Het ergste in merchandising

Rustig om 6 uur 's avonds naar huis. Nog effe een paar files en dan vlug thuis. Voor de buis met een leuke dvd en wat te eten.

Eten … Fuck ! Ik moet nog boodschappen doen … heb niks meer te eten in huis.

Dus ik ga vrolijk naar de lokale supermarkt alwaar ik zo’n fluorescerend mandje pak , wat brood en beleg erin kwak en naar de kassa loop.

En dan valt mijn oog op sokken.

Niet zomaar sokken… neee… dit zijn speciale sokken !

Dit zijn namenlijk merchandising sokken. Je weet wel , met een grappig logootje of een of ander merkje.

“Op zich prima toch ?” , hoor ik je bijna denken. Sja… een paar sokken met een nike logo of weet ik veel. Moet kunnen.

Nee , deze sokken vond ik toch wel erg. Heel erg.

Dit was het logo dat op deze sokken stond :

Persoonlijk ben ik absoluut geen fan van dat wansmakelijke tv product , maar dat ze echt elke eurocent er aan willen verdienen maakt het toch wel nog een tandje walgelijker (in mijn ogen).

Wat is/was nou het ergste in merchandising dat jij wel eens gezien hebt ?

Originally posted by Mr. Belvedere
Wat is/was nou het ergste in merchandising dat jij wel eens gezien hebt ?

Geloof dat dit niet erg onder merchandising valt, maar het ergste dat ik gezien heb was bij een congres (georganiseerd door studievereniging op de universiteit) waarbij in de pauze voor koffie en theen een bordje op de tafels stond met “Deze koffie en thee wordt u aangeboden door <sponsors>”

Dat vond ik wel het meest trieste dat ik gezien heb in de tijd die ik als student heb meegemaakt (en dat waren er een hoop)

Hmm ja dit is wel heel erg (volgens mij is het trouwens wel merchandising); dit is letterlijk het financieel uitpersen van onbewuste tieners…

Zaken die nog erger zijn? Pfft een tshirt van Radio538?

Gewoon de trends iha vind ik belachelijk…
Zie bv K3, Teletubbies, je kunt beter een lijst maken met dingen die je er niet van kunt krijgen dan een lijst met merchandise die je wel kunt krijgen.

Hey Jongens, kom op zeg…! Niet lullig doen over mijn vak heh!! Al die rotzooi daar rij ik een leuke auto van, woon in een lekker huis en heb genoeg geld voor m’n hobbies…

dus zeg maar waar je een logo op wilt hebben, ik maak het voor je… :bigsmile:

then again, wie koopt er nou sokken met een idols logo erop, zelfs als je er fan van bent…