Herstellen positie van je iconen op de desktop

vbimport

Kent iemand een programma die de positie van je iconen op de desktop kan opslaan? Ik moet regelmatig resolutiewisselingen doen en dan zijn de posities van de iconen iedere keer naar de blaf...

:slight_smile:

Gaat dat niet met inschakelen van automatisch schikken?

Of heb je een bepaalde indeling die je wilt handhaven?

das r wel en lekker klein in omvang, ik heb de 2 files maar even online geplaatst want ik kan me niet (meer) herinneren waar ik deze had gedownload

deze en deze even downloaden, LAYOUT.DLL naar je windows\system32 copieren en de registry entry importeren (de .reg file dus) vanuit o.a. “Deze Computer” kun je nu via rechtermuisknop je desktop icons positie bewaren…

@Soulshower

Precies wat ik bedoelde! Bedankt!

(Het lijkt goed te werken, kijken of dat ook zo is op langere termijn… (doen andere desktop-save prg’s nl. niet…))

:smiley:

np :slight_smile: ik zocht deze destijds ook al omdat ik dat had gemist sinds ik geen matrox mill. meer heb, terwijl het toch wel erg handig kan zijn :wink:

deze al paar maanden in gebruik en werkt nog steeds.

idd thx souls werkt zeer goed
handig dingetje

Das zeker verrekte handig, heb het ook maar effe gepikt… Bedankt!! :cool:

Originally posted by Upp3rd0G
(Het lijkt goed te werken, kijken of dat ook zo is op langere termijn… (doen andere desktop-save prg’s nl. niet…))

Hmmm… waar ik al bang voor was… op langere duur werkt het niet. Het prg-tje onthoudt perfect de relatieve positie van iconen maar verder zijn alle iconen verwisseld…

Iemand anders nog suggesties?

:mad:

Originally posted by Upp3rd0G
[B]

Hmmm… waar ik al bang voor was… op langere duur werkt het niet. Het prg-tje onthoudt perfect de relatieve positie van iconen maar verder zijn alle iconen verwisseld…

Iemand anders nog suggesties?

:mad: [/B]

geen “last” van hierow… je moet wel zodra er icoontjes bij komen even saven.

kwam er zonet op, TVTOOL kan ook de posities “onthouden”

Tvtool gebruik ik idd ook, maar die heeft last van precies hetzelfde… alles netjes geordend onthouden alleen alle onderlinge posities zijn verwisseld…

Goeie tip soulshower.
Werkt netjes.