Het verschil tussen Teac en Plextor burnproof mogelijkheid

Eens een vraagje vanuit mijn werk :slight_smile:

Op dit moment gebruiken we Plextor SCSI 12X writers die helaas EOL gaan. Deze bieden een mogelijkheid tot BURNproof. Deze optie moet vanuit het brandproces aangegeven worden (geactiveerd). Dit staat zo beschreven in de SCSI set van de plextor writer.

Omdat de Plextor EOL gaat , gaan we over op een Teac CDW-512S SCSI (Plextor houdt op met SCSI schrijvers in het algemeen). Deze heeft ook een mogelijkheid tot burnproof.
Echter … er staat NIETS beschreven over hoe je deze aanzet of dat deze functie altijd aan STAAT.

Ook zijn er 5 (!) verschillende firmware revisies 1.0 A t/m 1.0 E en in de documentatie van de firmwares staat NIET in of deze burnproof ondersteuenen , zo ja , of je het kunt aanzetten of dat het altijd standaard aan STAAT.

We maken gebruik van Sun machines dus geen Windows , maar Solaris 8.

Heeft iemand van jullie meer informatie ?

Moeilijke vraag waar ik geen direct antwoord op kan geven.

Ik denk toch dat dit softwareafhankelijk is. Waarom? Neem 2 bekende CDR programma’s: Nero en CDRWin.
Bij Neros is het gebruikelijk dat BurnProof aanstaat, bij CDRWin darentegen moet je dit zelf inschakelen.

Dan blijft natuurlijk de vraag als de software geen signaal naar de writer stuurt BP in te schakelen (burnproof=enabled oid). Ik verwacht dan ook dat deze niet ingeschakeld zal zijn, daar BP ook niet wordt ingeschakeld (althans op mijn Plextor 12/10/32 SCSI) bij software die geen BP ondersteunt (Linux software)…

[offtopic]
Tis idd jammer dat Plex van de SCSI afgaat en dat je voor TEAC moet gaan, maar wat doet Flips zogauw TEAC ook stopt met SCSI writers?

En vraag 2: waarom gebruikt Philips geen Philips writer (tja eigenlijk weet ik dat wel ;))…
[/offtopic]

Originally posted by Dee-ehn

[offtopic]
Tis idd jammer dat Plex van de SCSI afgaat en dat je voor TEAC moet gaan, maar wat doet Flips zogauw TEAC ook stopt met SCSI writers?
[/offtopic]

Overstappen op Lacie :wink: , yamaha of freecom enzo. Maar het blijft zonde dat plextor dermee is gestopt met scsi.

Originally posted by Dee-ehn
[B]Moeilijke vraag waar ik geen direct antwoord op kan geven.

Ik denk toch dat dit softwareafhankelijk is. Waarom? Neem 2 bekende CDR programma’s: Nero en CDRWin.
Bij Neros is het gebruikelijk dat BurnProof aanstaat, bij CDRWin darentegen moet je dit zelf inschakelen.

Dan blijft natuurlijk de vraag als de software geen signaal naar de writer stuurt BP in te schakelen (burnproof=enabled oid). Ik verwacht dan ook dat deze niet ingeschakeld zal zijn, daar BP ook niet wordt ingeschakeld (althans op mijn Plextor 12/10/32 SCSI) bij software die geen BP ondersteunt (Linux software)…

[offtopic]

En vraag 2: waarom gebruikt Philips geen Philips writer (tja eigenlijk weet ik dat wel ;))…
[/offtopic] [/B]

Dan weer zoeken naar andere schrijver. Maar onze preferred suppliers doen daarin al het grootste werk (willen ze tenminste preferred suppliers blijven :))

Waarom geen flips writer … tsja … euhh … goh … wat zal ik daar eens op antwoorden… oh ja ! geen scsi meer ! :slight_smile:

Misschien eens contact opnemen met TEAC per email? Die kunnen je vast meer vertellen!

Ennuh teruggaan van een Plexdrive naar een Flipsdrive zou zelfs Flips zelf niet willen ;p

Ah , 't is geregeld :

“the default setting for the buffer underrun feature
is enabele” aldus Te-crap.