Hoe kies ik een andere zorgverzekering? - overstappen naar nieuwe zorgverzekeraar

Hoe kies ik een andere zorgverzekering?

Gaat iemand voor een andere zorgverzekering? Ik wil misschien overstappen naar een nieuwe zorgverzekeraar want dat scheelt nogal wat centen. Kan je na januari 2011 ook nog overstappen naar een nieuwe zorgverzekeraar?

[QUOTE=Bakst0ne;2560798]Hoe kies ik een andere zorgverzekering?[/quote] Praktisch elke verzekeraar heeft een opzegkaart beschikbaar als je overstapt.

Gaat iemand voor een andere zorgverzekering?
Persoonlijk denk ik niet, aangezien ik een aardige collectieve korting krijg via de werkgever

Ik wil misschien overstappen naar een nieuwe zorgverzekeraar want dat scheelt nogal wat centen.
Kijk heel goed wat je verzekerd wilt hebben en wat je verwacht het komende jaar. Steunzolen? Bril? Flinke tandartsrekeningen? Verzeker je op je behoeftes.

Kan je na januari 2011 ook nog overstappen naar een nieuwe zorgverzekeraar?
Bij mijn weten alleen als je van werkgever veranderd.

Verzekering is een jaarcontract dat tussentijds niet zomaar op te zeggen is.

Er zijn diverse manieren om een collectiviteitskorting te krijgen, soms is een airmiles pas al voldoende (maximum is 10%, wettelijk vastgelegd). Via werkgever kun je soms ook nog wel eens een financieringskorting krijgen als de werkgever de jaarpremie ineens betaalt en dan in maandelijkse termijn op je salaris inhoudt.

Volgens mij heeft de Consumentenbond een tool op hun website waarmee je zorgverzekeringen kunt vergelijker. Independer zou ook nog wel eens wat kunnen hebben.

Succes!