Hij is er eindelijk. De Windows pc die NOOIT crasht!

Uit de Telegraaf :

Een Windows-computer die niet kan crashen, bestaat die? Volgens Dutch Network Engineers wel. Binnen het bedrijf heeft men een Windows-pc ontwikkeld die nooit meer vast loopt.

Techneuten van het bedrijf uit Capelle aan de IJssel hebben naar eigen zeggen al hun ervaring met het Windows-besturingssysteem en hun hardware-kennis gebruikt om de pc en software zo op elkaar aan te passen dat vastlopen niet meer mogelijk is.

Het systeem werkt zowel met Windows 2000 Pro als met Windows XP Pro. De pc is geluidsarm gemaakt, waardoor deze geen ruis geeft in stille ruimtes. De prijzen van de super stabiele apparaten zijn volgens Dutch Network Engineers (www.dne-it.com) vergelijkbaar met systemen met dezelfde configuraties.

Uit de website van Dutch Network Engineers :

Aanbieding 1, Oncrashbare en Geluidsarme DNE PC:
Behuizing Midi Tower, wit of zwart
Moederbord Eagle Tec
Processor AMD2000
Processor koeler Passend bij AMD2000
Intern geheugen 256 Mb DDR
Harde schijf Maxtor 30 GB 7200RPM, geluidsarm door vloeistofcirculatie
Diskette station 3.5" 1.44Mb
Cd-rom Samsung DVD-Rom 16x48
Opslagmedia Samsung CD/CD-RW 16x48x16
Netwerkkaart Ethernet 10/100
Modem 56K
Videokaart Geïntegreerd op moederbord
Geluidskaart Geïntegreerd op moederbord
Speakers Philips
USB 4x 2.0
Toetsenbord Samsung Deluxe access
Muis Samsung PS2
Besturingssysteem Windows 2000 Pro of Windows XP Pro

PRIJS: 1149 Euro ex. BTW

Aanbieding 2, Oncrashbare en Geluidsarme DNE PC:

Behuizing Midi Tower, wit of zwart
Moederbord Eagle Tec
Processor AMD2200
Processor koeler Passend bij AMD2200
Intern geheugen 512 Mb DDR
Harde schijf Maxtor 40 GB 7200RPM, geluidsarm door vloeistofcirculatie
Diskette station 3.5" 1.44Mb
Cd-rom Samsung DVD-Rom 16x48
Opslagmedia Samsung CD/CD-RW 16x48x16
Netwerkkaart Ethernet 10/100
Modem 56K
Videokaart Geïntegreerd op moederbord
Geluidskaart Geïntegreerd op moederbord
Speakers Philips
USB 4x 2.0
Toetsenbord Samsung Deluxe access
Muis Samsung PS2
Besturingssysteem Windows 2000 Pro of Windows XP Pro

PRIJS: 1249 Euro ex. BTW

He verdomme , en ik maar denken dat ik goed doe met een MSI K7N2 , Philips Acoustig Edge , IBM schijven , Aopen Geforce 4.

Ik ben dom geweest… ik had dus Samsung , Maxtor en Eagle Tec moeten kopen.

Wat een baggercomponenten voor die prijs.

Originally posted by Wannes
Wat een baggercomponenten voor die prijs.

als het beestje nooit crasht , dan is het zijn geld meer dan waard hoor :bigsmile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

als het beestje nooit crasht , dan is het zijn geld meer dan waard hoor :bigsmile: [/B]

Wie wil er nu geen Eagle Tec mainboard?

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Wie wil er nu geen Eagle Tec mainboard? [/B]

ik ken ut merk nieteens :rolleyes:

Hij crasht nooit!

maar je mag 'm niet aanzetten

Zou je ook zwart op wit krijgen dat 'ie nooit vastloopt? Zo ja, dan wil ik wel zo’n bakkie, en dan zal ik 'm wel laten vastlopen (ik heb genoeg ervaring met Windows om te weten welke combinatie van software veel blauwe schermen veroorzaakt)

Ho ho, het geleverde systeem zal nooit crashen, zo gauw je er andere software op installeerd zal die garantie daarop waarschijnlijk vervallen.

Anders is een pc die nooit crasht niet te realiseren :bigsmile:

Originally posted by Murphy23x
[B]Ho ho, het geleverde systeem zal nooit crashen, zo gauw je er andere software op installeerd zal die garantie daarop waarschijnlijk vervallen.

Anders is een pc die nooit crasht niet te realiseren :bigsmile: [/B]

Jawel hoor… mijn Linux webserver is al meer dan 2 jaar online en nog nooit gecrasht!

Mijn ervaring met XP is dat je wel erg je best moet doen om hem vast te laten lopen…is maar 1x gebeurd bij mij ofzo terwijl ik veel zware applicaties draai en veel mijn systeem verg… dus valt allemaal wel mee tegenwoordig imo…

Het bedrijf - Dutch Network Engineers (DNE) - stelt dat zijn samengestelde computers zowel hardwarematig als softwarematig niet meer kunnen vastlopen. Het gaat om pc’s met Windows 2000 Pro of Windows XP Pro. “Maar ook Windows 98 kunnen we onverwoestbaar maken.”

“We gebruiken onze jarenlange ervaring met Windows en met hardware van de zogenoemde A-merk- leveranciers om de hardware en software zo op elkaar af te stemmen en aan te passen dat vastlopen niet meer mogelijk is” , zo legt Richard van Rosmalen van DNE uit.

Het gaat hierbij om een softwarematige aanpassingen in Windows waardoor ellende met corrupte dll’s wordt voorkomen. Ook maakt het bedrijf gebruik van specifieke hardware. “Moederborden van ASA zul je bij ons niet aantreffen”, aldus Van Rosmalen.

De gewaagde claim van DNE is aan voorwaarden verbonden. Zo mag de gebruiker geen registersleutels wijzigen. Verder kunnen de computers van DNE - die vanaf 1099 euro exclusief btw worden aangeboden - alle mogelijke applicaties moeiteloos aan, zo belooft Van Rosmalen. Alle? “Nou nee, bij goedkope spelletjes van het Kruidvat gaat het fout.”

Voor zover ik weet maakt Kruidvat zelf geen spelletjes , maar verkoopt meer oudere shareware games zoals Commander Keen en Tetris of zo.

Ook mooi… hij is rete stabiel… totdat je er een spel op gaat zetten of iets gaat installeren dat de registersleutels wijzigt

haha… een leuk sprookje! Een windows PC die nooit crasht, waar halen ze het vandaan zeg :smiley: :smiley:

Een PC die nooit stuk gaat, ik zie de lol daar even niet van in! :confused:

Originally posted by Wookie
Een PC die nooit stuk gaat, ik zie de lol daar even niet van in! :confused:

Nu klink ik misschien niet als een tweaker, maar euuuuh: IK WEL!

Een PC die nooit vastloopt, daar zie ik de lol niet van in.

FIGUURLIJK bedoelt misschien…

Originally posted by Namoh

Een PC die nooit vastloopt, daar zie ik de lol niet van in.

Mkay, doelde daar eigenlijk op… verkeerde woordkeus. :wink: