Help me aub even, dan ben ik blij :)

vbimport

Als ik iets naar een pub wil uppen, bijv. een mp3-tje van 4 mb, dan slaat hij bij de 500kB al af en dan staat er: connection reset by peer.

Dit is (bijna) bij elke pub die ik tegen kom!
Mijn upload is trouwens gemiddeld 5 kb/s

Ma goed, wie kan mij ermee helpen?

Bedankt Alvast

Nou kees, ben ik dan diegene die misschien moet helpen? Mag wel hè, na 29 views :slight_smile:

Ik geloof dat het eerder aan de verbinding ligt dan de pub. Ik weet niet wat ‘by peer’ betekent, maar peer to peer = person to person. Dus misschien dat de sysop het steeds afbreekt?

Een andere mogelijkheid is dat de gewoon wordt afgebroken om een andere reden, slechte verbinding?

Altijd die peer he?

wat een eikel toch!

Dit is heel duidelijk het gevolg van je internet provider!
Bij het uploaden mag je meestal maximaal 500Kb ineens sturen. Wordt dat meer dan verbreekt de server gewoon even de lijn.
Gevolg; je pc antwoord; connection reset by peer. peer betekend hier de ontvanger of de server van je provider.
Wil je absoluut meer dan 500 kb versturen dan heb je 2 mogelijkheden;

Je betaald aan je provider een bedrag dat door hun is vastgelegd om meer te mogen uploaden.

Of je breekt het bestand van 4 mb in stukken van 500kb elk. Dat kan je met Winrar of ander programma’s die je gemakkelijk in de shareware kan vinden. Als je alles dan opnieuw verstuurd gaat het wel. De ontvanger moet dan wel hetzelfde prog hebben als jij om de stukken weer aan elkaar te zetten. Ook met e-mailen zal je tegen hetzelfde probleem aanlopen. Bij de opties in Outlook vind je echter een vakje dat je kan aankruisen om dit probleem op te lossen. Breek het bestand in delen aankruisen en vul op de witte regel in 500 kb. Krijg je nog de melding dan zal je bijvoorbeeld 480 moeten nemen. omdat 500 kb het absolute max. is.

bij een pub is het niet anders… dan kan je misschien even contact opnemen om de voorwaarden te weten te komen.
Hopelijk ben je hier mee geholpen!
groetjes, Biebel

Originally posted by Biebel
[B]Dit is heel duidelijk het gevolg van je internet provider!
Bij het uploaden mag je meestal maximaal 500Kb ineens sturen. Wordt dat meer dan verbreekt de server gewoon even de lijn.
Gevolg; je pc antwoord; connection reset by peer. peer betekend hier de ontvanger of de server van je provider.
Wil je absoluut meer dan 500 kb versturen dan heb je 2 mogelijkheden;

Je betaald aan je provider een bedrag dat door hun is vastgelegd om meer te mogen uploaden.

Of je breekt het bestand van 4 mb in stukken van 500kb elk. Dat kan je met Winrar of ander programma’s die je gemakkelijk in de shareware kan vinden. Als je alles dan opnieuw verstuurd gaat het wel. De ontvanger moet dan wel hetzelfde prog hebben als jij om de stukken weer aan elkaar te zetten. Ook met e-mailen zal je tegen hetzelfde probleem aanlopen. Bij de opties in Outlook vind je echter een vakje dat je kan aankruisen om dit probleem op te lossen. Breek het bestand in delen aankruisen en vul op de witte regel in 500 kb. Krijg je nog de melding dan zal je bijvoorbeeld 480 moeten nemen. omdat 500 kb het absolute max. is. [/B]

Volgens mij is dat wel zeer wijze praat :o
Maar…eerst, ongeveer een 2 maanden geleden, had ik dit probleem nog niet. Bij e-mail verzenden kan ik overigens wel grotere bestanden verzenden (ongeveer 3 mb ofzow)

Bij DFF heb ik de hetzelfde probleem voorgelegd. Hun zeggen dat het toch door de pub komt. Kan dat dan?

En hoe kan ik vragen hoe het komt (aan @home, mijn provider)

Alvast bedankt zal ik maar weer zeggen.

Dat is wat anders, maar het kan best dat het 2 maand geleden wel nog werkte hoor. Ook hier in Belgie had Telenet zo een wijziging doorgevoerd, zogezegd omdat we dan meer downstream zouden hebben.
En het moet gezegd, ze hebben mij inziens niet gelogen. Als ik een bestand download haal ik meestal snelheden van 500 tot 600 kb. per seconde. S’nachts haal ik soms zelfs meer dan 700!!
Ja het is wel normaal dat je e-mail goed werkt hoor, bij het installeren wordt dat meestal door die man goed ingesteld of anders doet de installatie cd het wel.
Ik veronderstel dat jij ook over een kabelaansluiting beschikt?
Maar zelfs met een normaal modem doen de meeste providers dit, zeker waar je gratis internet hebt.
Je kan misschien om het zekere voor het onzekere te nemen alvast eens contact opnemen met @home.
Vraag hun of er een limiet is in het aantal megabytes of kilobytes, dat je kan uploaden. Is het antwoord meer dan 500kb, dan ligt het probleem alvast niet bij je provider en zullen we wat dieper moeten spitten. Samen zullen we dit varkentje wel es wassen! :slight_smile: :slight_smile: Groetjes, Biebel

Echt hartstikke bedankt.

Ik weet nu zeker dat het aan de pub ligt. Nu heb ik een pub waar hij het 4 van de 5 keer wel doet. Ik denk dat die 5de keer gewoon een limiet is ofzow.

in ieder geval bedankt allemaal.