Help

mijn pc reboot zich zelf minimaal 1x per uur:mad:
wat kan ik hier aan doen
ik draai win2k

dus bij deze help gevraagd

wat je snel na kunt gaan:

-softwarefout (boot em eens met een dos diskkette en laat hem 2 uur aanstaan)
-voeding
-geheugen
-insteekkaart (irq probleem kan het al verzorgen)
-defect mobo (moeilijk te testen)

Heb het probleem ooit gehad nadat ik nieuw geheugen erin gedaan had…toen ik het er uit haalde was het probleem opgelost…

Originally posted by Dee-ehn

-softwarefout (boot em eens met een dos diskkette en laat hem 2 uur aanstaan)

Ik heb het ook wel eens gehad met win2k, had het idee dat het alleen gebeurde als ik met IE bezig was…

Ten 1e zou het makkelijker zijn als je in je subject zou vermelden waar het over gaat. De meeste topics zijn problemen dus als iedereen “Help!” zou roepen zou het einde zoek zijn. :smiley:

Ok, ut probleem.
Als je onder Win2K naar Systeembeheer -> computerbeheer -> systeemwerkset -> logboeken gaat, kan je hier vinden wat de oorzaak van de reboot is geweest. Dus of het een softwarematig of hardwarematig is.

IRQ’s kunnen idd het probleem zijn. Deze vind je onder Configscherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer -> beeld -> “op verbinding” -> IRQ’s. Check hier welke apparaten IRQ’s sharen. Als deze apparaten terugkomen bij je foutmeldingen in je logboeken heb je dus kans dat dat de oorzaak is.

heb vanmiddag de pc een paar uur aanlaten staan geen probleem

ben hier na op het internet gegaan binnen de kortste keren was het weer raak :mad: reboot

hierna weer online met allen outlook expres aan zover geen probleem ik vermoed dat het probleem in exploren zit.
de pc heeft dumps van de reboots ik weet allen niet hoe ik ze zou moeten lezen :confused:

nu ik hier aan het typen ben en ik scroll dan worden sommege opies als bv size en font dubbel uitgevoerd :confused: net of ik dubbel zie

p.s ik heb explorer 6

is net weer gereboot :mad:

vond dit in de logboeken:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Save Dump
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 28-12-2001
Tijd: 23:50:55
Gebruiker: n.v.t.
Computer: BMAD
Beschrijving:
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x0000000a (0x0000015a, 0x0000001c, 0x00000000, 0x8042cc3a). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. Een dump is opgeslagen in: C:\WINNT\Minidump\Mini122801-08.dmp.

ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen

het ziet er naar uit dat het een koelings probleem is :mad:
als ik met flaskmpeg de processoren op +/- 35% usage draai
worden ze in 10-15 minuten ongeveer 10 graden warmer

ik ben nu op zoek naar een programma dat de systeem temp en de tempraturen van de processoren bij kan houden en logt.

en verder ben ik nu op zoek naar goede p3 coolers :slight_smile: