Het FTP probleem

De mensen die mij tot nu toe al geprobeerd hebben te helpen die weten waar ik het over heb, maar helaas is het nog niet gelukt het zaakje a/d praat te krijgen. :frowning:
Daarom leg ik het even bij een groter publiek voor.

'K heb een servertje staan waar Windows 2000 Server op draait die bij mij thuis het internet verdeeld. Tevens wilde ik op deze pc een FTP server draaien, niet dat m’n upstream (met limiet) het toelaat maar ik wil het gewoon hebben. :wink:
Ok, heb dus nu Bulletproof FTP erop gezet na met Serv-U (verschillende versies) het diverse malen geprobeerd te hebben maar ook helaas met hetzelfde resultaat. Niemand kan nm inloggen op m’n FTP. Nu kan ik zelf, vanaf een client, wel inloggen maar als ik dan in de logs van Bulletproof kijk, dan zie ik dat ik lokaal ingelogt ben. Dus niet via het 212.* adres, waar ik dus wel heen FTP-de. Bulletproof staat dan ook ingesteld dat ie wacht op beide adressen, lokaal en via inet zeg maar. Maar dat zou alleen verklaren dat de server wel draait.
Maar niemand van buitenaf kan dus inloggen. Nu heb ik het met en zonder firewall geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.

Nou zat ik te denken, misschien ligt het eraan dat W2kServer zelf ook een FTP ingebouwd had zitten dat misschien conflicten opleverde. Deze FTP service heb ik gevonden en uitgeschakeld, maar dit leverde geen verbetering in de zaak. Misschien dat ik het via de FTP server van W2k zou kunnen proberen maar ik zou nie weten waar ik dan users moet aanmaken die hierop kunnen inloggen. Moet dat via de Activer Directory? Anders zou ik dat nog kunnen proberen.
Dan had ik nog een ander iets bedacht wat het zou kunnen zijn en dat zou zijn dat Wanadoo het niet toelaat dat ik een FTP service draai. Dus dat die flikkers het zaakje dichtgooien bij mij. Iemand die Wanadoo Cable heeft icm een FTP server, wat wel werkt. Dat zou dit nm uitsluiten. Ik kan btw ook niks daarover terugvinden in de folder of op hun site. Maar a/d andere kant zijn dat natuurlijk dingen waar ze nie mee promoten! LOL! :stuck_out_tongue: (net zoals ze geen helpdesk hebben met Win2k ondersteuning… zeggen ze “zoek het zelf maar uit”… Pfff!)

Nou, ik heb verder nie veel te adden hieraan. Maar als iemand instellingen in mijn config (ofzo) wil weten dan hoor ik het wel.
Zit er nou al een tijdje mee te kutten zonder resultaat, dus hoop dat dat resultaat er nu aan gaat zitten te komen. :smiley:

(ps. ben vanmiddag naar me girl toe, dus no replies back meer van mij 2 day!)

mja, ik heb serv-u ook gehad maar G6 vond ik toch wat makkelijker (heb ik momenteel draaien)

met XP kun je dus ook een FTP server opzetten (zelfde verhaal dus) en dat ging idd mis, had alles te maken met de poort die je toewijst in de config, is overigens moeilijk te vinden in XP hoe je dit moet veranderen, dus kun je beter sleutelen in mijn geval G6, maar kan net zo makkelijk in Serv-U, is om daarin de poort te veranderen, ik heb ook poort 21 maar heb inmiddels XP’s FTP server un-installed. XP gebruikt poort 21 ook!

probeer anders eens je FTP zo op te zetten dat je erin kunt zonder pass (anoniem) denk alleen niet dat daar het probleem ligt.

succes :slight_smile:

Originally posted by Wookie
[B]

Nou zat ik te denken, misschien ligt het eraan dat W2kServer zelf ook een FTP ingebouwd had zitten dat misschien conflicten opleverde. Deze FTP service heb ik gevonden en uitgeschakeld, maar dit leverde geen verbetering in de zaak. Misschien dat ik het via de FTP server van W2k zou kunnen proberen maar ik zou nie weten waar ik dan users moet aanmaken die hierop kunnen inloggen. Moet dat via de Activer Directory? Anders zou ik dat nog kunnen proberen.
(ps. ben vanmiddag naar me girl toe, dus no replies back meer van mij 2 day!) [/B]

Als je win2000 draait dan zou ik niet moeilijk gaan doen met andere FTP programma’s. Users kun je aanmaken bij “users en passwords” in je control panel en de rest van je settings kun je configgen in je administrative tools.

Originally posted by Wookie
(ps. ben vanmiddag naar me girl toe, dus no replies back meer van mij 2 day!)

Is je girl belangrijker dan Cdfreaks? rare jongens die hollanders… :o

Originally posted by Don_Charly
[B]

Is je girl belangrijker dan Cdfreaks? rare jongens die hollanders… :o [/B]

Moet ik hier serieus op ingaan?! :stuck_out_tongue:

Stay on topic plz! :slight_smile:

Ik zou gewoon een linux servertje neerzetten met een ftp-deamon en alles draait!

moest je telenet ofzow hebben denk er dan wel aan niet poort 21 te gebruiken maar een of ander hoog getal wat ze niet blokken, bijv. 1980 ofzow
wist je waarschijnlijk wel maar toch

dat het een probleem zou zijn met windows denk ik niet ik heb die hier ook draaien en dat geeft geen problemen in combinatie met g6

grtzz
poorhaas

Zie het prob al, je broadcast op je eigen netwerk thuis. Je moet ff instellen dat hij als verbinding je internet account gebruikt i.p.v. je prive netwerk.

Originally posted by Sorcerer
Zie het prob al, je broadcast op je eigen netwerk thuis. Je moet ff instellen dat hij als verbinding je internet account gebruikt i.p.v. je prive netwerk.

FTP host wacht nu op beide ip’s op callers! Dus zou goed moeten zijn, toch?!
Verdacht eerst Wanadoo ervan, maar heb gister iemand gesproken die ook Wanadoo heeft en wèl een FTP draaiende heeft, dus dat kan het toch niet wezen!

Ik zou eerst ff me prive netwerk ip cancellen en alleen maar het outside ip instellen!

Hadden we al geprobeerd maar maakte geen ruk uit.

WarFTP eens gebruiken!

Vriend van mij raadde mij dat ook al aan, heb het gister gemaild gekregen en zal het zo is proberen!

Toppie, proggie je kunt het remote adminnen dus geweldig.

Maar euhhh, wat komt er zoal op je FTP? :wink:

Originally posted by Sorcerer
[B]Toppie, proggie je kunt het remote adminnen dus geweldig.

Maar euhhh, wat komt er zoal op je FTP? :wink: [/B]

Ben er gisternacht nog ff mee aan het kutten geweest maar de opzet van instellen ligt heel anders als normaal bij FTP proggies. Ik krijg elke keer die remote console voor me neus! :eek: Verdomme, waar kan ik nou me users of FTP opties invoeren!? Argh!! :confused: Heb het gisternacht maar ff opgegeven (dichtvallende ogen speelden daar ook een rol in mee…:p), maar ga zo nog ff er naar kijken.

Wat erop komt? Nie veel, zit met uploadlimiet, zowel in kb/s als in mb/mnd! :frowning: Maar het moet gewoon kunnen werken toch?!

Tuurlijk maar zoals ik iedereen al aanraad zet een pc met slackware linux neer. Na de installatie helemaal niets meer mee doen en je hebt ftp, ssh, dhcp en printserver staan!

Met “adduser” kun je dan gewoon zoveel accounts aanmaken als je maar wilt!

stel je ftp-poort in op 27017 (ipv 21) ofzo > dit is een gamepoort en deze scannen ze niet

heb dit probleem ook gehad tot iemand van een of ander warezchannelke mij heeft gezegd van dit te doen … blijkbaar werkte het dus

als je ftp wilt draaie en het moet per se op poort 21 zijn contacteer uwe provider is en hoop da ge ni veel meer moet betale …

volgens mij is veranderen van os gewoon bullshit … mijn mening (don’t get offended plz)

btw als je je poort op 21 instelt kunnen normaal gezien users van dezelfde provider (als de jouwe) toch inloggen … vanwaar dit komt weet ik zelf niet

Ik geloof je graag, maar ik ken iemand die ook bij Wanadoo zit en die wèl een FTP heeft. Dus het zou moeten lukken bij Wanadoo, toch?

Ik heb overigens al vele poorten geprobeerd maar allen zonder succes.

Je, kan een ftp opzetten bij elke provider, zeg maar op elke computer met een inet verbinding. Welke isp maakt niets uit!