HELP MIJ A.U.B. Verkeerd Geflashed!

:bow: :bow: Mensen ik heb een domme fout :bow: gemaakt ik wou graag mijn CD-RW van Liteon Upgraden ( Flashen ) en toen heb ik een :sad: :sad: Verkeerde :sad: :frowning: Flash Uitgevoerd en nu kan ik niet eens meer het CD-lade openen… :confused: :confused:

het lampje blijf nu voordurend GROEN !!!

is er nog een manier om het weer in leven te krijgen zo jahh

ik hoop dat u mij hierbij wilt en / of kunt helpen

bijvoorbaat dank…

het gaat dus om een CD-RW Liteon 48 x 24 x 48 Atapi

Hai,

welkom hier namens mij alvast

Kun je iets specifieker zijn in de beschrijving van je CD-RW van LiteOn aub. Er zal vast wel een typenummer opstaan denk ik zo. En dat is wel makkelijk. Ook denk ik dat het wel makkelijk is als je ons verteld welke versie firmware je had en met welke firmware je hem hebt geflashed.

mzzl Dúnedain

Er is zeker wel een manier om je Lite-On weer werkend te krijgen. Het beste tooltje hiervoor is MtkFlash. Lees echter wel heel goed hoe dit werkt want je kan er ook een hoop schade mee aanrichten! Zorg er in ieder geval voor dat je een goede firmware versie voor je brander hebt, dus echt een versie die bedoeld is voor jouw brander!

By far the best use for this tool is to recover from a “bad” flash (a misflash), such as incomplete flashes, failed flashes, flashes of incorrect or corrupt firmware, etc.

Indien je niet weet hoe je IDE setup inelkaar zit, dan is het wellicht een goed idee om alle andere IDE apparaten af te koppelen (en te flashen vanaf floppy; zorg wel dat de floppy foutloos is!) zodat je niet naar het verkeerd IDE apparaat kunt schrijven.