Hoe ADSL Delen

vbimport

even een vraagje

ik zit hier op mijn kamertje met een eigen pc'tje
met daarop een interne ADSL modem

nu mijn ouders ( pa) heeft ook een pc'tje
en zou graag ook meegenieten van het internet gebeuren
ik zeg er wel bij : Hij blijft van Mijne pc af

wat is nu de mogelijkheid
2 netwerkkaartjes en een verbinding van de 1ne pc naar de andere.
of wat zijn de mogelijkheden voor een internet verbinding te delen

welke netwerkkaartjes zijn absoluut een flop ?
en welke zijn aanraders ?
heb je verschillende mogelijkheden van netwerkkaartjes ?
en wat zijn de prijzen van zo een kaartje ?
heb je ook een splitter nodig of is dit geen ver-ijste ?

iemand me helpen
alstublieft ?

ik heb kabel, maar denk dat adsl ook geen probs is. ikke ffies uitleggen hoe ik het nu hier heb.

2 pc’s, in pc 1 heb ik 2 netwerkkaarten (1 voor internet ander voor netwerk) verbonden met een UTP kabel heb ik deze aangeloten op de andere pc (waar dus 1 netwerkkaart in zit) je kan natuurlijk ook kiezen voor coax…

Op beide machines heb ik XP draaien. Met XP is het eigenlijk een fluitje van een cent om op andere pc’s ook te internetten (zelfs een ftp te hosten of spellekes te spelen)

Ik heb de netwerkkaartjes gekocht bij Mycom (30 piek p/s) das dus geen geld, en ze doen het uitstekend moet ik zeggen.

Als je XP niet heb (of niet wil :stuck_out_tongue: ) dan kan je ook Sygate gebruiken (ftp server en spellekes kun je dan wel grotendeels vergeten)

Maja XP is toch wel erg leuk met features als “remote control” en “Remote Assistance” :stuck_out_tongue:

Originally posted by SoulShower
[B]
Als je XP niet heb (of niet wil :stuck_out_tongue: ) dan kan je ook Sygate gebruiken (ftp server en spellekes kun je dan wel grotendeels vergeten)

[/B]

Nee hoor, als je ADSL via USB neemt en dus in beide PC’s 1 netwerk-kaartje hebt zitten kun je alle spellen gewoon spelen.
Het wordt tricky als je in 1 PC 2 netwerkkaartjes hebt zitten maar als je de boel goed configureerd moet het ook lukken.

SyGate heeft nix met de spelletjes-speel-protocollen te maken.

ok dus conclusie

benodigdheden
2 netwerkkaartjes met bijhorende kabel
programma voor te installeren
en 2 pc’s

??

het zal misschien wel te configgen zijn, alleen is dat mij nooit gelukt (probeer maar eens Dune 2000 spelend online te krijgen) en met Windows XP is binnen enkele minuten gelukt wat ik in 1 1/2 niet voor elkaar kreeg.

benodigheden zijn correct Carlo :stuck_out_tongue:

enuh iemand maakte me wijs dat ik ook een splitter nodig heb
een apparaatje van 7000bef ( 350gld)
dit dit is niet nodig ?
of proberen ze me weer wat aan de laars te lappen <?

http://nbf.cdfreaks.com/search.php

Maar je kunt het op 2 manieren doen:

1. met 2 netwerkkaarten (naast die van je provider) en een cross-link kabel, maar dan moet altijd de PC aan staan waar de verbinding op binnen komt

2. met HUB/Switch en 1 netwerkkaart in elk van de PC’s (dan werkt het hoe dan ook, onafhankelijk van of de ‘hoofdPC’ aan staat, want die is er dan eigenlijk niet.

Originally posted by carlo vaesen
enuh iemand maakte me wijs dat ik ook een splitter nodig heb
een apparaatje van 7000bef ( 350gld)
dit dit is niet nodig ?
of proberen ze me weer wat aan de laars te lappen <?

ze proberen je weer wat aan de laars te lappen…

owkee
die persoon eens aan de oortjes gaan trekken :-d

Originally posted by Da_Taxman
[B]http://nbf.cdfreaks.com/search.php

Maar je kunt het op 2 manieren doen:

1. met HUB/Switch en 1 netwerkkaart in elk van de PC’s (dan werkt het hoe dan ook, onafhankelijk van of de ‘hoofdPC’ aan staat, want die is er dan eigenlijk niet. [/B]

Kan er misschien iemand uitleggen hoe manier 2 werkt.

Moet dan de modem aangsloten worden op de uplinkpoort?
Hoe kan je uw computer vertellen dat hij via de Switch moet inloggen.
Moet je bepaalde programma’s installeren.
Moet je Pc een vast IP adres hebben?

Originally posted by lmg
[B]
Kan er misschien iemand uitleggen hoe manier 2 werkt.

Moet dan de modem aangsloten worden op de uplinkpoort?
Hoe kan je uw computer vertellen dat hij via de Switch moet inloggen.
Moet je bepaalde programma’s installeren.
Moet je Pc een vast IP adres hebben? [/B]

Volgens mij zijn er welis problemen als je de modem direct aan hub/switch hangt. Heb het eens gehoord hoor, geen ervaring mee.

Ben zelf ook op het ogenblik busy met netwerkje opzetten, ivm aankomende kabelverbinding en ga dat dan als volgt doen: (voor de indicatie)

Kablemodem >> pc (als server dienende) >> switch
En aan deze switch worden 3 pc’s gehangen.

Oa die van mij waar vandaan ik in principe alle pc’s kan beheren. Dus als er wat op de server veranderd moet worden log ik gewoon ff daar in. Heeft me ma weer een probleem log ik daar ff in; hoef ik ook nie elke keer meer naar beneden te lopen! :wink:
Dat servertje komt beneden te staan vlak bij de modem en deelt moni/tb/muis met de pc van me ma via een handswitch.
Dit spaart mij weer een monitor+tb+muis+bekabeling! :slight_smile:

:slight_smile: geen probleem met twee netwerkkaarten verbonden met cross length kabel. Installeer sygate home netwerk en het programma deelt automatisch je verbinding. Mocht IP adres automatisch toewijzen niet werken kun je de server computer IP 192.168.0.1 toewijzen en de cliënt 192.168.0.2.
Werkt perfect !!!

good luck