Hoe copieer ik een beveiligde floppy?

vbimport

Ik heb een beveiligde floppy met informatie erop, maar als ik het wil copieeren dan kan het niet. Als ik een enkel bestand van de floppy wil copieeren gaat dat ook niet, maar een programma op de flop opstarten gaat weer wel.!!!!

Is dit hetzelde probleem als met cd's.

Hoe los ik dit op!!!!!

Lukt het ook niet onder DOS (prompt) met diskcopy of iets dergelijks.

Voor zover ik weet was dit HET programma dat een exacte kopie van een diskette naar een andere diskette maakte.

Misschien moet je anders onder Linux of id zoiets proberen, misschien dat het wel werkt?

Da_Taxman

Hmm, wat was een floppy ook al weer ?? Oh ja, ik weet het al, da was zo’n 4kant ding met ehh… ja 1,44 mb ruimte d’r op. Ik weet het weer. Die kreeg ik ook erbij toen ik m’n brander kocht… Dus ik heb er nog wel ergens een…

FF serieus nu: lukt het ook niet als je de bestanden inpakt vanaf dat schijfje met winzip/winrar ? Heeft bij mij wel eens suc6.

hello er heeft ooit een bestandje bestaan genaamd copyIIpc in het xt tijdperk daar kon het mee,misschien vindt je daar nog iets van terug.
greetz.

is het niet toevallig een 720 schijfje ?
diskcopy kan, als ik het me goed herinner, geen verschillende type’s copieren. dus geen 720 naar 1.44
als het een 720 is moet je bij een 1.44 het tweede gaatje ff afplakken. dan lukt het wel.

of bij de 720 een gaatje bijboren, heb je ook een 1,44 ==> deden wij vroeger ook altijd.

grts +he Cross

Gebruik toch gewoon CloneFloppie 2.3.1.1

dat is een hele goeie vraag funksound, dat probleem had ik laatst dus ook toen had mn zusje zon examenflop gekocht met allerlei proeftentamens enzo erop, en nou krijg ik over het algemeen toch wel elke cd gekopieerd maar die stomme flop is me nu nog steeds niet gelukt kopieren lukt wel maar als ik daarna het programma wil draaien zit ie te vragen om de originele diskette…

issie misschien niet gewoon beveiligd tegen schrijven, jeweetwel zon schuifje dat erop zit

ik zou het anders ook niet weten hoor, heb meer verstand van cd’s

Ik had daar vroeger (voor het CD-tijdperk) een proggie voor. Dat heette DiskDupe. Daar kon je dus gewoon ALLES mee kopieren (behalve CD’s en HD’s ). Misschien bestaat het nog ergens…

Grtz, Koko

kijk eens op http://copy.floppyfreaks.com

deze link lijkt ‘broken’ – misschien morgen nog eens proberen?

Hallo wakker worden!!!
DoMiN8ToR maakt een grapje.

Misschien dat er nog ergens pc-tools te downloaden is? werkte eerst ook nog!

Misschien een nieuw Forum: Vroeger!!

Funksound,

mail me even op lucschots@hotmail.com, ik heb nog wel enkele utils liggen voor floppy’s. Stuur ik die vanavond even door…

Funksound,

de email is vertrokken naar het adres dat je me gaf. Laat me iets weten als ie niet aankomt.

Vroeger een keer zo’n flop bekeken. Hij heeft een aantal bad tracks (waarschijnlijk was ook een examenflop) en het programma zocht hierna. Zit niks anders op dan zelf te kraken (diskcopy werkte niet en dit had niks te maken met hdd of dd disks (good old 386/dos times))