet zo!

Cu

Nog maals harstikke bedankt.

Had nog één vraagje: Waar kan ik een Plextor kopen, en wat is de prijs ?
Had graag een Plextor 8-32 dus zonder herschrijven. Als er ook een plextor is die kan herschrijven ook goed. Maar liever zonder.

Alvast bedankt.

Vragende Cd Freak.

plextor 32lezen 4* herschrijven en 8*schrijven IDE
koste bij mij 11.000bef
maar dat ligt van de winkel zelf af

Je kunt Plextor onder andere bij Funprice kopen.
Ik heb daar goede ervaringen mee (al 2 branders bij hun gekocht) http://www.funprice.nl/ of klik op de banner

De levensduur van een brander wordt meestal aangegeven met het aantal zogeheten ‘branduren’( dit heeft te maken met je laser, een lamp kan ook maar een aantal branduren branden, als er één kapot gaat volgt de rest ook binnenkort )
Kijk op de site van je leverancier en zoek dan naar specs voor je brander, kijk dan naar branduren…

btw, Plextor SCSI is de meest gewilde brander 12/4/32 kost ong hfl 850.- (excl scsi kaart)