Help! 0x80040507

HELP ME!
Ik heb een keer svchost uit mijn windows map verwijdert, dat hoorde er niet thuis volgens mij, daardoor kon ik me ook niet meer op msn aanmelden. dat heb ik nu dus verwijdert. Toen ik de volgende keer mijn computer opstartte kon ik me niet meer aanmelden, ik kreeg de foutmelding -> 0x80040507
kan iemand me vertellen wat ik moet doen. m’n vader mag het niet weten, dus het moet zo snel mogelijk. alstjeblieft! :bow:

owja, het is even dat je het weet, ik heb mijn windows LEGAAL! van dell namelijk :slight_smile:

Hai

Welke windows heb je? Aan je opmerking te horen heb je Windows XP Home edition. Mocht dit zo zijn kun je proberen om windows in veilige modus op te starten Daarna kent windows XP het systeem herstellen. Dat wil zeggen dat ieder keer dat er iets geinstalleerd wordt er een herstelpunt gemaakt wordt. Althans dat is de bedoeling. Mocht dit alles niet lukken lijkt me dat je de recoverycd van Dell moet gebruiken en het hele zaakje opnieuw moet installeren. Dan nog even over het feit dat je vader het niet mag weten. Volgende keer eerst vragen en goed kijken of je iets zo maar weg kunt gooien. Windows is proefondervindelijk niet altijd het meest stabiele platform gebleken en als je dan nog zo maar lukraakdingen gaat weggooien… Mocht je nu Windows er opnieuw op willen dan wel moeten zetten laat hem dan de oude windows overschrijven. Het voordeel is dat je niet al te veel data kwijtraakt. Het nadeel is dat je alle voorheen geïnstalleerde programma’s weer opnieuw moet installeren. Let wel op kies niet voor formateren .! Dan nog een vraagje en/of opmerkinkje. Waarom dacht je dat svchost er niet in hoorde te zitten. Mocht je denken dat je PC besmet is met een virus en je hebt geen geld om een goede virusscanner te kopen, download dan een goede virusscanner die freeware is. Grisoft AVG is oa een hele goede en hij is freeware. Mocht je denken dat er spy en/of adware op je pc zit is HitmanPro een hele goede remover daarvoor. Deze is ook freeware en geheel automatisch.

mzzl Dunedaïn

y0w, ik heb alles maar geformatteerd. Want ik had 2 dagen geleden al mijn documenten en belangrijke dingen op een andere pc in het netwerk gezet ^^. En ik had nog alle çd’s met drivers enzo van dell. Dus hij doet het nu weer goed. Ik zal volgende keer oppassen wat ik allemaal doe :wink:

:bow: RESPECT FOR DUNEDAIN :bow:

Check in het vervolg bij de Eigenschappen van de file wie de uitgever is en wat het doel van het bestand is. Dan zie je dat het van Microsoft is en dus een Windows systeembestand.

De SvHost regelt het internetverkeer. Als je die bv met je firewall blokt dan heb je dus geen internetverkeer.

Maar als je een beetje handig bent kun je gewoon een file aanmaken dat wel schadelijk is maar dat wel ondertekend is door Microsoft dus dat is niet altijd een zekere factor.

mzzl Dunedaïn

Wat bedoel je precies met ondertekend door Microsoft?

Er zijn een paar malware bestanden die de uitgever informatie bij Eigenschappen faken. Maar dat laat onverlet dat het checken van de uitgever van een file een goed hou vast biedt bij het besnuffelen daarvan.

Wat ik bedoel te zeggen is het feit dat je idd gelijk hebt als het gaat om het checken van de uitgever. Maar ik wil zeggen dat het geen 100% zekerheid bied. Je zegt het zelf al, er zijn een aantal bestanden waarvan de info over de uitgever gemanipuleerd is. Nu kan zo een bestand ook een virus zijn waarvan jij denkt dat het een door Microsoft gecreëerd bestand is maar wat in feite dus wel schadelijkis voor je bestanden op je pc. Dus dat bedoelde ik. Je hebt geen 100% zekerheid als je de uigever checked. Meestal wel maar niet altijd.
Deze bijvoorbeeld.

mzzl Dunedaïn

Dat is toch wat ik ook al zeg? :iagree:

Of moet ik terug naar de middelbare school om mijn tekstverklaren wat op te vijzelen? :bigsmile:

Ik wildeTS een handvat geven. Hij kwam op mij over als een computer novice met een sterke nieuwsgierigheid. Als ‘ervaren’ gebruiker blijf ik meestal weg uit de systeemmappen om onkruid te wieden. Om onkruid in Windows te wieden zijn diverse tools voor als Easy Cleaner, Crap Cleaner, Window Washer en diverse register cleaners zoals Advance Uninstaller, Norton Windoctor en Regcleaner.

De laatste keer dat ik in systeemmappen gewist heb was om een Trojan te verwijderen dat ik op Kazaa gescoord had (die moest met het handje verwijderd worden want hij werd onvoldoende herkend door diverse scanners).

Ik hoop dat TS wat aan deze info heeft.