Hoe krijg je tekst op een audio cd?

vbimport

Weet iemand misschien hoe je tekst kunt plaatsen op een audio cd, ik heb namelijk een cd en ik wil bij elk liedje een tekst bij doen zodat je, als je het bespeelt, er een tekst meeloopt, met informatie over de zanger en titel e.d.!
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb het geprobeerd met Nero, maar ik zie de teksten niet die ik had ingevoerd!

Gebruik Easy CD Creator 5 voor audio-cd’s.

Kun je daar dan de tekst meebranden? En weet je misschien ook hoe? Uiteraard moet het naderhand wel zichtbaar zijn als je het afdraait op de stereo, want anders hoeft het niet!
Met Nero komt het er niet op, tenminste niet op de manier waarop ik dat gedaan had!

je kunt het o.a. met Creator, maar ik raad je toch aan om eens Feurio te proberen want die is daar toch wel de beste in, ook veel beter dan Nero (om div. redenen) het is vrij gemakkelijk om cd-text te branden met Feurio, dat zal je zelf wel merken. Tis een progie die alleen geschikt is voor het branden van Audio muziek (zit ook een mp3 decoder ingebouwd)

bezoek deze site maar eens (klik op de link “cd writer database”) je kunt dan zien of je recorder cd-txt ondersteund (want das natuurlijk maar de vraag) niet iedere recorder ondersteund het branden/lezen van cd-txt dit geldt ook voor je autoradio of home cd speler.

succes

Helaas, mijn Cd-Writer ondersteunt geen Cd-Text, dank je wel voor jullie reacties, ik denk dat het dus nooit zal lukken, tenzij dat ik een andere brander ga kopen, maar ja dat is toekomst muziek!

M’n HP 9300+ kan CD-Text burnen.

Die van jouw blijkbaar niet, misschien kan iemand in de buurt wel CD-Text burnen?

Nou, eerlijk gezegd was het niet zo nodig om Cd-text te burnen, maar ik wou wel weten waarom het niet lukte.
Uiteraard zou ik het fijn gevonden hebben als het was gelukt, maar het hoeft niet zo nodig dat ik daar anderen mee ga lastigvallen, maar nogmaals, bedankt voor jullie reacties, het is leuk om te weten dat men elkaar wil helpen en ook daadwerkelijk helpt!:cool:
En daar is CdFreaks nou een grote voorbeeld van!:cool: :cool: :cool:

Normaal gesproken kan je snel ff opzoeken of je cdwriter cdtekst ondersteunt of niet. Dit is afhankelijk van je writer maar niet te vergeten van je firmware. Je kan best een writer hebben die cdtekst kan schrijven maar dat ie het niet doet. Dan ligt het meestal aan de firmware. Niet twijfelen dan ga naar de site van het merk van uw cdwriter en download u de nieuwste firmware + de nodig info hoe uw firmware te flahsen en nieuwe erop te zetten. Spreek uit vervaring met plextor kon eerst ook geen cdtekst burnen. Tot clonecd me op een dag aanrade om een firmware oupgrade te doen.
Thanx clonecd:)

MasterF
even een reactie van deze kant
ik zit net even je vraag te lezen en ik kom tot de conclusie
dat je het antwoord al wist.
dan vraag ik me af waarom je deze vraag dan stelt
blijf even bij de les
:frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

Originally posted by polleke
MasterF
blijf even bij de les

MasterF mag dat toch vragen.

Originally posted by polleke
MasterF
blijf even bij de les

Mag ik even vragen waar die reactie op slaat? Hij vond het antwoord juist hier door cdfreaks, of heb ik het nou mis?

blijf jij even bij de les!