Hier word ik dus kwaad over!

vbimport

Verkrachting in bomvolle trein
Gepost door Chris (MrBig) - maandag 4 juni 2001 @ 12:11 - Bron: bn/de stem
eikhol had ons via de newssubmit het volgende te melden:

In Frankrijk is een 21-jarige studente uit Duinkerken op klaarlichte dag in een bomvolle trein verkracht door vier jongeren. Op het moment van de verkrachting bevonden zich zeker tweehonderd reizigers in de regionale trein die van Duinkerken naar Lille reed.

Van de reizigers heeft niemand een hand uitgestoken, niemand heeft aan de noodrem getrokken, niemand heeft met een mobiele telefoon de politie proberen te waarschuwen. De conducteur zei ‘niets bijzonders’ te hebben gezien.

Het drama heeft zich afgespeeld op 24 mei in de namiddag maar is pas nu in de openbaarheid gekomen omdat de politie twee van de vier daders inmiddels heeft gearresteerd. Het slachtoffer herkende hen van foto’s die haar werden voorgelegd. Twee van de daders, 14 en 16 jaar, bleken al eerder met de politie in aanraking te zijn geweest vanwege seksuele intimidatie.

De jonge vrouw, studente Engels aan de universiteit in Lille, had op de bewuste dag haar ouders in Duinkerken bezocht. In het rijtuig hield zich ook een groep jongeren op, afkomstig uit een immigrantenwijk in Lille. De knapen waren naar het strand geweest en vielen van het begin af aan reizigers lastig. Het slachtoffer moest het het meest ontgelden.

Aanvankelijk ‘beperkten’ de daders zich tot het maken van obscene opmerkingen maar toen de studente aanstalten maakte naar een andere wagon te vertrekken, werd ze met broekriemen vastgebonden en geheel uitgekleed. Twee van de vier verkrachtten haar. De nachtmerrie duurde een half uur. Toen de trein het station van Lille binnenreed stapten de daders uit alsof er niets was gebeurd. Hun voorbeeld werd gevolgd door de medereizigers.

Volledig overstuur belde het slachtoffer haar ouders die op hun beurt de politie inlichtten. De twee verkrachters zijn inmiddels voorgeleid aan de kinderrechter. De andere twee zijn op vrije voeten gesteld omdat de studente nog geen getuigen heeft kunnen vinden die kunnen beamen dat ze medeplichtig zijn geweest aan de collectieve verkrachting.

Is er dan niemand die zijn hand uit durf te steken? Het gaat hier om het leven van een meisje dat misschien voorgoed verneukt (excuseer) kan worden
Ik haat dit soort acties !

Dit gaat idd nergens over :frowning:
Misschien moeten ze in Frankrijk ook maar die campagne gaan voeren van waar zijn de helden? (al betwijfel ik of dat help)…

tja…, hij die het schoentje past, trekke het aan, net zoals hier, alleen spijtig voor het meisje die dat de rest van haar leven gaat meedragen :frowning:
er had toch wel iemand kunnen op tegen ingaan, de gaatjes knipper of conducteur; niets gezien zeggen ze dan, of niets gezien willen hebben

Ja, ik heb me er ook over zitten opwinden hiero. Ik weet alleen niet wat ik in een situatie als die zou doen? Het blijkt maar weer eens dat mensen veel te bang zijn om zelf klappen te krijgen dan een ander te helpen.

In mijn heldhaftigheid zou ik nu zeggen dat ik 'r wel had geholpen.

Tja de mensen zijn schijterds tegenwoordig, allemaal bang dat ze klappen krijgen.

D’r zat verdomme een knaapje van 14 bij, die sla je als volwassen vent zijnde als een vlieg plat!!

Ik weet wel dat ik zoveel mogelijk botten van die knapen probeerde te breken, ongeacht mijn eigen veiligheid.

Van dat soort dingen wordt ik witheet.

Dat gaat heel lang duren voordat dat kind er ook maar een beetje overheen is.

is dit een grapje of …?
sorry hoor, maar dit kan ik nie geloven

je pakt toch het eerste de beste zware voorwerk en slaat die lui de kop in?
of heb ik het nou mis? :confused:

Als het aan mij zou liggen dan gaf ik je groot gelijk: inslaan die hersenpan!!!

Maar ja, de meeste mensen hebben nu zoiets van: Geen daden, maar woorden.
Iedereen die ik tegenkom en het vraag zou er meteen opduiken, maar toen mijn vriendin met VEEL moeite een lastige vent de trein uit heeft kunnen duwen voordat zij verkracht werd, was er ook niemand die maar een spier bewoog in haar richting.

ik weet 100% zeker dat ik zelf dat meisje geholpen had want haar hele leven is nu voorgoed verkut door zo’n stelletje mietjes die geen vriendin kunnen krijgen om daar sex mee te hebben:(

Waar ik sowieso niet bij kan is dat er een klein snotjong van 14 bij betrokken is.
Wat kan zo’n jong nou van sex afweten om vervolgens iemand te gaan verkrachten.
Sorry hoor, maar dan moet-ie al vanaf zijn elfde bij de hoeren of een (veel) ouwere vriendin eroverheen mogen anders dan kan zo’n kind er nooit genoeg vanaf weten om het in de praktijk te brengen.

Ik ben goddomme 19 en lig af en toe nog te prutsen, laat staan een jong van 14 die er hem even snel in moet hangen.

De jeugd van tegenwoordig wordt steeds ZIEKER.

Helaas is dit de bitter waarheid, ik kan het me eigen niet voorstellen, ik word al witheet bij de gedachte. Soms word ik bang van me eigen kwaadheid, maar ik heb al tegen mijn vrouw gezegd, als ik het zie sta ik niet meer voor mij eigen in. Het is te zot voor woorden maar blijkbaar zit de maatschappij zo in elkaar. En daar werkt de regering ook aan mee want pak je zo iemand aan en je slaat hem verrot dan ben jij de gene die opgepakt word en de ander is loopt al weer op straat en jij zit nog vast, maar dat zal mij niet weer houden. het is toch van de zotte als je in je eigen huis een inbreker betrapt en je slaat hem totolos dat je daar voor gestraft word, voor mij mogen ze de wed die in Amerika geld dat je je eigenhaard mag verdedigen in Nederland ook invoeren. Je mag geen eigenrechter spelen zegt men in Nederland, maar het zal je maar gebeuren. Soms wens je de gene die dat zegt toe dat het hem of haar zelf eens overkomt kijken of ze het dan nog zeggen.
GRRRRR Trpiesvisje
:frowning:

In Amerika mag je iemand voor zijn sodemieter schieten als hij ongewenst een stap in voortuin zet.
Als je hem gelijk kapot schiet en er zijn geen getuigen aan zijn kant, dan hoef je nergens bang voor te zijn: Je zegt dat je hem hebt gewaarschuwd, en dat hij zei dat hij je wilde vermoorden, en toen schoot je. Zelfverdediging.
Je krijgt een boete voor de schoonmaak kosten van de stoep en voor de opruiming van het lijk en je bent weer vrij.
Makkelijk zat.

Tuurlijk is het te gek voor woorden. Maar waar je denk ik wel rekening mee moet houden, sorcerer, ben jij wel eens in een dergelijke situatie geweest?

Ik bedoel, ik twijfel niet aan jouw goeie gedachten, ikzelf zou ze ook in elkaar geramd hebben, maar wat zou je doen als je in die situatie zelf zat? Misschien een kromme vergelijking, maar het is achteraf ook heel makkelijk te zeggen dat ‘jij nooit bij de nsb zou zijn gegaan’ of dat jij ‘nooit je vriend zou verraden’, maar wat zou je werkelijk doen als je in die situatie zat?

Ik heb er wel eens over nagedacht, over of men echt doet wat men belooft, maar ik denk dat de mens te bang is voor zijn eigen hachje of leven…De grieken en romeinen, dát waren nog eens helden: daar waar eer zwaarder woog dan je leven :slight_smile:

Dat was ook zo bij de Samurai, liever een eervolle dood dan een eerloos leven.

Maar ja, ik kan het niet 100% vergelijken met een verkrachting, maar ik ben wel eens in zo’n SOORT situatie terecht gekomen.

Mijn broertje van toen 10 jaar werd door twee grotere Turken in elkaar gemept, omdat hij zogezegd hun broertje gemept zou hebben, hij heeft dat ventje nooit gezien.

Toen ben ik er ook tussen gesprongen, en heb zelf ook fikse batsen gehad, maar ik heb er ook wat goeie uit kunnen delen.
Genoeg voor mijn broertje om weg te komen.
Toen ben ik flink afgeranseld totdat de politie langsreed.
Tering, die twee sukkels waren altijd luie flikkers, maar toen ze die mooie rood en blauwe strepen op die witte bus zagen waren ze er snel vandoor.

Dus ja, ik kan wel zeggen dat ik er tussen zou springen mocht een van dat soort situaties voorkomen.
Bekende of niet.
Verkrachting of afranseling.

Originally posted by The Sorcerer
[B]Mijn broertje van toen 10 jaar werd door twee grotere Turken in elkaar gemept, omdat hij zogezegd hun broertje gemept zou hebben, hij heeft dat ventje nooit gezien.

Toen ben ik er ook tussen gesprongen, en heb zelf ook fikse batsen gehad, maar ik heb er ook wat goeie uit kunnen delen.
Genoeg voor mijn broertje om weg te komen.
Toen ben ik flink afgeranseld totdat de politie langsreed.
Tering, die twee sukkels waren altijd luie flikkers, maar toen ze die mooie rood en blauwe strepen op die witte bus zagen waren ze er snel vandoor.

Dus ja, ik kan wel zeggen dat ik er tussen zou springen mocht een van dat soort situaties voorkomen.
Bekende of niet.
Verkrachting of afranseling.
[/B]

Wat nobel :slight_smile:

Maar wees even realistisch, welke baten zou jij erbij hebben om een vreemd persoon te helpen als je zelf gevaar loopt? Voor mijn broers en zusjes zou ik ook door het vuur gaan maar voor een vreemd iemand?

Ok, bij een afranseling zou ik ook twijfelen.
Maar verkrachting is zo laag, zeker als het door meerdere tegelijk wordt gedaan.
Als ik zoiets ZIEKS aanschouw als een verkrachting dan knapt er gewoon iets in me, net als dat er iemand aan mijn familie of de familie van mijn vriendin, of erger nog: aan mijn vriendin zelf komt.
Dan knapt er ook gewoon wat van binnen en sla ik helemaal door.

Ja, ben ik het wel mee eens. Op een gegeven moment knapt er wel iets in je. Net als dat iemand je een hele tijd zit te jennen en een beetje te stompen, en dat je dan opeens uitbarst en die persoon finaal op de grond legt :d

Wat ik wel denk is dat ‘het al was gebeurd voor de medereizigers er erg in hadden’. Veel mensen zullen meer met een zekere mate van belangstelling hebben zitten kijken: Goh, da’s dus een verkrachting. Ze zullen het niet direct als een verkrachting aangeduidt hebben en actie ondernomen?

Mensen denken dat het hen niet overkomt, en als het ze gebeurt weten ze niet wat ze moeten doen of dat het überhaupt gebeurt of gebeurd is

Waarschijnlijk waren die jongens wel gewapend. De jeugd word inderdaad steeds gekker. In de ghetto’s in de US lopen verdomme broekies van 12 rond met een pistool op zak! En als die 4 jongens allemaal een mes of misschien een pistool bij zich hadden, dan hield ik me toch ook stil. Maar als dat niet zo was… De beste manier is om de grootste van de 4 zo hard mogelijk op de snuit te slaan. De andere 3 rennen dan bang weg(geloof me, ik heb dit vaak genoeg uitgeprobeerd). Ze moesten dat toch echt niet flikken als ik in de buurt was :mad:.

De jeugd wordt inderdaad steeds zieker. Gisteren heeft m’n lerares Engels toch nog iets verschrikkelijks verteld. Er had eens een jongen een video genaamd ‘Faces of Death’ meegenomen, zodat ze die tijdens een Engelsles konden kijken. Maar wat daar toch op stond… Het was gewoon een compilatie van authentieke in beslag genomen politiebeelden. Mensen worden voor het oog van de camera vermoord. Er is bijvoorbeeld iemand die zijn hoofd krijgt afgezaagd met een broodmes. Alles is echt, het bloed wat dan uit de nek spuit, is dus echt geen ketchup. Ziek. Hoe iemand zo’n gore troep kan kijken. Die jongen die de video had meegebracht, was trouwens nog dezelfde dag van school gegooid. En het is maar goed ook. Dingen als dit hoor je op z’n hoogst alleen in de oorlog moeten zien. En dan is het nog verschrikkelijk.

Die rotzooi is trouwens ook nog eens gewoon op Kazaa te vinden! De FBI zou die gasten moeten opsporen die dat sharen en zelf op de ‘chair’ zetten.

noem het ziek, noem het verwend…

Ik hoorde dat (al een hele tijd terug) een meisje die het niet goed deed op school een hele tirannieke vader had. Ze was zo bang om naar huis te gaan dat ze zichzelf had overgoten met benzine en in het bos had verbrand.

Het is natuurlijk vreselijk voor die ouders, maar het is toch te gek om over te praten? Zijn we dan zo verwend dat we voor (in mijn ogen) zoiets onzinnigs al zelfmoord plegen en dan ook op zo’n vreselijke manier?

Ik bedoel, hoe slecht het ook met mij gaat in welk opzicht dan ook, mijn overlevingsdrang (ondanks onze welvaart hebben mensen ook nog overlevingsdrang ja) wint het altijd wel van de problemen

Zo heb ik ook een mailtje toegestuurd gekregen met een filmpje er aan.
Van een oud-klasgenootje.
Was een russische soldaat die zijn hoofd op de grond werd gehouden door de kist (oorlogslaars) van een (waarschijnlijk Amerikaans) persoon.
Toen werd er een mes op zijn keel gezet (zijkant) en het mes ging er door en werd naar voren gehaald.
Het was een perfect filmpje voor de Faces of Death compilaties.
Brrrrrrrrr.

Ik heb dat filmpje ook gezien met die mes erg ziek :frowning:

maar om even bij de topic teblijven ik weet wel zeker dat ik had ingegrepen met die verkrachting zo ben ik nou eenmaal opgevoed,ook dat klappen krijgen geen schande is heb wel meer dan eens klappen opgelopen maar ook goed terug geslagen :slight_smile:

Zoals eerder is gezegd is mensen zijn bang om klappen tekrijgen.
met gewone ruzies of vechtpartijn bemoei ik me niet dat zijn mensen hun zaken maar zoals in het verhaal staat een verkrachting no way dat ik dat zou laten gebeuren!!!
zelfde als ik zou zien dat oude mensen beroofd worden of dieren mishandelt en ik zie dat dan kan ik echt niet voor me eigen instaan.