Herinstallatie TCP/IP onder winxp home edition (NL)

help, ik heb vroeger een netwerkje gehad maar mijn provider verbiedt zoiets (ADSL in belgië).
na het ontkoppelen van mijn netwerk (moest, anders geen helpdesk meer voor mij :frowning: ) kreeg ik telkens foutcode 769 (opgezocht op www.modemhelp.net) en daar word als oplossing een herinstallatie van TCP/IP en externe toegangsprotocollen voorgesteld als oplossing).

probleem is : hoe doe ik dat precies???
ik zou graag willen internetten met winxp maar zit nu op een win98 (gelukkig had ik een dual-boot).

help aub…

dank bij voorbaat aan iedereen

rechtermuistoets op netwerk icoon , alle protocol instellingen opschrijven , alles verwijderen , pc opstarten en alle protocollen met hun instellingen weer installeren , weer herstarten en het zou weer moeten werken

overigens heeft geen enkele provider het door als jij een kleine pc opoffert als firewall/dhcp server en daar 20 pc’s aan hangt.

in heel winxp is er geen netwerk-icoon te bespeuren;
graag wat meer uitleg aub?

rechtermuisknop op de netwerkVERBINDING (internetconnectie dus !) via Start/configuratiescherm/netwerkverbindingen en daar dan de Eigenschappen (via rechtermuisknop) selecteren van de verbinding.

dan via Algemeen het TCP/IP-protocol verwijderen en nadien terug toevoegen.

héhé, dat was het dan weeral :wink:

thanx,

H.A.

Originally posted by Andros
rechtermuisknop op de netwerkVERBINDING (internetconnectie dus !)

dat jij niet weet wat een icoon is kan ik niks aan doen

zoals ik al meldde, is er in heel winxp geen enkel netwerk-ICOON te vinden zoals in de vorige versies van windows wel het geval was door gewoon in het configuratie-scherm te gaan.

bij winxp moet je dan naar het config-scherm gaan en daar dan klikken op je netwerkverbindingen om alzo naar je VERBINDINGS-ICOON te gaan waar je door het rechtsklikken via de eigenschappen de tcp/ip-stack kan verwijderen of terugzetten.

ik dacht dat ik daarin wel duidelijk was in de vorige post?

bon, laten we niet gaan muggeziften over wie nu wel of niet gelijk had (ikke dus ;-))) , maar weet nu dat DUIDELIJKHEID soms erg nuttig kan zijn voor iedereen.

toch bedankt,

H.

Originally posted by Andros
toch bedankt,
H.

Toch ook graag gedaan hoor :slight_smile:

Rmuis op je desktop en eigenschappen kiezen. Vervolgens via Bureaublad naar Bureaublad aanpassen en dan kan je bovenin je icoontje Mijn Netwerklokaties! :smiley:

start --> programma’s --> configuratiescherm --> systeem --> netwerkverbindingen weergeven

en properties aanpassen heb ook adsl in netwerk geen enkel probleem (anders moet je je modem ff upgraden zo zien ze maar 1 ip) hoe dit te doen is al vaak besproken dus das iets voor de search functie