Hoe E-mailen over lan netwerk?

vbimport

Ik heb internet naar de tweede computer gekregen door winproxy 1.4 te installeren.
(Ik had verschillende programma’s geprobeerd maar dit was het enige dat wou werken)
Nu het volgende probleem is dat ik mijn ander e-mail adres wil gebruiken.
Dit doe ik dan via Outlook Express, maar deze weigert dienst. Hij zegt dat hij de host niet kan vinden.Ik heb thans de verbinding bij mijn e-mail account ingesteld
als lan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen
of zijn er misschien veel betere programma’s
die dit wel kunnen?

Thanx

ik gebruik ook winproxy ik ben ook nog op zoek naar een manier om het te kunnen gebruiken. Je hebt hier een mailserver programma voor nodig en als je dit wilt, alleen weet ik geen goed programma ik had dit ook al een keer in een topic gevraagd maar daar hadden ze niet op gereageerd…

je kan trouwens met telnet kijken of je poorten dan goedstaan voor je mailserver pop3 is poort 110 en smtp is poort 25

Ik heb dat thuis ook liggen een LAN-ding, er staan samen met mijn gebuur 6 PC’s op, we gebruiken het Peer-To-Peer systeem, dus niet via Hub. Om te mailen hebben we geen enkel probleem omdat internet gedeeld wordt in windows 98 second edition simpel maar wel effectief :slight_smile:

gebruik WinRoute Pro enzow

te vinden op www.cnet.com enzow

daar kan je al die shit voor email instellen enzow… serial ervoor kan je met serials 2000 vinden en die kan je op www.gulli.com vinden onder oscar & co.

L8rz!

<-- Posted by CaLiMo, @ http://kickme.to/ultimate64 -->

Kan je niet gewoon Micro$oft Mail installeren? Zit gewoon bij Lookout.

hoi hoi hoi IK BEN ER UIT IK WEET NU HOE HET MOET!!!

hiero uitleg!!!

stel eerst in winproxy op de server pc je mail in, dan zal je zien dat het op de server pc werkt en dat hij dan mail kan binnenhalen!!!

dan moet je alles op de client pc’s naar de host toe routen dus… pop3 naar je ip adres van je server pc, hetzelfde is voor smtp dan krijg je in outlook dus bij het tabblad extra en bij verzenden/ontvangen het ip nummer te staan van je server pc en als je daar op klikt gaat deze automatisch je mail ophalen…

ALS JE DIT NIET HELEMAAL SNAPT DAN MOET JE BIJ WINPROXY BIJ CLIENT CONFIGURATIONS KIJKEN!!!