Hoe haal ik mijn ouders over? *dringend* :D

vbimport

Wil graag een nieuwe pc maar mijn ouders vinden dit “bull shit”. Want: “pc is goed genoeg waarvoor hij nodig is --> tekstverwerken enz.” “pc is pas 2 1/2 jaar oud.” En al dat soort dingen…
M’n ma wil er wel over denken als ik goede argumenten heb waarom een nieuwe pc…
Dus hiervoor heb ik jullie hulp nodig…
Dus barst los… :slight_smile:

Greetz
Mess

ps mij systeempje:
P233
64sdram
4gig
2mb videokaart

Je kan natuurlijk nie alles hebben hè! :stuck_out_tongue:

Probeer is:

• je wilt een cursus gaan doen in een groot 3D programma waarvoor je een snellere pc nodig hebt! Is dus educatief bedoeld! :wink:
  • zoek een bijbaantje om het zelf te bekostigen!

(heb zelf ook maar een K6-2@400 met 64mb en video-on-board hoor! Deze pc staat links … van m’n K7-TB@1,2 :cool: )

of help deze ff naar de kloten

Das eigenlijk nog beter ja! Zorg er dan wel voor dat je pa de pc ook vaak gebruikt en eigenlijk nodig heeft!!
Dan moet ie wel een nwe kopen!
Maar misschien stuurt ie em eerst wel naar een winkel ofzo, dat ze em gaan proberen te maken enzo! :wink:

Je kan natuurlijk ook beloven dat je voor de rest van je leven voor je ouders de afwas doet!! :stuck_out_tongue:

Denk dat ik ze met deze reply’s nog niet kan overhalen :D…

Mjah…PC wordt economisch in 3 jaar afgeschreven (ook voor belasting).

Laat je ouders op hun werk informeren naar PC Privé mogelijkheden (toch mooi, belastingdienst betaalt als het ware mee aan een nieuwe PC).

Dat jij er spellen op wilt doen is jouw keuze en de vraag is dan of je ouders dat willen financieren. Alle programma’s die je echt nodig hebt om je (huis)werk te kunnen doen die draaien wel op dit systeem van je.

Ik kan niet echt steekhoudende argumenten bedenken waarom je een nieuwe PC nodig zou hebben, in die zin dat je jouw ouders over kunt halen.

Je zou kunnen voorstellen zelf een deel te betalen, dit in combinatie met een PC-Privé project op het werk zou het aantrekkelijk kunnen zijn om je ouders over te halen (maar PC-Privé kan het hele jaar door, dus dat is niet een echte reden om het nu meteen te doen, tenzij bedrijf voorwaarden stelt)

je wilt een cursus gaan doen in een groot 3D programma waarvoor je een snellere pc nodig hebt! Is dus educatief bedoeld!

Dan moet hij wel aan die cursus gaan beginnen!!!

Tip: Kijk eens hoe je verzekerd bent.

Maar het beste zou zijn om het zelf te verdienen d.m.v. een bijbaante zoals wooki al zei.

mzzl

alles zelf betalen, dat werkt bijna altijd bij mij :slight_smile:

gewoon zelf betalen dan heb je ook geen gezeik meer met dat andere lui erachter willen en dat jij moet opzouten als je net op cdfreaks zit :slight_smile:

Originally posted by The Amazing Duke
alles zelf betalen, dat werkt bijna altijd bij mij :slight_smile:

Originally posted by NitroX
gewoon zelf betalen dan heb je ook geen gezeik meer met dat andere lui erachter willen en dat jij moet opzouten als je net op cdfreaks zit :slight_smile:

Ik denk dat Mess daar geen geld voor heeft…

Zou het geld wel hebben, maar of ik het er voor over heb…
En als ouders betalen is toch wel makkelijk…

Greetz
Mess

tja, dat is het leven nu eenmaal

keuzes maken…

op het geld van je ouders leven is ook niet alles

Originally posted by Mess
Wil graag een nieuwe pc maar mijn ouders vinden dit “bull shit”. Want: “pc is goed genoeg waarvoor hij nodig is --> tekstverwerken enz.” “pc is pas 2 1/2 jaar oud.” En al dat soort dingen…

WAAROM wil je dan een nieuwe?! zeg dat gewoon tegen ze…toch? Maak in ieder geval duidelijk dat een PC van 2 1/2 jaar oud absoluut NIET goed genoeg is als je tegenwoordig serieus met computers bezig bent. Wil je later iets met computers doen…dan zal je toch een beetje “up-to-date” moeten blijven! Tekstverwerken!!! Daar is een typ-machine toch ook goed genoeg voor?

Met een goed systeem KUN je zo ONTZETTEND veel! De grenzen worden steeds verder verlegd… Een PC alleen gebruiken voor het typen en printen slaat NERGENS op en is puur zonde van het apparaat!

enneuh…wat betreft geld…is het niet mogenlijk om het gezamelijk te betalen!?

Originally posted by Nostrofu
[B]
Met een goed systeem KUN je zo ONTZETTEND veel! De grenzen worden steeds verder verlegd… Een PC alleen gebruiken voor het typen en printen slaat NERGENS op en is puur zonde van het apparaat!

[/B]

Het is nog steeds zo dat het meerendeel van de computergebruikers de PC nog niet eens voor een kwart optimaal gebruikt. De mogelijkheden van de hedendaagse PC zijn zoveel meer dan waar deze voor gebruikt wordt.

Als je de mogelijkheden van je PC voor 50% benut dan ben je al erg goed bezig…
Voor veel mensen is het eerder de buurman of de vriendjes die dicteren dat je een nieuwe PC nodig hebt dan wat je zelf zou vinden als je eens echt na gaat denken. Het is de maatschappij die de druk op de consument legt om iets nieuws te kopen…

Zow, dat moest ik nou effe kwijt :smiley:

steel elke week 5000 frank uit unne portefeuille
just kiddin’

pakt in plaats van die cursus 3d, dreamweaver
ten eerste : dan emmik er iet aan
ten tweede : gij et misschien ne nieve pc

MaFd0n

Originally posted by MaFd0n
[B]steel elke week 5000 frank uit unne portefeuille
just kiddin’

pakt in plaats van die cursus 3d, dreamweaver
ten eerste : dan emmik er iet aan
ten tweede : gij et misschien ne nieve pc

MaFd0n [/B]

Valt dit ook onder ABN dan?! :wink: Als ik hier een spellingscontrole overheen pomp dan loopt ie denk ik vast! :wink:

Maar eh… als je nie zeker weet of je het er wel voor over hebt dan lijkt het me ook nie eerlijk als je je ouders er voor op wilt laten draaien! :stuck_out_tongue:

euueh nou kan je ze gewoon ff deze topic laten lezen denk ik :wink:

Originally posted by NitroX
euueh nou kan je ze gewoon ff deze topic laten lezen denk ik :wink:

Lijkt me een goed plan! haha! :stuck_out_tongue:

Of je beurt de verzekering…lekkage of iets van dien aard waardoor de pc ineens helemaal kapot is…–> geld van verzekering voor nieuwe pc…dus moet je wel betere krijgen :wink: