HELP!Heb jullie mening nodig!

vbimport

Hallo mensen,

Ik wilde effe jullie mening horen over de volgende stelling:

Het scannen van poorten is hacken en moet worden verboden.

Ik heb een discussie met de woordvoerder tussen de gebruikers en de kabelprovider.
De laatste tijd zijn er wat mensen in ons subnet bezig met de bekende trojans.Ik ben het er mee eens dat er wat aan gedaan moet worden.Maar nou komt het,ze willen poortscans gaan verbieden en betitelen dit als een poging tot een misdrijf.
Nou daar ben ik het dus helemaal niet mee eens,in mijn ogen,maar ook volgens de wet is dit geen poging tot een misdrijf of whatso ever.Zelfs de scans naar poorten 21 en 80 willen ze gaan verbieden.Wat me het onmogelijk maakt naar ftp en gamservers te zoeken binnen het subnet.
Ik heb zelf al de nodige argumentatie om mijn stelling(dat het bullshit is) te ondersteunen.Maar nou wilde graag jullie mening of argumentatie of misschien documentatie over gelijke gebeurtenissen graag horen.Misschien dat jullie met argumenten komen die me kunnen helpen bij het aanvechten van deze belachelijke maatregel die ze willen doorvoeren.

Alvast bedankt voor jullie mening

Pinda

[This message has been edited by pinda (edited 06 March 2000).]

Compleet mee eens,
scannen is nog niet hacken,

dat wordt het pas nadat je wat doet met de
info die je hebt verkregen uit het scannen.

grtz,
R-N

poortscannen is verboden als je het op een systeem doet dat niet door jou geverishit is.

eigen mag altijd nog

Hm ja toch wel lastige zaak want hoewel ik van mening ben dat het echt triest is om onschuldige mensen te hacken en ik dus een enorme hekel heb aan hackers, vind ik toch het verbieden van poortscans niet de beste oplossing omdat dit dus inderdaad lang niet altijd door hackers wordt gedaan. Op deze manier worden mensen die poortscans gebruiken voor bepaalde dingen juist de dupe van de “straf” die hackers krijgen. Bovendien vinden hackers toch altijd wel weer nieuwe manieren om mensen lastig te vallen.

VOOR DE DUIZENDSTE KEER CRACKERS IS DE NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMM!!! EN NOU GOED ONTHOUDEN JA, OKE

er is een verschil tussen hackers en crackers, crackers zijn de gasten die bij particulieren binnen dringen en de c formatteren, crackers vallen alleen maar particulieren lastig omdat systemen hacken te moeilijk voor ze is!!!DUIDELIJK!!!..

HACKERS ZIJN DIE HARDS…
hackers zijn de gasten die systemen binnen dringen en berichten achterlaten dat de systemen niet goed beveiligd zijn… ze gebruiken alleen hun computer verstand om andere mensen er mee te helpen, als er iets wordt gehacked gebruikt de media altijd de naam hackers, maar dat is niet altijd waar meerstal zijn het dus die klote crackers…

HACKERS HACKEN ALLEEN DINGEN DIE ECHT BEROERD ZIJN OF WAAR ZE RUZIE MEE HEBBEN VOOR DE REST NIETS…

DIE ZIELIGE CRACKERS DENKEN DAT ZE VER KOMEN MET NETBUS EN BACK ORIFICE DAT IS NIET ZO JE KAN ER GEEN ENE FLIKKER MEE MET DIE PROGRAMMA’S ALS JE ECHT GOED BENT DAN HEB JE VERSTAND HOE TELNET WERKT (huh was da)…

VOOR DE REST HEB IK NU WEL WEER GENOEG GEZEIKT, IK HOOP DAT IEDEREEN HET NOU EENS ONDER OGEN ZIET WAT HET VERSCHIL IS ZO KRIJGEN DE ECHTE MENSEN DE SCHULD VAN ALLES…

(voorbeeld yahoo was niet gehacked het was gewoon een denial of service attack en dat zal je hackers nooit zien doen), weer die klere crackers…

Volgens die beredenering zou je niet meer naar mooie autos/meisjes mogen kijken. Dan wil je of stelen/verkrachten.

Worminc
For all your CD needs

wat drcrash schreef is zo !!
die drcrash weet ook alles !

Area 51 crew

wat drcrash schreef is zo !!
die drcrash weet ook alles !

Area 51 crew