Hoe can ik mijn Intel Celeron 466 MHZ Overclocken

vbimport

Yo

Ik heb een Celeron 466 Mhz en die zou ik graag willen overclocken. Ik kan dat volgens mijn bios doen door de waarde van de processor anders in te stellen. Ik heb hem op 533 Mhz gezet. Maar je kunt ook manueel iets doen. Dan krijg je bv. 66 x 7.5. Maar ik heb gehoort dat deze celron tot 733 mhz is te overclocken hoe moet ik dat doen. Ik denk waarschijnlijk via manueel. Want automatic gaat hij niet hoger dan 533 Mhz. Waar kan ik zien dat ie op een hogere snelheid draait.

Thanks

welek moederboord heb je ?
en heb je PCI of AGP vga kaart ?
Geheugen 100mhz of 133 mhz ?

ik had een 466 draaiend op 585 mhz op mijn Abit BE6-II maar echt hoger gaat ie niet zonder extreme koeling.

Ik zou hier ook wel iets over willen weten. Ik heb zelf een 400MHz Celeron, maar deze wil ik overklokken. Dit gaat echter maar tot 433 manual (multiplier is dan max; 6.5). Ik kan de FSB namelijk alleen maar op 66 of 100MHz zetten en zoals velen wel zullen weten werkt Celeron niet met 100MHz geheugen.

Ik heb wel eens ergens gezien dat mensen hun geheugen op 78MHz ofzo lieten draaien, maar hoe doen ze dat. Moet ik een BIOS update hebben om dat ook te kunnen of kan ik dit regelen met jumpers?

GR33TS, G@M3FR3@K

kijkt u hier in de CPU database eens.

http://www.overclockers.com/

meestal staat er bij van welke mobo het is en FSB speed enzo, kan wel handig zijn. Maar geloof niet echt alles wat je ziet want die van mij 550E draait ook op 800 mhz maar stabiel is ie niet !

Nou… Je zet je VCore op 5.6Volt. De AGP Multiplier 1 op 1. Je Systeembus op 155Mhz, je Core Multipier op 8x en je CAS latency Timer op 2. Verdere interne biostimings zo snel mogelijk (1-1-1-1) en vooral veel SCSI Controllers en merkloze PCI netwerkkaarten installeren. Formatteer dan je harde schijf en roep dan heel erg hard om hulp omdat je CPU door je bord heen is gefikt…

FF serieuz… VCore tweetiende Volt ophogen en steeds per stapje je bus ophogen (begin maar bij 83 ofzo) Houd vooral je PCI-bus in de gaten (zoveel mogelijk 1/3 - 1/4 multiplier gebruiken). Ik draai met Cel300@560Mhz/Cel366@458/PII350@525 meel ff wat je haalt naar Terrorvemp@hotmail.com

Klinkt heel leuk ja CableGuy, maar ik heb geen idee waar je het over hebt

Vcore is dat niet iets van de stroom die dor je cpu gaat? Waar kan ik dat instllen? Niet in m’n bios, want daar kan ik alleen vlgens mij de multiplier en de fsb instllen. Kan het ook fout hebben, want zoveel ervaring heb ik hier niet mee

zo leuk zijn om te weten wat voor mobo je hebt.

“Ik kan de FSB namelijk alleen maar op 66 of 100MHz zetten en zoals velen wel zulleweten werkt Celeron niet met 100MHz geheugen.”

(Ik ga er van uit dat je NIET de FSB bedoelt)

De Celeron CPU werkt zowiezo met PC66, PC100 en PC133 RAM. Het RAM heeft er niets mee te maken. De 466 Celeron I is overigens niet of nauwelijks op 100 MHz FSB te krijgen, dus als je alleen maar tussen 66 en 100 MHz FSB (bussnelheid) kan kiezen, ben je in de aap gelogeerd. Of lucky of No way.

RedAlert80: Zo te zien weet je niets van overklokken (niet denigrerend of beledigend bedoeld hoor ) Als je een goed antwoord hierop wil hebben, dan dien je direct deze vraag te stellen op gathering.tweakers.net . Daar zijn ze wel lastig maar krijg je zeker een goed antwoord.

CableGuy: “Ik draai met Cel300@560Mhz”.
Dat geloof ik dus absoluut niet, 504 MHz zou ik k u n n e n geloven (errug weing 100% results, laten we zeggen 1%)), 560 MHz nooit. Zo ja, tell me de FSB van dat ding, zeer benieuwd.

Algemeen: Gezien de meeste reacties op teze topic zou ik diegenen adviseren naar deze bovenstaande site te surfen.

[This message has been edited by StyleSheet (edited 23 May 2000).]

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by StyleSheet:
[b]“Ik kan de FSB namelijk alleen maar op 66 of 100MHz zetten en zoals velen wel zulleweten werkt Celeron niet met 100MHz geheugen.”

(Ik ga er van uit dat je NIET de FSB bedoelt)
[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Die bedoelde ik dus wel Ik heb 100MHz geheugen in mijn pc, maar de FSB staat maar op 66MHz en dat vind ik zonde. Dus ik hoopte dat iemand een oplossing had om deze omhoog te schroeven naar bv 78 ofzo… In mijn bios kan dit niet en ik weet ook niet welke bios ik heb (geloof American Megatrends, maar ik ben nu op m’n werk )

Ennie wee ik zal eens op die site kijken die jij hierboven noemt.

BTW op hoeveel MHz kan je een Celeron 400 maximaal krijgen zonder extra koeling nodig te hebben?