Hoe groot is de totale cdfreaks website eigenlijk?

vbimport

Hoe groot is cdfreaks eigenlijk ? Als in ; Hoeveel gigabytes neemt nu de database en alle artikelen eigenlijk (al) in beslag ?

ik is/was/is een sitebrouwer en ik schat zo’n 3 mb aan html/plaatjes, weet niet hoeveel voor de database (nog niet lokaal kunnen draaien) mag ik even meevaren? waar vind ik die database eigenlijk (lokaal vbulletin runnen op me hdd’tje is wel gelukt) want ik zou toch een backupje willen maken :slight_smile:

zit er nog steeds aan te denken om een servertje op te zetten.

De MySQL database van de nieuws site is niet zo heel groot (platte tekst), die van het forum zal stukken groter zijn.

Ik heb ergens een oude backup van de nieuwssite database en die was iets meer dan 3 MB, is een bestand van een jaar oud.

Wat losse files die op een andere server gehost werden, waarnaartoe gelinkt werd (downloads en plaatjes) nemen toch wel wat meer in beslag dan 3 MB…voorzichtige schatting als ik de directory zie…tussen 15 en 25 MB

De site is misschien niet zo groot, de traffic is ERG groot, 110GB per maand tijdje terug d8 ik te horen op ICQ van een van de masterz :slight_smile:
Forum is ook wel vrij veel text tegenwoordig he :slight_smile: Alleen al die posts van tax zijn VELE MB’s :slight_smile:

Originally posted by jpschadde
De site is misschien niet zo groot, de traffic is ERG groot, 110GB per maand tijdje terug d8 ik te horen op ICQ van een van de masterz :slight_smile:

De site zonder forum trekt een kleine 110 GB inderdaad, met het forum kwam het boven de 160 GB, waarbij toen nog een deel van de afbeeldingen op een andere server stond die ook nog eens 20GB trok in de maand…althans zo heb ik het begrepen

Ja zo heb ik het ook begrepen maar wist niet of ik dan niet toevallig overdreef :slight_smile: En da freakz verbeteren da freakz altijd dus; foutje; ken gebeuren baas :stuck_out_tongue: