Het openen van een Compaq Presario 7588

vbimport

Eén van de ergste dingen die een computerliefhebber kan overkomen is dat ie z’n eigen kast niet open krijgt… :a :a

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het niet mijn eigen kast is. En verder heb ik genoeg gereedschap in de werkplaats liggen om deze kast wel open te krijgen (maar dan ben ik meteen toe aan een andere kast).

Het gaat dus om een Compaq Presario 7588. Een staande kast het bovenste gedeelte van de front is uitgevoerd als deurtje. Op de bovenzijde van het front zit iets wat zich voordoet als een los, danwel verwijderbare strip, waaronder ik een of meerdere schroeven denk aan te treffen. Echter deze strip is met geen mogelijkheid weg te drukken. Daar er zich geen herkenbare schroefverbindingen aan de achterzijde bevinden (zoals de meest normale kasten) ga ik er toch echt vanuit dat deze kast vanaf de voorzijde benaderd moet worden.

Een dringende vraag van mijn kant is dan ook of iemand weet hoe ik dit onding met niet al te veel geweld kan openen.

//of waren het nou toch die rottige schroefjes aan de achterkant… opgelost :bow:

Mooi dat je het zelf al opgelost hebt :).

Ik ben ook wel eens bij merkcomputers tegen dit soort problemen aangelopen. Vaak biedt de fabrikant op de website een handleiding aan hoe de kast te openen is. Meestal is dat betere oplossing dan wat gaan wrikken (zeg ik uit ervaring ;)).