Help mij met DOS BAT bestanden!

Ik ben aan het werken aan het maken van een install.bat
De gedownloade games hebben allemaal winace of winRAR bestanden 1 van hen is het hooftbestand dat alle andere extract.Bijvoorbeeld het hoofdbestand is game.rar en de andere files:game.r00 game.r01
na het extracten van de game moet je naar de geinstalleerde map gaan en nog Unpack.bat doen om nog wat bestanden te unpacken en te converten daarna nog het spel in het register voeren dus regsetup.reg activeren.
Dit alles moet automatisch verlopen en ik wil dat programmeren in BAT bestanden
1 ding is mij al gelukt en dat is dat als ik in de BAT: regedit regsetup.bat invoer komt er automatisch de registratie op het scherm
maar van dat met dat extracten kan ik niet en die Unpack ook niet AUB help mij eruit zo moeilijk is dat niet als je wat van DOS kent

Euhmz…ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt (drank maakt meer kapot dan jûh lief is ) maareuh…ik geloof dat het volgende werkt.

Je hebt wel een dos/console versie van RAR nodig (=RAR.EXE)

%1 = is de naam van het RAR bestand (dus: BLABLA.RAR)
%2 = is de directory waar je alle zooi van de RAR´s naartoe wil hebben.

1. @echo off
  2. rar e %1 . %2
  3. regedit regsetup.bat
  4. call %2\unpack.bat

That should do the trick…

Gebruik: install <file.rar> <targetdir>
Voorbeeld: install cdfreaks.rar c:\cdfreaks
Uitleg:

1. zet de DOS prompt uit
  2. Laat RAR de inhoud van CDFREAKS.RAR uitpakken naar C:\CDFREAKS
    RAR maakt zelf de directory aan en opent zelf vervolg bestanden (*.R00, *.R01…enz) als die er zijn.
  3. Voert REGSETUP.BAT in het windowsregister in…kun je evt. vervangen door %3 als 3e commandline voor INSTALL.BAT %1 %2 %3
  4. Voert UNPACK.BAT uit…

Ik hoop dat dit is wat je bedoeld en dat het werkt…zoniet, mail me dan ff.

nozzz.

Thank I tried this:

@echo off
rar e %game.rar . %c:\game
regedit regsetup.bat
call %c:\game\unpack.bat

but it don’t work only the regedit works
Please help me again

Ok, ik ga er vanavond wel ff mee aan de slag…ik heb nu geen tijd. I´ll be back!

[This message has been edited by Nostrofu (edited 01 April 2000).]

Gaaaaaaap!

Jah, daarwazzikweer!
Je vorige BAT was opzich goed, alleen moeten %1 en %2 gewoon op die wijze blijven staan. Ik had het mizzchien een beetje verkeerd uit gelegd omdat het voor mij zo vanzelfsprekend was.

Die %1 geven commandline switches aan. Dus als je ´INSTALL.BAT game.rar´ start wordt in de BAT zelf alles met %1 automatisch vervangen door game.rar…euhmz…is ook niet echt duidelijk uitgelegd hé?

In iedergeval: de volgende batch is goed, kopieer alles tussen de lijnen naar een .BAT file en het zou OK moeten werken.
--------------begin-------------------
@echo off
if %1.==. goto fout
if %2.==. goto fout
if %3.==. goto fout
:goed
RAR x %1 . %2
cd %2
regedit %3
call unpack.bat
goto einde
:fout
echo Gebruik: INSTALL [bron] [doel] [register]
echo.
echo Voorbeeld: INSTALL GAME.RAR C:\GAME\ game.reg
:einde
----------------------einde---------------

Ik heb ook ff snel een EXE versie gemaakt, die wat flexibeler is. Je kunt ´m hier downloaden. Ik post het hier omdat andere freaks misschien ook interesse hebben in een dergelijk proggie. (Just let me know)

Ik heb dit heel snel en aan één stuk door gecode dus er zitten zeer waarschijnlijk wel wat fouten in. Ik heb het een aantal keren getest met het pakket wat je me stuurde en dat werkte owkeej.

Kopieer ´m naar dezelfde directory waar RAR.EXE instaat en zorg ervoor dat die directory ook in je PATH staat.

Het programma doet het volgende:
A. Zoekt in de directory waar je het start naar RAR bestanden.
Drie mogenlijkheden:
1 nix gevonden, voer een bestandnaam in
2 één RAR bestand gevonden, die wordt gebruikt
3 meerdere RAR´s gevonden, zelf 1 selecteren

B. Doel drive + directory invoeren

C. RAR.EXE wordt opgestart en de inhoud van RAR wordt in de doel dir gezet. (als het goed is )

D. Zoekt in de doel dir naar *.REG en importeert die naar het Register van windows.

E. Zoekt naar *.BAT en start de eerste de beste die gevonden wordt.

Is dit een beetje wat je nodig hebt?! Als je interesse hebt in een degelijke app, hoor ik het wel en dan neem ik wel de tijd voor een goeie versie.

noz.

O shit

thank you very muuuuuuuuuuuuuchhhhhhh!!!
Damn you can make programs that’s great!
See you next time BYE

ik heb het eens getest en het werkt goed maar er zijn games met een paar uitzonderingen maar’ dat vind jij direct.
bij sommige games zit er al een install.exe
die dan enkel unrar of unace doet
dan moet er enkel nog de regedit en unpack komen.en sommige games werken niet met rar maar met winace bestanden ook zoiets als de rar bestanden dus.
Zou jij iets kunnen maken dat eerst achter een install.exe zoekt en opstart en dan die andere boel doet dat jij al hebt geprogrammeerd.En nog iets als alles ge extract is zoekt jouw progie in de geinstalleerde map naar een unpack.bat maar soms noemt het dan ook setup.bat maar meestal noemy het setup.bat of unpack.bat dus je kan het laten zoeken naar beide bestanden in de geinstalleerde map
en het probleem is dan ook dat er meestal ongeveer 3 verschillende bat’s instaan
zoals rip2.bat en 2del.bat dus je kan niet instellen dat hij gewoon de eerst tegenkomende bat moet nemen maar als je setup of unpack neemt heb je hem zeker
ik weet het ze maken het ons lastig die mensen die games op het net zetten maar goed
dus het proggie begint met het zoeken naar een install.exe als die er niet is moet hij zoeken naar een *.rar bestand
de game.rar un rart de game.r01 game.r02 …
bestanden of als het win ACE bestanden zijn moet hij daar achter zoeken naar een game.ace bestand dus ik denk dat je dat dan *.ace moet noemen die dan ook de andere ace bestanden extract maar dan zit je met nog een dingetje de game.ace extract dan na de andre ace bestanden de crack.ace dus als je insteld zoeken naar *.ace kan hij ook crack.ace nemen enh dan is het weer mislukt
maar je kan instellen dat hij NIET de naam crack.ace neemt en wel de andere ACE
Ik weet het het is wat ingewikkelt maar jij weet er heel wat meer va,n als mij!
Dus als ge nog ne keer goesting hebt ik zou dat heel fijn vinden dat ge nog ne keer probeert om deat progie te maken
De Groeten van KEN BYE

WOW zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ee nbat bestand werkt ? ik leer vry snel dus zou het geel probleem moeten zijn

Nu alleen nog “vrij snel” correct Nederlands leren schrijven…:wink:

gebruik gwn hjslipts om de files r00 en R01 en …samen te voegen zet ze in een folder en hij vint de rest zelf dan ga je naar je output plaats endaar staat 1 file een rar open dat en daar staat een installer dat is veel makkelijker

ik leer vry snel dus zou het geel probleem moeten zijn

Of zoek je een groen probleem?.

srry kon het niet laten. btw ´vry´ kan ik begrijpen… veel smssen…!