HELP, groot probleem met bestanden terugvragen!

Ik kan ongeveer 8 GB aan bestanden niet meer openen !!!

Kan een beetje gestrest overkomen, maargoed het zit zo:
Ik had WinXP (G:) erop staan met 2 apparte schijven C en D (alletwee FAT32).
Ik wilde toen alle bestanden beveiligen door NTFS-partities te maken van de FAT32-schijven… dat ging allemaal ok.
Toen deed ik (bv als je in de map C:) alle bestanden selecteren (ook de mappen), rechtermuisknop, eigenschappen, geavanceerd… en dan het vakje inschakelen bij ‘Inhoud coderen om gegevens te beveiligen’. Het duurde heel lang maar uiteindelijk ging alles goed.

Ik blij, want de bestanden zijn beveiligd.
Doordat dit probleem maar aanhield, ben ik windows opnieuw gaan instaleren (format G:\ en installeren).

Maar als ik nu NA de installatie in de mappen kijk zie ik bv. een EXE-bestandje zonder icon (dus dat ‘wit-blauwe schermpje’).
Als ik hem open zie ik een foutmelding: Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.
Een jpg-bestand open ik in Windows-viewer. Staat er in het midden: Geen voorbeeld beschikbaar.
enzenz.

Dit komt natuurlijk omdat ik ze geblokkeerd heb in de WinXP die hiervoor erop stond, met een andere gebruikersprofiel.
Als ik nu in eigenschappen kijk zie ik inderdaad de vorige gebruikersnaam die ik gebruikte.

Weet iemand hie ik deze gigantisch hoeveelheid van bestanden weer kan terugzetten naar niet/gecodeerde bestanden.

nogmaals HELP (a.u.b.) !!!
Het is op dit moment erg treurig met me gesteld. :frowning: :frowning:
Bedankt voor iedere reactie !!!

Of het werkt weet ik niet maat proberen kan denk geen kwaad.

Probeer de bestanden nog eens te benaderen maar dan onder Administrator mischien heb je dan wat geluk.

Dus in winXP kies je dan voor afmelden en meld je alle gebruikers af als der nog andere een sessie hebben openstaan. Vervolgens druk dan op CTRL-ALT-DEL en geef als gebruikersnaam op Administrator en je passwoord en kijk dan eens of je je bestanden dan nog kan redden.

Nee, dat lukt ook niet… :frowning:

Weet iemand hoe je een certificaat kan aanmaken ???
Als ik op [toevoegen] druk (zie plaatje hierboven) kom ik bij hetvolgende uit:

Alleen kan ik niemand selecteren… :confused:

Misschien heb je hier of hier of hier wat aan.

Bedankt, ziet er ineteressant uit.
Zal het eens proberen.

Het geeft wel meer duidlijkheid die sites… maar het is nog niet opgelost !!!

Iemand anders id-en ???

Ik voel een format c aankomen…

ik heb ooit van een microsoft techneut gehoord dat het certificaat zich toch kan inladen via een of ander active-x component, maar het fijne weet ik er ook niet van (wou ie niet op ingaan).

goed zoeken met google denkt ik… iets met efs of zo

succes! ik weet wat je doormaakt!:wink:

Ben er inmiddels achtergekomen dat je verbinding moet hebben met de ‘Active Directory’-domein, die kan alle bestanden decoderen met één of ander certificaat.

In start->help ben ik hetvolgende tegengekomen:

U kunt Active Directory: gebruikers en computers starten door via Verbinding met extern bureaublad verbinding te maken met een Windows 2000-domeincontroller of een lidserver waarop Windows 2000-beheerprogramma’s zijn geïnstalleerd. U moet u bij de server aanmelden als domeinbeheerder om deze procedure te kunnen uitvoeren.

Als ik dan op ‘Verbinding met extern bureaublad’ druk zie ik dit:

Weet iemand hoe ik hier binnenkom, welke computer/pass ik moet intypen ??

:smiley: na regen komt zonneschijn !! :smiley: