Hoe goed werkt die video kopieer decoder 'Macro2000'!?

vbimport

al een tijdje ben ik bezig met het copyen van DVD’s naar bijv. SVCD…het is me nog nooit GOED gelukt…grootste struikelblok is de tijd die het vraagt

je moet wel zo’n top machine hebben wil het nog enigszins acceptabel blijven (en die heb ik helaas niet :frowning: )

nu dacht ik aan het volgende:

DVD naar VHS

ok, het zou dan allemaal wel minder zijn, maar het duurt OOK minder lang :wink:

op conrad.nl vond ik iets dat me wel handig leek (http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=TK_PAR[USER_ID]%3D0205009830991049567&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=21546&TK_PAR[MEDIUM]=89)

de ‘Macro2000’

ik had er al eens iets meer over gelezen op dit forum en overweeg nu serieus om er 1 aan te schaffen (maar natuurlijk niet zonder jullie eerst te raadplegen! :wink: )

questions zijn dus:

hoe werkt dat apparaat precies?
heb ik nog meer nodig, naast VHS-recorder/DVD-speler en die Macro2000?

hoe is de kwaliteit?
hoe is het geluid?

oftwel: wat zijn jullie ervaringen?

(of zijn er nog betere alternatieven in de DVD-VHS copy-scene?)

so many questions, so little time

thnkz!

ONE

onder op pag staat>>Nu ook voor kopiëren van DVD naar VHS
en daar wordt dus stand-alone-dvdspeler mee bedoeld met composite video(of scart) uitgang.
De truc zal wel zijn, dat ie macrovisionbeveiliging omzeilt.
In een standaard PC zal je er niet veel aan hebben.

wel hier werkt ie perfect zowel dvd als vhs

trouwens zo werkt de macrovision dinges :

het stuurt telkens een signaal dat de kleuren een beetje aanpast etc. nu da machientje negeert da signaal en maakt bijgevolg een perfecte kopij

ook kan je een speciale kabel kopen om van “pcdvd” naar scart te gaan

MaFd0n

btw in lier kun je hem voor 3200 vastkrijge

goeie vraag aangezien ik er ook aan zat te denken
om zo`n kastje aan te schaffen maar dan voor vhs -> vhs
copietjes…

Als je toevallig een Miro DC 10 capturecard hebt (o.i.d.), dan kun je die ook gebruiken als copiebox.
Gewoon s-video of composiet IN aansluiten op die kaart en via de uitgangen weer naar je video (geluid kan rechtstreeks). De computer hoeft alleen maar aan te staan, hij hoeft niet te rekenen ofzo. De caputerecard decodeert de boel autom.

ik heb de macro2000 een jaar geleden gekocht maar doe er nu niks meer mee omdat ik een regiovrije dvd speler heb. ik weet niet wat dat ding nu kost bij conrad maar als je met een leuke bod komt mag je het overnemen. Ik heb er destijds fl.179,- voor betaald.

Originally posted by studiodubio
als je met een leuke bod komt mag je het overnemen. Ik heb er destijds fl.179,- voor betaald.

Vraag & Aanbod forum van CD Freaks

Originally posted by studiodubio
ik heb de macro2000 een jaar geleden gekocht maar doe er nu niks meer mee omdat ik een regiovrije dvd speler heb.

snap alleen niet wat dat er mee te maken heeft, regiovrij heeft toch (?) niets te maken met macrovision?

als regiovrij zou impliceren dat hij ook macrovision vrij is, heb ik heel die macro2000 niet nodig!

ONE

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B]

snap alleen niet wat dat er mee te maken heeft, regiovrij heeft toch (?) niets te maken met macrovision?

als regiovrij zou impliceren dat hij ook macrovision vrij is, heb ik heel die macro2000 niet nodig!

ONE [/B]

even een correctie:
Mijn dvdspeler is zowel regiovrij als macrovision-vrij. Vandaar dat ik niet alles had vermeld. Ik heb de Lenoxx dvd 9000 , en deze is standaard vrij van alles. Je kunt dus echt gewoon zonder Macrovision-kastje kopieren. Maar aangezien ik nooit meer VHS gebruik…

geef me ff een pm ( omda er ier anders weer ene begint te zeike :(:(:frowning: ) als je da adres in lier wilt hebben

EN NEE DIT IS GEEN RECLAME

MaFd0n

ik gebruik al een aantal jaren de macrovision 2000 en het werkt perfect
conclusie gewoon kopen dat ding en kopieeren maar :slight_smile:

Werkt niet goed maar perfect, beter dan video copieer apparaat model VID-COP2000. De Macro2000 hoef je niet in te stellen. De VID moet je elke film beeldcorrectie toepassen. Deze doet het automatisch, je betaald iets meer maar je krijg waar voor geld.

Doen!, werkt perfect. Baat het niet schaadt het niet. Staat er 24/7 tussen.
Beeld perfect, nauwelijks beeldverlies.

Suc6, Grenadier.

Zit ook al VIER JAAR tussen he? :slight_smile:

tsss… :slight_smile: