Help een vermist kind! (of de ouders)

vbimport

Hee, vanochtend ontving ik deze mail. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin maar, omdat ik nogal goedgelovig ben en niet helemaal harteloos: post ik 'm hier ook even.

originele boodschap:
Verzonden: donderdag 5 april 2001 20:29
Onderwerp: FW: Toon jullie hart: PLEASE KEEP

FORWARDING THIS MESSAGE OF A MISSING CHILD

Op deze foto, hierbij verstuurd, staat aan de rechter kant onze 17 jaar jonge dochter, Leen Butaye. Zij is vermist sedert 5 februari 2001. Zij werd de dag van de verdwijning naar school gebracht door haar mama, maar is nooit meer teruggekomen. Zij droeg een witte pull met rolkraag, een donker blauwe jeans, een bruine jas en zwarte SHOCKW schoenen. Ze zou ook kunnen
vergezeld zijn van de vrouw die aan de linkerkant op de foto staat. Als je haar mocht zien, bel dan zo snel mogelijk naar de politie van Ieper (België) op het nummer +32 (57)217300 of +32 (57) 20 61 11 of contacteer Mevrouw Horix, van Child Focus, op het
centrale nummer 110. Wij, haar mama, papa en 2 zussen, danken u en zijn heel dankbaar voor de hulp die u verleent door deze boodschap verder te
versturen en hopen haar zo terug te kunnen vinden.

Dus, beste freakers, zegt het voort, geef de link van deze topic aan iedereen die je kent of mail 'm door.

hmmm belgie is dat niet waar ze kinderen in kelders kweken zal dadelijk wel in mijn kelder kijken

Dat was een domme opmerking maarja…

Euh… tja je krjigt nogal graag veel van dit soort mailtje swat je ervan moet gelven etc etc… kweethetniet besteed er niet al te veel tjid aan!

1 woord: BULLSHIT!

Dit klopt volgens mijn helemaal niet. Want als je nou goed naar die foto kijkt. Dan is dat kind nog niet eens 17 jaar. Misschien een jaar of 14, 15 maar 17 noway. Dan moet ik mijn toch heel goed vergissen. Het is gewoon een spam mail daar kun je vanuit gaan. Want anders was het wel landelijk bekend geworden op een of andere nieuws site.

Is denk ik wel serieus.

http://www.waasland.net/beveren/vermist.htm

Bullshit. Want een 17 jarige wordt niet door haar ‘‘mama’’ naar school gebracht.
Eerder door haar ‘‘moeder’’ of gaat zelf…
En je zegt ook niet in een brief:’‘mama, papa en haar 2 zussen’’.

Ook dat is verdacht. 3 vrouwelijke kinderen. Tuurlijk het kan, maar is verdacht. Omdat er iets meer mannen dan vrouwen worden geboren.

Wat ook raar is dat er staat:’’ Als u de vrouw links op de foto ziet, contacteer haar’’. De persoon die de brief schrijft zou heus wel de naam van die mevrouw noteren.

Ook verdacht is dat LB (Leen Butaye) ‘‘sedert 5 februari is vermist’’. Terwijl die email dus een paar dagen geleden is verstuurt. Dat scheelt dus al een maand of 2.

Ook verdacht is dat de email/brief, geen engelse bijlage heeft.

En tot slot: staat er ‘‘sedert 5 februari is vermist’’
Sedert is een erg formeel woord, terwijl er dus over mama & papa (informeel) wordt gesproken.
Zo’n fout maak je niet als het heel serieus is.

Ik denk dus dat het flauwekul is en dat je er niet al teveel aandacht aan moet schenken (wat ik dus wel deed)

zulke mailtjes doen wel vaker de ronde.
Vaak zijn het mailtjes waarbij je op een giro rekening geld moet storten om zogenaamd iemand van 1 of andere hartoperatie te redden. En dat kost veel geld blablabla en dan moet je geld storten… je raad vast al op welke rekening…

Nie gezien ( als ze maar nie bij een jonge is ) !

:slight_smile: :stuck_out_tongue:

Kijk hier een naar

http://www.waasland.net/beveren/Beveren/totaal.htm

Ze gaan wel heel erg ver als dit om een grapje gaat.

mzzl

Persoonlijk denk ik toch wel dat dit redelijk serieus is. Een mens kan er natuurlijk wat jonger/ouder uitzien dan ze is. (Kijk maar naar mij, ik ben 23 en heb nog steeds een babyface :wink: )

Als je dat al begint te zetten op een serieuze site, dan kan je al niet meer van een grapje spreken.

Greetz and have fun in the cold and rainy Belgium/Netherlands terwijl ekik in Miami in de zon lig :slight_smile: