Help! 'Inbellen' met kabelmodem. Hoe doe ik dat?

vbimport

dat kan dus niet…inbelverbindingen gaan via de telefoonlijn, kabel gaat over de TV kabel…big difference…

Het is inderdaad klote dat dit niet kan…voor mijn belastingopgave moest ik dus ook mijn oude modempje uit de kast halen…

Hoi,

Weet niet of dit topic wel hier thuis hoort, maar ik ben druk op zoek naar informatie.

Het gaat om het volgende:

Voorheen gebruikte ik een normale inbelverbinding (dus via de telefoonlijn) om vanuit mijn huis in te kunnen bellen op de server van mijn werk (shiva dial-in connection). Nu heb ik echter een kabelmodem en mijn vraag is: hoe kan ik nu een verbinding maken met de server vanuit mijn huis mbv mijn kabelmodem? Welke proggies heb ik hiervoor nodig?

Alle informatie en tips zijn welkom!

Alvast bedankt.

Het kan alleen als de server waar je normaal op i nbelt op het internet angesloten is via een intranet en op die manier door middel van een password en login toegang verkregen kan worden met die server.

En de belastingdienst was inderdaad ook zo’n probleem. Ze zouden het wel meenemen voor volgens jaar zeiden ze (modem past gewoon niet eens meer in mijn pc, alle sloten zitten vol )

Da_Taxman

Da_Taxmans quote: “En de belastingdienst was inderdaad ook zo’n probleem. Ze zouden het wel meenemen voor volgens jaar zeiden ze (modem past gewoon niet eens meer in mijn pc, alle sloten zitten vol )”

Wel eens gedacht aan een externe modem? Voor dergelijk klusjes gebruik ik nog een ouwe 28k8 externe modem… errug handig!! :slight_smile:

Flippin’