Hoe kun je je directx "beheren"

vbimport

Ik heb Fifa soccer 2002 en dat deed het perfect totdat ik directx 8.0 moest installeren voor een ander spel. Nadat ik dit had gedaan (installatie direct 8.0) klapt terwijl ik fifa soccer 2002 aan het spelen ben er zomaar uit naar windows zonder foutmelding...
Snap er niets van ik denk dat dit gekomen is nadat ik directx 8.0 erop heb gezet. Nou is mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik directx 8.0 kan uninstallen. Hier was een simpel progje voor!!!
Je kunt hiermee bekijken welke versies zijn geinstalleerd En je kunt dus ook bepaalde versies uninstallen. Ik heb ergens op internet gelezen dat hier een progje voor was maar ik weet echt niet meer hoe dit heet. Wie weet wat ik bedoel? Of heeft er een andere oplossing voor?

Alvast bedankt voor de aangereikte tips en/of oplossingen!

:frowning:

Dit is wat Microsoft hierover zegt:

DirectX 8.0a is a system component and cannot be uninstalled. If there is a problem with the DirectX install, it can normally be resolved by shutting down all running applications and reinstalling. As mentioned previously, DirectX 8.0a is fully backward-compatible with titles written for previous versions of DirectX. If you are having other problems after installing DirectX 8, these can often be resolved by installing updated drivers for your display card, audio card, or input device.

Nou, weet ik dat er een progje bestaat dat DirectX Uninstaller heet. Heb net een search gedaan bij Google en vond daar wel wat links. Als je het nie kan vinden wil ik wel ff door wat oude cd’s spitten, want heb em wel ergens liggen. Maar weet nie of die ook dX 8.0 aankan.

In een map op je schijf moet ook een programma staan dat
DXDIAG heet , daar kun je je hele directx mee testen…

foei wookie , engelse tekst quoten :slight_smile: (ik kon het niet laten)

Bekijk deze site eens , schijnen nogal veel te weten over directx

Originally posted by Mr. Belvedere
foei wookie , engelse tekst quoten :slight_smile: (ik kon het niet laten)

Vertaling:
DirectX uninstallen kan volgens Microsoft niet!

Nou beter? Ga niet alles lopen vertalen hoor! :stuck_out_tongue:

:wink: Bedankt voor de reakties. Ik zal ook even verder zoeken maar ik merk wel dat dit een gebied is waar maar weinig specifieke software voor handen is… Dit zal wel zo makkelijk zijn…

Greetings from here,

F.K.