Hoe harde schijf doen crashen?

Ik zou mijn harde schijf willen laten crashen zodat het lijkt alsof het accidenteel gebeurd is, zonder er 10 keer met auto over te rijden of ze van het dak af te gooien… Hoe doe ik dat het best? (dikke magneet???)
Is het dan ook zo dat de data die erop stond zeker niet meer te achterhalen is?
alvast bedankt.

Pff, hoe bedenk je het. Ben erg benieuwd waarom je dit wilt, maar goed…

Als een hardeschijf draait heb je te maken met het gyros-effect. Schudden of een paar flinke tikken, wanneer hij in bedrijf is, zouden ervoor kunnen zorgen dat de schijf kapot slaat tegen lees- danwel schrijfkoppen. Beschadigen kun je hem dan sowieso wel. :stuck_out_tongue:

Succes ermee

alleen de power aansluiten en de disc op de tafel meppen terwijl de schijven draaien is voldoende voor een headcrash. regelmatig een harddisk mee onder garantie vervangen gekregen.

Hai,

Ik zou mijn harde schijf willen laten crashen

Misschien rare vraag. Maar…waarom zou je dat willen??? Ik zie het nut er niet helemaal van in zal ik maar zeggen.

mzzl Dúnedain

Wanneer je data op een schijf absoluut niet meer achterhaald wilt hebben win je weinig met lichte mechanische beschadigingen. Je kunt de schijf openhalen en de platen zeer grof bewerken (met een haakse slijper oid) of simpelweg een stukje software gebruiken dat alles van je schijf wist (echt wist). Dan hou je er ook nog een goed werkende schijf aan over. Lijkt mij een interessantere optie…?

tja, om praktische redenen ivm gegevens die op een harde schijf staan die niet meer mogen bekeken kunnen worden.

ps: welk progje kan data volledig wissen?

Kijk hier eens: http://www.download.com/3000-2092-10188745.html

deed rempart ook niet zoiets?

bedankt, hiermee zal het wel al lukken!

in de zee gooien, en lekker een paar jaar laten weken, dit doet wonderen. of bak met chemicalieen moet ook wel werken

stop 'm dan in een MRI, kun je het tenminste nog gebruiken :slight_smile:

hij wou hem toch stuk hebben

gewoon een bat script maken!

@echo off
FORMA C:
exit

[QUOTE=clanc789;2261446]gewoon een bat script maken!

@echo off
FORMA C:
exit[/QUOTE]

kgeloof niet dat hij dat nu nog nodig heeft… lol

grtz Dúnedain

daar krijg je een disk zowiezo niet stuk of leeg mee.
Om stuk te krijgen en nog garantie: Het beste is nog steeds aansluiten op de power en flink op de tafel mee gaan meppen tot ie “klik klik klik” doet… :slight_smile:
Om er zeker van de zijn dat alle data er af is: Gooi 'm in een professionele shredder of mep een beitel door de disk heen.

Opnnieuw Installeren die schijf. In de installate je schijf Formatteren.
Nog een Suggestie voor als je een hamer hebt. Plur hem tegen de muur leg hem in de cola en gebruik zoutzuur na dat je er een paar tikken op gegeven hebt. (Met je hamer)