Hoe en met welk burnprogramma kan ik computer zien in netwerk?

vbimport

Heb mijn tweede pc in netwerk gezet en nu wil ik bestanden die op andere computer staan op cd zetten via cdwriter. Als ik bv nero open zie ik enkel de pc waar ik op bezig ben, de andere netwerklocaties zijn niet zichtbaar.
Hoe kan ik dit verhelpen of welk burnproggie ondersteund dit?
Mijn OS is WinMe.

Greetz
Scooby

volgens mij is er geen enkel progje die dat ondersteund

windows commander?

http://www.ghisler.com

heb et wel gedaan , maar dan met cdrw .

elk programma!!!

als je de maar een (tijdelijke) mapping maakt : een driveletter koppelt aan de disk / folder op de externe PC.

Wel op buffer underruns letten als je met hoge snelheid brandt…

:wink: Eric

als je de maar een (tijdelijke) mapping maakt : een driveletter koppelt aan de disk / folder op de externe PC.

mijn hd op andere pc staan gedeeld maar ik zie ze niet
'k snap niet wat je bedoelt met een driveletter koppelen aan disk want dat is al gebeurd. Als ik onder netwerk kijk zie ik ze staan op andere pc.

greetz
stomme scooby :wink:

Je moet de betreffende disk op de andere PC “mappen” zodat hij als drive-letter op je brandPC aanwezig is. Browse via je netwerk naar de andere PC, selecteer de te “mappen” drive, rechts klikken en dan “map drive” of zoiets (doe het uit me hoofd, heb hier maar 1 pc) kiezen. je krijgt dan een dialoog waar je een beschikbare letter kunt kiezen. vinkt “reconnect next loggon” aan zodat de “mapping” de volgende keer dat je opstart weer beschikbaar hebt. Je hebt nu een driveletter op je brandPC erbij die (onder water) naar de externe PC wijst. Deze letters komen in elk programma naar voren, dus ook in bv. NERO.

suc6

:stuck_out_tongue: Eric

voor de mensen die slecht konden volgen :

stel op de computers de harde schijven op delen in (via verkenner dan rechterklik, eigenschappen, laatste tab delen, juiste opties instellen = gedeeld als, volledig
dan ga je naar de andere computer waar je via verkenner : mijn netwerklocaties, volledig netwerk, dan de computer waar de hd is gedeeld en selecteer de harde schijf, rechterklik, dan netwerkverbinding maken en je moet een stationsnaam geven EN aanvinken : opnieuw verbinden bij aanmelden., ok klikken en tis gedaan, je kan de hd zien in nero :slight_smile:

nogmaals bedankt Ericsmp3cds

greetz
scooby2