Hoe kom ik van telemarketeers af?

vbimport

Met een kleine regelmaat wordt ik 's avonds lastiggevallen door telemarketeers die het nodig vinden dat een of andere kutstudent vanuit een rumoerig cafe mij iets probeert aan te smeren of mijn abonnement bij een bedrijf verder uit te diepen. Meestal gebeurt dit nadat ik een keer of tien alle postaanbiedingen heb weggegooid.

Hoe kom ik daar voor eens en voor altijd vanaf?

heb ik ook last van, heb 3 maanden geleden zo iemand zo ontzettend lopen uitkafferen dat ze niet meer belden, tot vanavond weer :a

zij " mag ik interesseren bla bla bla"
ik " nee"
zij " mag ik vragen waarom niet?"
ik " nee dat mag u niet"
en toen smeet ik de hoorn er op (letterlijk)

ik wil er voor altijd vanaf voordat we van die #$@# amerikaanse praktijken krijgen.

ik neem aan dat je bekend bent met het tegenscript?

Jep :slight_smile: Maar daar trappen ze al niet meer in en houdt ze ook niet permanent weg.

Er is een site waar je op kan geven dat je niet meer lastig gevallen wordt door dat soort bedrijven.
Ff gezocht en dit gevonden http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

Succes ermee!!!

Uw gegevens worden ter blokkade aangeboden bij de bedrijven en organisaties die zijn aangesloten bij de Stichting Infofilter.

dit klinkt niet best :sad:

Op het Fok-forum heb ik een tijdje terug een thread gezien waarin de meest geweldige opties stonden om die telemarketeers mee gek te krijgen.

Kan 'm zo 1, 2, 3 niet vinden, maar zoek daar even … daar moet het zeker mee lukken. :iagree:

voorkomen dat je in telemarketing bestanden komt is belangrijk. dat houd in niet meedoen aan prijsvragen waarbij je naw gegevens moet opgeven enzo.

in mijn studententijd ben ik ook (succesvol :bow: ) telemarketeer :iagree: geweest. Vaak hoor je als lastige telemarketeer :eek: al meteen of het zin heeft om door te vragen. wanneer je meteen roept geen interesse dan weet een goede telemarketeer al dat die moet ophouden. gaat die nog voorzichtig door dan nog een keer geen interesse roepen. dit is beter dan iets ropen als nee ik heb geen zin in dit soort telefoontjes. omdat dat aanleiding geeft om er op door te vragen. bijvoorbeeld, “mag ik vragen waarom niet. het kan namelijk erg voordelig zijn voor u…” etc.

Of gewoon doen zoals ik: geen vaste aansluiting nemen. Ik ben op mijn mobiele telefoon nog nooit gebeld door een telemarketeer (knock on wood).

ik ook nog nooit! :iagree:

ik wel :frowning: door vodafone zelf notabene. Of ik geintereseerd was in een family abo.
Was op zaterdagochtend argh!

Gewoon omdraaien wat ze vragen zo lang mogelijk het gesprekt omdraaien tot ie gek van je word.
Maar me altime favo is ogenblikje even het gas van me eten lager zetten en gewoon neer leggen(al dan niet met een kussen er op zo dat ze niet horen wat je doet of bij een radio liggen) tot ie van zelf op hangt of een buitenlander imiteren met een spraak gebrek.

Ach ik heb dat info filter eens ingevuld. Eens kijken of het meer of minder wordt.

Gister was wel een hele geniepige. Eerst was het een algemeen onderzoek, toen moesten ze mijn gegevens (gewoon voor de statistieken hoor!) en daarna wilden ze iemand langssturen om een schoonmaakproduct te demonstreren. 'T was ook nog zo’n oude-mevrouwen-stem, die scheld ik niet zo snel uit. Stelletje ratten zijn 't :frowning:

Zeggen dat je nu even geen tijd hebt, maar als ze hun prive-nummer geven dat je ze dan wel terugbelt.
9 van de 10 zegt dan, maar ik wil niet gebeld worden.
Dan zeg jij: IK OOK NIET :a , en dan klap je de telefoon erop.

Of gewoon, Nee geen interesse en als ze doorgaan, vragen: welk deel van nee begreep je niet!

:slight_smile:

Heb je die gezien tijdens het afrijden, die is ook top!

We hadden in nieuwe appartement amper 1 week een vaste lijn, belde er al zo’n teef van zo’n telecombedrijf die goedkopere tarieven bieden om te bellen. :Z
Zelf was ik niet thuis, maar m’n vriendin heeft ze vrij professioneel afgewimpeld (na zeurderig aandringen “neen, het INTERESSEERT ons NIET, die lijn hebben we aangevraagd voor ADSL en ik krijg er al spijt van dat we een telefoon hebben aangesloten”).

Alleen jammer dat ze niet gevraagd heeft hoe ze zo snel aan die info komen, dan konden we ons uit die lijst laten schrappen of zo.

Je hebt alleen een taperecorder nodig. Zoek ff ergens een fax nummer en bel dat en neem dat kraakgeluid op. De volgende keer als een telemarketeer belt, laat je die taperecorder afspelen en klaar :bigsmile: