Hoe ga ik dit uitleggen?

vbimport

Ik heb een tijdje terug bij mijn vriendin thuis een netwerk aangelegd. Dat is tussen de PC van mijn vriendin en die van haar moeder. Op die computer is tevens het kabelmodem van Sjello aangesloten.
Goed, ik alles geinstalleerd, internet gedeeld via Sygate Home networking 4.0

Goed, opeens werkte het niet meer. Dus mijn schoonmoeder bellen naar Chello. Na wat doorgeverbind komt ze terecht bij de technische helpdesk. Zij de situatie aan deze man voorgelegd… helpdesker: gaat u even naar netwerkinstellingen. Zo gezegd zo gedaan, heeft ze dus alles opgezelen wat daar stond (inclusief alle settings voor het LAN).
Zegt die vent dus van je moet alles van het LAN weggooien want anders mag ik je niet helpen want als je Chello hebt mag je geen LAN hebben.
Schoonmama als antwoord geven: dat LAN hebben we enkel en alleen vanwege het delen van een printer, dat spaart het extra geld van een printer.
Na wat gebabbel kwam het erop neer dat die man haar absoluut niet wilde helpen omdat ze een printer deelde (en ze heeft er nog duidelijk bij vermeld dat ze het LAN niet gebruikt voor internet te delen)…

Wat nu de problemen zijn?
-ze denkt dat door het LAN wat ik heb aangelegd Chello het niet deed (alhoewel ik vanmiddag las dat Chello in delen van het land plat lag, dus ik kan me egg niet voorstellen dat het aan het LAN lag)
-ze wilt dat ik het LAN zo installeer dat er bij netwerkinstellingen geen protocol voor het LAN meer komen te staan (dus geen TCP/IP meer)

Hoe ga ik dit allemaal uitleggen aan haar? Als ik nl niet snel een oplossing vind zit mijn vriendin per heel binnenkort zonder internet (dan trekt ze de kabel eruit)en dat zien we beiden niet zo zitten …

tja daar ben je dan weer mooi mee zeg…

euh het lijkt mij vrij onmogelijk om internet te sharen zonder tcp/ip te instaleren…
ik weet wel dat je ze een variabel ip adres hebt
gegeven wat zowieso al klote is en wat idd voor
problemen kan zorgen.

Als LAN en internet werkt en dat moet je ze laten zien, dan werkt het in principe altijd tenzij ze zelf gaan rommelen.

Leg uit dat hoewel het door Chello niet toegestaan is het wel gedoogd wordt zolang er geen overmatig dataverkeer plaatsvindt. Chello levert zelf geen support op een netwerk als aansluiting, dus de ondersteuning moet van iemand anders komen.

Die instellingen zijn niet te verbergen en dat zou ook niet goed zijn, want als er daar iets niet goed zit dan kun je dat door die installatie zien (aanwezigheid/afwezigheid ervan).

Leg haar uit dat Chello wel vaker af en toe niet werkt en dat het niets te maken heeft met hoe zij vanaf het aansluitkastje de boel verdeeld hebben. De treinen rijden ook wel vaker niet op tijd, maar dat wil niet zeggen dat de trein of het spoor kapot is (oftewel, er zijn meerdere schakels in de keten).

Laat ze anders mij maar bellen :smiley:

ik heb met DHCP zitten spelen en dat werkte beter dan zonder DHCP

tis dat comp 2 niet op 98 draait anders zou ik AllAboard installeteren…
Maar daarmee heb ik het nog niet uitgelegd dat het

1. niet mijn schuld is
  2. dat het niet anders KAN (of een server nemen natuurlijk)

hahaah toen ik tax zn eerste regel van zn reply las dacht ik laat `r gewoon eens met tax praten maar hij
was mezelf al voor :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]ik heb met DHCP zitten spelen en dat werkte beter dan zonder DHCP

tis dat comp 2 niet op 98 draait anders zou ik AllAboard installeteren…
Maar daarmee heb ik het nog niet uitgelegd dat het

1. niet mijn schuld is
  2. dat het niet anders KAN (of een server nemen natuurlijk) [/B]

ik zit al een paar maanden tegen je te zeuren dat die
proggies van jou kut zijn en dat avirt 103248709234780925498752468954968 keer beter is maarja :slight_smile:

Tax:

-ze weet dat het officieel niet mag maar dat intresseert haar verder niet daar ik NAT heb gebruikt en Chello het niet kan zien

-instellingen zijn idd nodig maar die wilt ze niet (over het onmogelijke gesproken)

-tja het is iemand die weer eens relatief nix van netwerken e.d afweet en maar de makkelijkste zoekt om bij/over te klagen en dat ben ik…

Kweetniet Avirt nooit getest, maar over Sygate heb ik veel goeds gelezen

Zelf heb ik ook goede ervaringen met AllAboard (is nog gratiz ook!) maar het probleem is dat die alleen met 98 en ME kan werken…

tis eigenlijk heel simpel…
gooi gewoon de map configuraties scherm uit mijn computer en uit het startmenu…

Ik zweer bij WinRoute ver. 4.1 voor het delen van internet.
Heb je gelijk je Firewall voor elkaar. Plus kan je de E-mail ook nog sorteren.

WinRoute heb ik geprobeerd dat kreeg ik niet aan de babbel daar :frowning:

sterkte !!

Winroute niet aan de praat krijgen?

Volgens mij is er geen makkelijker pakket als winroute om aan te gang te krijgen.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de pc waar het kabel modem aan hangt eerst goed draait en verbinding kan krijgen met het internet. Daarna bij interfaces je netwerkkaart die verbonden is met je modem aanwijzen, en dan ben je eigenlijk al klaar.

Evt. NAT aanzetten bij deze interface (kweet niet of dat standaard aan staat, ik dacht van niet).

Pakket is stabiel, compact, krachtig en stelt weinig eisen aan de snelheid van de PC (oude P133 met 24 Mb draait als een speer hier)

Originally posted by C@rlo
Pakket is stabiel, compact, krachtig en stelt weinig eisen aan de snelheid van de PC (oude P133 met 24 Mb draait als een speer hier) [/B]

Het draait zelfs op een P-75 met 32MB :slight_smile:

Kan er mij misschien iemand helpen aan Winroute v4.1? Of later mag natuurlijk ook

Sluis: ALs je gewoon kijkt op www.winroute.nl. Daar down je ff de pro versie.
Serialtje bij astalavista en klaar ben je

Mzzl

Djeezes, ben ekik dom of wa! Tuurlijk moest ik dat gedaan hebben. Mijn gedachten zijn blijkbaar een beetje verstrooid :frowning:

Geeft nix, ken iedereen overkomen. :slight_smile:

Toen ik Winroute probeerde kwam ik op een gegeven moment op het punt waarop hij een server moest vinden, maar darmee kon hij niet connecten (dat was op de comp waarop ik de server versie heb geinstllaeerd aangezien daar het kabelmodem aanhangt)…

Dee-ehn lees je postbus even.