Hellup......virus?

Vorige week heb ik het Simcar?? virus op mijn pc gehad. Mijn pc is gerepareerd, dwz windows is er opnieuw opgezet en verder heb ik alles weer netjes geinstalleerd.
Zonealarm en mcafee virusscanner staan erop maar nu krijg ik in
mijn e-mail inbox weer meldingen als : failure notice. (net zoals vorige week)
Heb ik nu weer een virus ondanks zonealarm en mcafee en zo ja
wat kan ik er nu aan doen???

thnx

Indien je beschikt over een voldoende geüpdate versie (= dus regelmatig bijgewerkt met de nieuwste virusdefinities); dan zou Simcar (:confused: waarschijnlijk Sircam) zeker er vast gededecteerd worden.

Een failure notice krijg je van je provider wanneer een e-mail niet (correct) bij de bestemmeling is aangekomen. Meestal is dit dus geen virus.

Dus: no panic; zolang je computer niet roos ziet is alles nog normaal. :wink:

Vorige week was het precies hetzelfde en het was wel degelijk een virus. Je hebt gelijk het was Sircam. Dat begon ook met failure notice berichten in de e-mail en heeft rustig aan delen van Windows vernietigd.
Ik maak mij nu dus niet voor niets zorgen.
mcafee is versie 4.0.3

Originally posted by Danoontje291275
Vorige week was het precies hetzelfde en het was wel degelijk een virus. Je hebt gelijk het was Sircam. Dat begon ook met failure notice berichten in de e-mail en heeft rustig aan delen van Windows vernietigd.
Ik maak mij nu dus niet voor niets zorgen.
mcafee is versie 4.0.3

Sircam is inderdaad erg dodelijk voor Windows (ik spreek uit ervaring; ik wou ondanks de 101 waarschuwingen van Norton dat bestandje toch eens uitproberen…) maar zolang je het scriptje niet uitvoerd kan je niks overkomen.

Check of je laatste virus-definitie file hebt, versie 4.0.3 is de versie van de scanner…

zie boven…mcafee versie 4.0.3

mcafee en norton zien niet alle wormvirussen ! (spreek uit ervaring)
Installeer liever Kaspersky antivirus pro

Originally posted by Dildo
mcafee en norton zien niet alle wormvirussen ! (spreek uit ervaring)

Ben niet bekend met Norton, weet wel dat McAfee keer op keer als beste virusscanner wordt getest… mijn ervaring is dat een wekelijkse update automatisch ophalen voldoende is om mijn pc echt virus/worm/trojan vrij te houden! Mocht er een superactueel virus rond gaan, dan lees ik daarover wel in het nieuws en kan dan besluiten om handmatig een nieuwe virus-dat-file op te halen… De kans is heel klein dat je als 1 van de eerste met een splinternieuw virus wordt besmet, nog voordat hij opgemerkt is door de anti-virus bedrijven.

Over versies van McAfee: je hebt een versie van de scanner… hierboven genoemd: 4.0.3

en DAARNAAST heb je een versie van je virus-dat file! De meest actuele virus-dat file is: 4173 die op 28 november 2001 is uitgekomen…

Om uit te vogelen welke versie virus-dat file je hebt… rechtermuisknop klikken op McAfee icoontje (schildje+zwaard) in systemtray en ‘about’ kiezen.

Toevallig heb ik gisteren mcafee geupdate met die 4173-dat versie. Dus ik ben nu up-to-date alhoewel ik vanmorgen toch weer een failure notice in mijn inbox had zitten.

Kun je mcafee virusscanner en Kaspersky antivirus pro tegelijk draaien ???