Hoe kan ik het beste mijn pc koelen? -> waterkoeling of luchtkoeling en wat?

vbimport

ik wil mijn pc gaan koel houden,
ik heb een pentium 4 1.9ghz
2x ibm 60gb hd
1x dvd-rom
1x dvd+rw
ati radeon videokaart
en nu zitten er 3 ventilators in (1 in de voeding, 1 op de cpu en een grote gewoon op het moederbord gemonteerd)

Waterkoeling is redelijk gevaarlijk als de boel kapot gaat. Dat is met een ventilator minder.

Ziet wel mooier uit natuurlijk :slight_smile:

je zou, als je waterkoeling toch te gevaarlijk vindt, wat gaten in je kast kunnen snijden/zagen en er een paar fans inzetten…

kies je voor deze optie, dan kun je het beste onderin de kast koele lucht aanzuigen en bovenin warme lucht naar buiten blazen. ook kun je een beetje een ‘onderdruk’ laten ontstaan door meer lucht af te zuigen dan erin te blazen, maar op een (veel) koelere kast moet je dan niet rekenen.

waterkoeling is idd een stuk mooier, maar ook weer duurder. je zou het eventueel nog zelf kunnen maken, maar dan verwijs ik je door naar de tweakertjes (op tweakers.net dus)

ik raad je zeker en vast eens aan om een kijkje te gaan nemen op www.modder.be hier vind je zeker wat naar je gading dat daar een antwoord op geeft. Eveneens owv het feit dat thermaltake een zekere faam heeft, raad je best ook hun site is zodat je een overzicht krijgt wat je allemaal met die koeling kan doen. http://www.thermaltake.com

Ik zou zeker geen onderdruk in mijn kast willen. Het gevolg is namelijk dat je door alle kieren en gaten stof aanzuigt. Of je moet het prettig vinden, stof in je cd-brander :wink:

Je kunt het beter neutraal houden of overdruk creëren.

Of eenvoudige manier naar winkel toestappen en paar losse fans kopen en die erin zetten ik zit er met 5 in mijn kast hij raakt bij koud weer onderkoeld zelfs:confused: