Hm, opklokken via multiplier

vbimport

Ok, dit is waar ik mee zit. Ik heb een bora pro moederbord, (nummer MSI-6168). Hierin kan maximaal een 500 Mhz cpu, maar met de multiplier zou ik tot 6.5 kunnen gaan (staat nu op 5).

Nu staat op de site verder:

CPU (max) = P500

Ik weet niet wat p500 inhoudt, maar kan ik gewoon overklokken (even kijken voor de cooler, maar dat is van latere zorg.) want als ik nu ga opklokken en moederbord kan het helemaal niet aan, dan heb ik weinig aan de hele missie :slight_smile:

Dus, kan iemand me helpen?

Max = p500 houdt waarschijnlijk in dat je maximaal een pentium 3 500Mhz. er in kunt douwen!
Overklokken kan dan gewoon, helemaal geen probleem je kunt een mobo niet limiteren op een bepaalde frequentie!

opklokken = overclocken :wink:

Ten tijde van productie van het moederbord waren er waarschijnlijk geen snellere processoren voorhanden, vandaar ook dat dit maximum aangegeven staat.

Andere reden is dat er na de 500 MHz processor verschillende cores gekomen zijn. De processoren met minder cache en/of een hogere core speed (133 MHz ipv 100 MHz) zullen op dit moederbord ook niet werken en die kwamen met name na de 500 processoren.

Het verhogen van de FSB heeft ook effect op de performance van andere onderdelen, daar moet je je bewust van zijn, maar ik geloof dat het verhogen van de MP alleen effect heeft op de CPU…goed koelen en op eigen risico…

Originally posted by Smart@$$
Het verhogen van de FSB heeft ook effect op de performance van andere onderdelen, daar moet je je bewust van zijn, maar ik geloof dat het verhogen van de MP alleen effect heeft op de CPU…goed koelen en op eigen risico…

klopt! FSB verhogen dan gaat niet alleen de speed van je cpu omhoog maar ook je RAM/PCI/AGP/ISA/… mee omhoog! Dus als 1 v/d apparaten die daar op aangesloten zit daar niet tegen kan krijg je probs!
Het verhogen van je Multiplier (MP) beïnvloed alleen je CPU! Hierbij is MPxFSB je speed! Maar dat had je wel begrepen neem ik aan! Een hogere speed vereist vaak ook een hoger voltage van je core; maar pas op!!! Te hoog is nwe sleutelhanger!! :wink:

Nooit gedacht dat ik nog een administrator raad moest geven maarja;) .Alle Pentiums na 300(geloof ik) zijn multiplier locked dus niet over te klokken via de multiplier.Echter wel via fsb-verhoging met het bovenstaande nadeel :frowning:

Dude, dingen die gelokt zijn kun ja laten UnLocken ik heb de multiplier van mijn Athlon XP 1800+ ook (zelf) geunlocked. De benodigde materialen kun je overal kopen.

Originally posted by Sorcerer
Dude, dingen die gelokt zijn kun ja laten UnLocken ik heb de multiplier van mijn Athlon XP 1800+ ook (zelf) geunlocked. De benodigde materialen kun je over kopen.

Kwist niet dat er voor een P3-Katmai ook een soort van Goldfinger device was…?

Zeker weten!!!

Er staan altijd van die links op virtual-hideout.net in het news!

De Athlon XP kun je ook bij aankoop al laten unlocken bv. bij www.eynstein.nl

Dude, dingen die gelokt zijn kun ja laten UnLocken ik heb de multiplier van mijn Athlon XP 1800+ ook (zelf) geunlocked. De benodigde materialen kun je overal kopen.

Leuk voor jou dat je je AthlonXPwel kunt unlocken maar alle huidige Pentium processoren kun je niet unlocken Punt En nee ook niet met zo’n goldfinger device.

Die p3 dingen kun je dus wel unlocken, er zijn van die apparaatjes (soort gold finger devices) die dat kunnen.

Die p3 dingen kun je dus wel unlocken, er zijn van die apparaatjes (soort gold finger devices) die dat kunnen.

Waar te koop en hoe duur? (en software of hardwarematig)

Post dan maar eventjes een linkje naar een fatsoenlijke webwinkel.Ik verwacht echter niet dat dit lukt anders was er in Nederland al wel iemand stinkend rijk geworden met de verkoop van die dingen.

Ik weet ook niet of ze in Nederland verkocht worden, maar ik heb laatst op virtual-hideout.net een stuk gelezen over zulke dingen voor de p3 en de p4. Wie ze maakt en waar ze vandaan komen weet ik niet maar ik heb net die gast effe gemaild of hij het weet.

P.S. ik denk niet dat iemand dan stinkend rijk was geworden aangezien de Die-Hard OC’ers toch wel AMD cpu’s hebben. :cool:

P.S. ik denk niet dat iemand dan stinkend rijk was geworden aangezien de Die-Hard OC’ers toch wel AMD cpu’s hebben. :cool:

Een Heleboel OC zitten met een P3 650@866 of 700@933 en dat loopt ook heerlijk.Kan best wel met een P3.