Het valt me steeds meer op (en tegen)

vbimport

het valt me steeds meer op dat bepaalde mensen dit forum gebruiken om er een gezellig onderonsje van te maken. De replys die ze geven dienen tot niks meer voor andere gebruikers. Er zijn genoeg alternatieven, oa mp, icq, messenger,…

Misschien ligt het aan mij maar ik vind dat de roots van cdfreaks aan het verloederen is. Vroeger werden er deftige antwoorden gegeven en werd niet zo gepost om te posten.

greetz
scooby2

Waarom ik er een topic van maak? Wel, misschien denken sommige mensen wel hetzelfde.

Originally posted by ^scooby2^
[B]het valt me steeds meer op dat bepaalde mensen dit forum gebruiken om er een gezellig onderonsje van te maken. De replys die ze geven dienen tot niks meer voor andere gebruikers. Er zijn genoeg alternatieven, oa mp, icq, messenger,…

Misschien ligt het aan mij maar ik vind dat de roots van cdfreaks aan het verloederen is. Vroeger werden er deftige antwoorden gegeven en werd niet zo gepost om te posten.

greetz
scooby2 [/B]

Ja anders maak je der ff een topic van! :rolleyes:
Dit zei je net ook in die topic van mij…maar als je ff het antwoord eerst leest…

Ben ik het wel mee eens…
als je geluk hebt zijn de eerste 2, hooguit 3, replies topic-related en daarna is het vaak een onderonsje of off-topic.

Sommige onderonsjes kunnen heel nuttig zijn, de discussie die dan gevoerd wordt met de argumenten zijn soms erg leerzaam, maar dat is slechts in een minderheid van de gevallen zo.

Het valt me ook op dat voorheen frequente posters nu beduidend minder aanwezig zijn en dat is erg jammer. Mensen zoals Redneck en Tax (die nog af en toe zijn gezicht laat zien) hebben toch veel kennis die nu verloren gaat…

misschien een minimum leeftijd toelaten :>)

Maar mensen komen op dat onderonsje door de topic. Dus kan de vraagsteller daar ook zijn antwoord uit halen. Bijv. als je vraagt. Wat is ‘‘beter’’ Intel of AMD.
reply 1: IK HEB AMD DUS HET RULED!!
Reply 2: Amd heeft betere prestaties en zo een heel verhaal.
Reply 3: Nou mr 2, daar ben ik het niet mee eens want. balbalblabla

4
5
6
7
enz

gaan dan over waarom die 2 en 3 het oneens zijn. Dan kan de vraagsteller de argumenten van op een rijtje zetten en zo concluderen welke het beste is. Ik heb er geen problemen mee. En van die l4m3r die dan post om de posten, die gewoon negeren. Op een gegeven moment ken je toch wel zijn naam. (Hoewel ik er geen op ‘‘het’’ lijstje heb)

vroeger was alles toch leuker, hoor je het je pa en ma zeggen…

zo gaat het nu eenmaal, ja voorheen gaf ik raad en daad, tegenwoordig is tijd het grootste gebrek. Dit soort threads heb ik vaker gezien hoor om de zoveel tijd is er weer eentje die het voorheen beter / leuker/ mooier vond.

maar dat er niet meer gewoon een goed antwoord wordt gegeven ben ik met je eens… je hoeft ook niet als antwoord te geven ; dat wat ik heb is het beste omdat ikhet heb… maar ook lange proza a’la taxman lijkt me ook niet je van het!

zo toch weer een gewogen antwoord.

Ruff-Next

Originally posted by Ruff-Next_Gangsta
vroeger was alles toch leuker, hoor je het je pa en ma zeggen…

Pcies…

^scooby2^ heeft gelijk vind ik. Vroeger werd er nog wel eens door de administrator gewezen dat de mensen tot de Topic moeten blijven want anders word ie afgesloten. En nu???..kijk zelf maar ff naar de topics. Er moet weer opgetreden worden. De richtlijnen zijn er…maar worden niet helemaal nageleefd.:rolleyes:

Originally posted by Ruff-Next_Gangsta

maar dat er niet meer gewoon een goed antwoord wordt gegeven ben ik met je eens… je hoeft ook niet als antwoord te geven ; dat wat ik heb is het beste omdat ikhet heb… maar ook lange proza a’la taxman lijkt me ook niet je van het!

Als taximan de tijd nam om zo een proza antwoord te geven dan was het vaak wel een goed onderbouwd verhaal.

Ok, het kan soms ook korter, maar Tax roels wel, ik mis em toch wel een beetje…zijn replies dan (in het echt is het maar een vreemde gozer :wink: )

Ik denk dat het een probleem is dat door enkele mensen word veroorzaakt of zit ik dan fout ? Persoonlijk heb ik er niet echt veel problemen mee, en had ik verwacht dat juist het mensen erop wijzen veel tegenstand zou brengen. Persoonlijk, en dat is geloof ik de gedachte van alle mensen die CD Freaks mede runnen, is het onze mening om niet teveel mensen voor allerlei dingen op hun vingers te tikken.

Het is onze bedoeling dat er op het forum wel normen en waarden gelden zoals in het dagelijks leven, maar dat we dit allemaal niet te serieus moeten nemen, er zijn een aantal regels waar niet over te discusieren valt, zoals b.v het posten van crack/serials etc, het beledigen van anderen, en alle andere vormen van het schade toebrengen aan anderen in welke vorm dan ook. We verwachten gewoon dat jullie allemaal je kunnen gedragen en op enkele uitzonderingen na, vind IK dat we daarin nog nooit teleurgesteld zijn. De mensen die hier komen zijn overal het algemeen leuke, gezellige mensen.

MAAR, dit forum is door en voor CD Freaker’s, dus mocht het zo zijn dat iedereen liever heeft dat we onze authoriteit wat meer laten gelden, dan zal dat op zich denk ik ook niet zo’n probleem zijn. Het probleem is alleen dat wanneer je weer meer regels gaat opstellen het waarschijnlijk ook minder gezellig word, en dat er weer geklaagd gaat worden over de regels.

Ik stel daarom voor om het gewoon te zeggen wanneer je vind dat mensen teveel van het onderwerp afwijken of wanneer ze teveel onzin posten, m.a.w een stukje sociale controle. Doe dit natuurlijk niet om de haverklap (Zoals Tax bijna geen posting overslaat om te melden dat wij een zoekfunctie hebben) en doe dit ook in vriendelijke bewoordingen, dan ben ik er zeker van dat je dit gedrag kunt stoppen.

idd, het is een probleem dat door enkele mensen wordt veroorzaakt maar dit kan aanleiding geven tot algemeen gebruik.

regels zijn er om nageleefd te worden, kijk maar rondom je heen, je wordt er in het leven dagelijks mee geconfronteerd, sommigen hebben er problemen mee…

Als je het aantal postings bekijkt, dan moeten jullie nogal inkomsten hebben van de bannerklik, niet? :wink: of zijn er velen die dit vergeten…

Bedankt dat jullie dit forum in gang houden !

De banner inkomsten van het forum zijn al weken zo goed als 0. De banners die nu draaien zijn alleen per sale en per lead banners. Dit betekend dat we er alleen wat aan verdienen als iemand iets koopt of zich ergens voor inschrijft Tot nu toe heeft nog niemand iets gekocht, ook niet met vele andere producten die we hebben geprobeerd.

Ik heb ons nu toevallig weer ingeschreven voor een per click adverteerder, alleen die moet ons nog goedkeuren, maar ook dan, zijn de clicktrough ratio’s ongeveer 0,1% dat betekend dat 1 op de 1000 mensen op een banner klikt, een klik is op het moment zo’n 15 cent en het forum heeft ongeveer 5000 bezoekers per dag, dus tel uit je winst.

Jammer genoeg moet ik toegeven dat ik waarschijnlijk iemand ben die nogal snel afgeleid is van hetgeen waarmee de topic gestart is. Dit heeft uiteraard zijn redenen. De belangrijkste reden is dat er weinig topics zijn waar je echt diep op kan ingaan meestal zijn de antwoorden gegeven na enkele replys. Misschien is het daarom niet slecht dat er wat strenger word gekeken naar de relevantie van de topic.
In ieder geval zal ik al een poging te doen om minder off-topic te gaan. En als iedereen daar een beetje op let zal het waarschijnlijk ook niet nodig zijn dat iemand er op attend word gemaakt dat ze enorm van de topic afwijken.
Trouwens als iemand een topic start en deze na verloop van tijd sluit moet dit kunnen(vind ik). Vaak wordt een topic opnieuw geopend omdat er volgens de admins (hun goed recht) niet voldoende replys zijn want er kan altijd iemand zijn die nog iets wenst te delen over dit topic.
Conclusie het is volgens mij zeker niet slecht dat dit in de kijker word gezet met deze topic. En zodoende de leuze for burner by burners terug wat meer eer aandoen in de toekomst.

Ik snap het even niet meer. Dit is een forum (right?), waarvoor dient een forum? Dient dat puur om je problemen op te lossen, of ook om ‘gezellig’ (voor zover je een digitale conversatie serieus gezellig kan noemen) wat te kletsen?

En wat eerder wordt gezegd over dat mensen in discussie gaan over een onderwerp, terwijl dat niet de vraag was: wat is daar erg aan?

Voorbeeld:

Reactie 1: Ik zou een kenwood nenem, kenwood rules
Reactie2: Kenwood is wel goed, maar wil je echt blazen dan neem je een ander merk, en dan helemaal het type dit en dat.
Reactie3: Nou, meneer 2, dat ben ik niet met je eens, andere merk kan dan wel dit en dat hebben, maar voor dit en dat moet je toch een … hebben.
Reactie 4: …

Het kan aan mij liggen, maar als er een discussie komt, dan krijg je een veel completer beeld van je vraag. Misschien wijk je op zich wel af van je vraag ’ welk systeem moet ik kopen’, maar ik denk niet dat dat verkeerd is.