Hoe kun je in winxp startmenu helemaal zelf alle progs. in submappen plaatsen?

Je kon in win98 alle progs in menu start in eigen submappen (hoofdmappen) plaatsen en verplaatsen etc. Ik had bijv. alle brandprogs. in menu start onder de map: CDR. En Mp3 tools in een map MP3. ect. Maar ik zie dat mijn lijst in menu start van Winxp steeds langer wordt en heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden… Want je hebt nu alle progs onder elkaar staan en door elkaar. Wie weet hier de oplossing voor?:confused:

Alvast bedankt!

onder “C:\Documents and Settings” heb je een map met je inlognaam daarin “Menu Start” hetzelfde in C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start, daar kan je dus veranderingen aanbrengen.

Via een rechtermuis knop op de “Alle Programma’s” knop en dan “Explore” kun je er nog makkelijker komen :wink: Ik heb hier de Engelse versie dus ik weet niet of de genoemde namen helemaal kloppen.

Originally posted by G@M3FR3@K
Via een rechtermuis knop op de “Alle Programma’s” knop en dan “Explore” kun je er nog makkelijker komen :wink: Ik heb hier de Engelse versie dus ik weet niet of de genoemde namen helemaal kloppen.

In de NL versie wordt dat dan [b]Verkennen[/b]! :stuck_out_tongue:

Ik heb ze er gewoon heen gesleept met mijn muisknop, maar dan wel in het venstertje dat er naast opengaat! Maak wel eerst die mappen waar je die icoontjes heen wilt slepen, dat kun wel in explorer doen, zoals Gamefreak en Soulshower al zeiden!
Ik denk dat 81632 bedoelde dat je in de verkenner niet al die programma’s ziet die er in werkelijkheid staan, ik heb er ook een beetje moeite mee gehad, want ik vindt het ook zo gemakkelijk om al mijn programma’s op die manier te ordenen. In win98SE was het veel gemakkelijker want daar kon je het wel in de verkenner doen want je zag er wel alles wat er in stond!!!

MasterF:Jij begrijpt inderdaad wat ik eigenlijk bedoelde… Je ziet namelijk niet alle programma’s tevoorschijn komen. Althans als je op programma’s rechtermuisknop drukt en dan op verkennen drukt. Er moet toch hiervoor een mogelijkheid voor zijn! Want je kunt dan nog niet alle programma’s virtueel gaan ordenen. Ik zie wel dat jullie meegedacht hebben maar ik hoop dat er nog mensen zijn die de complete oplossing hiervoor hebben. Dit is niet lullig bedoeld maar de goede oplossing heb ik nog steeds niet… Ik wacht vol spanning af…

:eek:

Greetings from here,

F.K.

Dit komt omdat er in XP aparte mappen voor de users wordt aangemaakt.Er zijn bv progs die geinstald worden in default user en andere in je eigen user dir.Het makkelijkst is dus inderdaad gewoon ff mappen maken in je eigen user start dir en daarna in start menu gewoon de koppelingen slepen naar de map waar je ze hebben wilt.

Prcies.
De éne prog plaatst de snelkoppelingen in de ‘all users’-map en de andere in de ‘admin’-map (bv.) Best irritant ! :mad:
Er is niet echt een makkelijke oplossing voor volgens mij, dan alle snelkoppelingen te verplaatsen naar ‘all users’.

Tja, en zo merk je toch maar weer dat je met een Microsoft produkt te maken hebt… Aan de ene kant bruikbaar maar wanneer ze het je makkelijk kunnen maken op bepaalde gebieden doen ze weer moeilijk… Denk maar aan die aktivering… Maar goed ik kan de aangedragen oplossingen wel gebruiken en dáár ging het me om!!! Jongens bedankt voor de medewerking en mischien kan ik jullie op een andere manier weer helpen! Je kunt immers van elkaar leren nietwaar?

:wink: Thanks.