Help mij kiezen

vbimport

Help mij kiezen tussen een:

a) Voodoo 5500 AGP (64mb fl 900)
b) Gforce 2 (32mb fl 900)

Graag zo spoedig mogelijk antwoord. )

ik denk zelf de voodoo, omdat die kaarten gewoon veel beter ondersteund worden (software matig) of die geforce 2 moet stukken beter geworden zijn, maar qua geheugen, VOODOO !! maar ik hoor graag wat anderen hier over denken…

[This message has been edited by User (edited 07 June 2000).]

Geforce 2 !!!

lekere kaart, moet je es een preview en tryout van zien/mogen doen, je wilt geen voodoo meer

detail, snelheid, alles

echt zo ?? NOG mooier !?? hoe kan dat dan ?? leg dat mij 'es uit… ik bedoel doe voodoo heeft 64mb geheugen, en die geforce 2 32 mb… en hoe zit dat met die ondersteuning… beter dan geforce nummero uno ?

GeForce 2 GTS, gewoon de betere kaart…

*Transformation & Lighting (T&L)
*DDR-RAM (V5 ook)
*Full Screen AntiAliasing (V5 ook maar is minder)
*0.18 um (micrometer) dye (minder hitte)
*DirectX 8.0 Shader Support

En er is nog veel meer… (kan je gerust meer vertellen als je wilt)

Ave…
PGN/iNERTiA

ps. Enne… User, 3Dfx heeft niet eens een goede OpenGL ICD… (dus wat je zegt over ondersteuning klopt niet)

bij de geforce 1 was het vaak nodig om weer een patch of een nieuwere driver te downen… maar goed, misschien is de gf2 dan toch beter…

Nou daar heeft DAFOX weer veel aan.
is ie mee geholpen.

Was bij Voodoo 3 2000/3000/3500 ook steeds nodig, komt door snellere software dan hardware ontwikkeling en andersom, doe je niet zoveel aan, misschien is het wel iets van tegenwoordig. Net zoals al die patches voor spellen (UT en Q3:A?)

Ave…
PGN/iNERTiA

PGN_iNERTiA

Vertel mij meer over de geforce want ik weet
echt niet welke ik moet kiezen (voodoo5 / geforce 2)

is de fsaa van de voodoo 5 slechter of beter
en zo zijn er nog meer van die dingen.

ik heb de pc zone wel gelezen maar dat is een beetje omslachtig voor als je een keuze wilt maken.

ik hoop dat ik naar aanleiding van jou argumenten een keuze kan maken.

alvast bedankt

Ok portje, jij je zin…

DAFOX: De GeForce 2 GTS moet je nemen

Zo…

Ave…
PGN/iNERTiA

DAFOX:

Die FSAA van de V5 is minder als die van de GF2GTS, ik heb al verschillende screenshots van onder andere Quake III: Arena gezien, en hier is die van 3Dfx gewoon soms lelijk, hele vlakken worden ‘vergeten’ door die V5. Enne, welke PC Zone is dat; de engelse of de nederlandse. Nederlandse: barrel! (net zoals je zegt veel te omslachtig) Engelse: superblad! (lekker duidelijk).

Als je wilt kan ik je eeb lijstje mailen waar bijna elke grafische kaart op staat en waar je ze even kan vergelijken…

Ave…
PGN/iNERTiA

GEFORCE Kies als je wil voor Geforce en nog het liefst met DDR ram zo’n 13000 BEF of 750 fl. Dat is de droom van elke hardcore gamer !

jah het probleem is met al die moeilijke termen daar snap ik heel weinig van…

ja ok, ik weet wel redelijk wat, maar om een klein voorbeeldje te geven:

*DDR-RAM (V5 ook)
*Full Screen AntiAliasing
(V5 ook maar is minder)

Goed, leg uit…

PGN_iNERTiA

De pczone is de nederlandse NR:33

Mail me dat lijstje maar.

dafox@home.nl

Waarschijnlijk wordt het de geforce 2
32mb
Zit er nog verschil tussen die van asus en die van hercules.

bedankt.

T&L: neemt het Tranformatie en Belichtingsgedeelte van de normale CPU over, is dus sneller, omdat CPU andere dingen zoals het gereedmaken van data, kan doen.

DDR-RAM: staat voor Double-Data-Rate Random Access Memory, twee maal zo snel als normaal SD- of SGRAM, kan tweemaal zo snel textures verwerken.

FSAA: Full Screen AntiAliasing, dit is het gedeelte waar de V5 onder andere beroemd mee geworden is AntiAliasing bestaat al veel langer, maar nooit echt op een goede manier, AA zorgt ervoor dat er niet meer van die lelijke hoekige randjes rond de textures komen, legt er een soort ‘filter’ over. Nu is het eindelijk in een goede vorm FullScreen, V5 heeft in T-Buffer ook nog ander moviestyle effecten zoals Soft-Shadows en Soft-Reflection, maar dat staat hier even buiten.

Dye Process: Dit is het gedeelte waarbij besproken wordt hoe dik het laagje silicium is waarop alles geetst wordt. Bij de V5 is dit 0.25 um (micrometer) en bij de GF2GTS is dit 0.18 um, je hoeft hier alleen nog maar bij te onthouden dat ‘hoe kleiner hoe beter’ is, omdat je hier minder warmte productie hebt, en dus ook minder hoeft te koelen.

DX8 Shaders: Hier weet ik zelf ook nog weinig van (ook omdat DirectX 8.0 nog niet uit is), maar volgens mij zorgt dit voor een betere, snellere en mooiere licht/schaduw gedeelte. (Als trouwens iemand hier meer over wee, hoor ik het graag) Maar nVIDIA is op dit moment de enige 3D-kaart producent die dit ondersteunt. Hier staat de S voor in GTS (Giga Texel Shader)

Een hele mond vol, maar dat is het…

Ave…
PGN/iNERTiA

Zorgt ervoor dat je minder foute lichtinvallen krijgt.
*DDR-RAM (V5 ook)
Is sneller dan SDram is iets zoals SD ram is van Ram.
*Full Screen AntiAliasing
(V5 ook maar is minder)
Antialiasing is een techniek die ervoor zorgt dat lijnen een gladde zijkant krijgt en niet één in vakjes.
Nie weten.
Vereist directX en ik veronderstel dat je wel weet wat directX is.

Ehm…

Ach, er zijn er twee goed (FSAA & DDR-RAM)…

Ave…
PGN/iNERTiA

kijk daar word je tenminste wijzer van, ik bedoel, dit zijn begrijpelijke stukken tekst… bedankt PGN_iNERTiA…

Don’t mension it…

Ave…
PGN/iNERTiA

Oke, PGN_iNERTiA bedankt voor de snelle en goede service, ik heb je mail ontvangen en ik ben er nu wel uit.

Bedankt!

That’s what cdfreaks is all about