Herkenning DVD-brander als CD-rom

vbimport

Spontaan herkent mijn DVD-brander, Pioneer DVR-106D, geen (lege) DVD+/-R meer. Het station geeft dan i.p.v. DVD de naam CD-station. Branden lukt alleen op DVD+/-RW.
Iemand enig idee?

heb je wel de juiste software geinstalleerd? :confused:

Het probleem is spontaan ontstaan. Alles heeft altijd gewoon gewerkt. Ik werk met Nero en deze heb ik ook al opnieuw geïnstalleerd.

Moniek,

Probeer het volgende eens:

1. Ga in het Configuratiescherm naar Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer
  2. Kies het kopje “CD/DVD stations” (oid…)
  3. Verwijder daar de niet correct werkende drive
  4. Start de computer opnieuw op; Windows zal nu de betreffende drive opnieuw vinden en deze installeren… grote kans dat het daarna weer werkt!

Veel succes gewenst ieg :slight_smile:

Hallo,

Ik heb de drives zowel hardware-matig als software-matig (nero) verwijderd. Helaas werkt het nog steeds niet.
Hierbij toegevoegd de log van het foutmeldingbestand van Nero. Ik hoop dat iemand er wat mee kan!!!
Bedankt alvast…

Hai Moniek,

Ik heb even een vraagje aan je. Hoe oud is je Pioneer? Waarom ik dat vraag is het volgende. Ik heb dezelfde brander als jij en sinds een tijdje begint hij wat moeite te krijgen met het lezen van dvd’s zowel vol als leeg. Branden doet hij nog wel goed. Die van mij is bijna een jaartje 2 oud. En ik gebruik hem geregeld maar niet overmatig veel. En jouw melding :

Het station geeft dan i.p.v. DVD de naam CD-station.

ben ik ook al tegengekomen. Maar omdat hij nog steeds gewoon brand hechtte ik er niet al te veel waarde aan. Maar nu is misschien tijd om naar een andere brander uit te gaan kijken. lol

mzzl Dúnedain

Moniek,

Sorry voor de late reactie (erg druk), maar wat ik uit je logs lees, treedt er een leesprobleem op bij het kopieren van een CD. Kun je evt eens wat testjes doen? Probeer bijvoorbeeld eens een paar bestanden vanaf je harde schijf naar een CD te branden. Je hoeft hier niet perse een CD voor op te offeren; je kunt prima testen op CDRW media of enkel de simulatie mode van je schrijver gebruiken. Je zou eventueel ook eens kunnen varieren met de CDs die je gebruikt (sommige branders combineren eenmaal slecht met sommige media; dit is overigens iets waar Pioneer niet echt bekend om staat)… en je zou eens uit kunnen kijken naar een nieuwere fimrware van je brander (maar probeer eerst maar eens hetgeen ik hierboven beschrijf)…

Hallo,

ik heb de test uitgevoerd. Met het schrijven van CD’s ontstaat er geen enkel probleem, niet bij het rechtstreeks schrijven (van CD naar CD) en ook niet bij het kopieeren van bestanden vanaf de harde schijf. De problemen ontstaan pas zo gauw ik een DVD plaats. Deze wordt dan niet herkent. Ik kan wel bestanden kopieeren naar de DVD, waarop er ook geschreven wordt, maar het brandproces eindigt met de foutmeldingen waardoor de DVD niet meer leesbaar is.
Firmware heb ik ook reeds geprobeerd en biedt ook geen verbetering.

Moniek

Ok… en wat is de foutmelding die aan het einde van het branden van een DVD gegenereerd wordt? Gebruik je telkens dezeflde DVD media of heb je ook al verschillende media geprobeerd?

Hallo,

Onderstaand is zo’n beetje de standaard foutmelding.

20:13:26#16 TRANSFER -25 File Reader.cpp, Line 371
Fout tijdens lezen data
20:13:26#17 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 229
all writers idle, stopping conversion
20:13:26#18 Phase 67 File dlgbrnst.cpp, Line 1800
Brandproces mislukt

Verschillende media heb ik ook, zonder resultaat, al geprobeerd.