Herstarten

vbimport

hoi freakers
ik zit met het volgende probleem
mij computer wil niet opnieuw opstarten
als ik iets heb geinstalleert en hij vraagt moet ik de computer opnieuw opstarten dan gaat hij piepen (alarm dus)als ik hem dan 5min uit laat staan en daarna opstart doet hij het weer
waar kan dat aan leggen
ps hij doet dat bij alle windows versie,s:( :frowning: :frowning: :frowning:

Piepen is over het algemeen een hardware signaal.
Wat voor piepjes zijn het (welke combinatie van korte en lange piepjes?)

…—… (SOS) :wink:

het zijn over het algemeen korte piepjes Da_Taxman
maar dat is mooi klote als je alles al heb geprobeerd
(naja bijna alles) vandaar deze vraag

:confused: :confused: :confused: :confused:

Meestal kun je op de site van de maker van het moederbord vinden wat de piepjes betekenen

wat je moet doen is ff het aantal piepjes tellen en of het lange of korte zijn…

bijv 2x lang is geheugenprobleem (over het algemeen) etc etc

als je toevallig een mobo hebt met een hardware matige diagnose aan boord (bijv een display of led’s) dan kun je eens daarop kijken

Dee-ehn ik heb inderdaat 256mb er bij geplakt maar bij 128mb hat hij het ook ik heb het geheugen er uit gehaalt en een voor een getest maar blijft het zelfden wat mij wel op viel toen ik hem open maakten dat de mb’s op bank 1 zat en niet op 0 ik weet niet of dat wat uit maakt nu zit het op 1-2?en wat die piepjes betreft het zijn lange korte piepjes achter mekaar
(piepppppppppppppppppppppiep)

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Tjah tis opzich geen probleem dat de dimm niet op bank 0 zit, maar tis toch wel aan te raden om bij bank 0 te starten…

wat je kunt proberen is alle connecties e.d. nagaan… vaak bij een wat oudere computer (ouder dan een half jaar) kan stof voor problemen zorgen… zo heb ik eens gehad dat mijn agp kaart niet meer werkte… kwam door stof

Het hangt af van het moederbord , maar dit kan 1 van de volgende dingen betekenen:

• Te warm
  • Het toerental van de cooling fan(s) is te laag
  • Geheugen error
  • POST van de AGP vga kaart loopt vast

Het is waarschijnlijk een Gigabyte moederbord , die staan redelijk bekend om hun irritante piepjes… Zeker een Gigabyte CUV4X

Kijk op www.gigabyte.com.tw voor biosupdates en herziene manuals.

Mr. Belvedere wat het moederbord betreft het is een msi k7t
met een 13,33 mhz amd Dee-ehn de computer waar we het over hebben is drie weken oud (zie topic systeem)het lijk mij vestandig dat ik terug naar mycom gaat zo dat hun het probleem oplossen daar is tensloten garancie voor maar het was leuk geweest als dat niet hoefden
bedank voor jullie hulp
gr polleke

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

je hebt hetzelfde mobo als mij…

als hij gaat piepen kijk binnen eens op de d-leds en sjek ff op die d-ed sticker wat de kleurenvolgorde van de led betekenen… dan hoef je waarschijnlijk niet terug (tenzij echt wat kapot is)

Tsja , ik heb alleen maar gewerkt met Asus en Gigabats… MSI’s heb ik nooit mee kunnen werken in mijn (nog) huidige job.

Dat die lui van MSI daar geen alinea in de handleiding aan wijden…

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Tsja , ik heb alleen maar gewerkt met Asus en Gigabats… MSI’s heb ik nooit mee kunnen werken in mijn (nog) huidige job.

Dat die lui van MSI daar geen alinea in de handleiding aan wijden… [/B]

Ik vind net dat MSI een van de beste handleidingen van alle mobo’s heeft… niet dat ik ze ooit gebruik maar het viel me wel op dat er een heleboel bios functies mooi in staan uitgelegd…

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]
Het is waarschijnlijk een Gigabyte moederbord , die staan redelijk bekend om hun irritante piepjes… Zeker een Gigabyte CUV4X

[/B]

je hebt idd gelijk dat gigabyte borden nog weleens iri willen piepen…
maar je maakt een klein foutje, CUV4X is namelijk van Asus…

Ik heb vorige week zoiets gelijkaardigs voorgehad.
Ik had er 128 insteken en stopte er 256 bij.

Nu deed m’n MB plots een raar geluid. Ik dacht 1 lange en 3 korte piepjes na elkaar en dan deed hij niets meer.
Ik m’n latjes verwisseld, 1 eruitgehaald enz. maar het bleef duren.
Ik dus pc volledig uitgezet (een tijdje => minuutje of 2-3) en dan weer aan. Alles in orde. (dit was enkel met latje 128)

Ik dus m’n nieuwe latje erbij en weer hetzelfde (ik werd gefrustreerd). Dus hop, latjes van plaat gewisseld…niets geholpen. Nog maar eens verwisseld en hupzakee alles in orde. Geen biepjes meer enzo. Ik vroeg aan een vriend hoe dat kwam en hij vertelde me dat het een eigenaardig fenomeen is dat zich wel regelmatig voordoet als je er ram bijplaatst.

Ik zou zeggen, probeer een tijdje je rams te verwisselen enzo. En best soms 2x met dezelfde config opstarten, want misschien (zoals bij mij) is er bij de 1e opstart nog iets dat juiste gezet moet worden.

shit, ik heb echt vakantie nodig :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
Ik vind net dat MSI een van de beste handleidingen van alle mobo’s heeft… niet dat ik ze ooit gebruik maar het viel me wel op dat er een heleboel bios functies mooi in staan uitgelegd…

In de handleidingen van Asus bordjes staat ook alles beschreven hoor! (voor degenen die een nwe mobo willen gaan halen en nog twijfelen.) :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie

In de handleidingen van Asus bordjes staat ook alles beschreven hoor! (voor degenen die een nwe mobo willen gaan halen en nog twijfelen.) :stuck_out_tongue:

Hmmm in het boekje van mijn vorige Asus (was wel een P1 bord) was zogoed als nix beschreven…
Het was een P55T4N ofzow…

Mijn laatste 2 bordjes waren allebei van Asus, een P5A en een A7V133-raid, en daarin staat zo goed als alles beschreven.

Maar ik geloof heus wel dat die MSI’s ook dik in orde zijn hoor! :wink: