Heeft iemand dit al geprobeert

vbimport

Laats las ik een artikel op internet om onder een bekeuring uit te komen
Nu ben ik laatst 3x geflitst (in december om de begroting rond te maken).

Heeft iemand dit al geprobeert ....

Bijgaand stuur ik u een kopie van uw beschikking. Ik bestrijd de snelheid en of overtreding die op de schikking is vermeld en vermoed dat de meetapparatuur niet in orde was. Daarom ga ik tegen deze beschikking in beroep. Ik verzoek u om mij een kopie van het ijkrapport van de betrokken meetapparatuur op te sturen, zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

En hoe zijn de reactie hierop van de overheid ......

Zo kun je niet onder de bekeuring uitkomen, tenzij je goede reden hebt.

Als je weet dat je fout zat dan moet je gewoon betalen en niet het rechtsysteem frustreren met dit soort acties. Wordt alsjeblieft niet zo lame als die gasten van de Tuf-Tuf club (zoek maar voor eerder topic over die club)

Fout is Fout, klopt helemaal …
Maar als blijkt dat in de maand december extra wordt gecontroleerd om de staatskas te spekken, vindt ik dit niet goed.

En je moet ook niet vergeten waar ze controleren.
Bij wegwerkzaamheden e.d. perfect, controleer maar…

Maar in een stad met een dubbel baans weg, waar je 50 mag, en dan ook nog net onderaan een viaduct , zodat het toch al wat harder gaat omdat je naar beneden rijdt, en dan ook nog een bekeuring voor 5 Km te hard.

Nee, dat vindt ik nier correct…
Daar betaal ik liever niet voor.

Ik ga die discussie niet nog een keer aan, want daarover verschil duidelijk van mening met veel mensen hier :wink:

Maar als je denkt dat je onterecht geflitst bent kun je bezwaar aantekenen. Bovengenoemd voorbeeld is een standaard bezwaarschrift waarbij je de juistheid van de gebruikte apparatuur in twijfel trekt.

Het is namelijk zo dat om de zoveel metingen moet het flitsapparaat geijkt worden om te controleren dat het nog nauwkeurig genoeg is. Wanneer zou blijken dat er te laat geijkt is (jouw meting is verricht na het moment dat geijkt had moeten worden) dan zou het kunnen zijn dat je bezwaarschrift gegrond wordt bevonden en je onder de bekeuring uit komt.

De kans is in mijn ogen zeer klein en veel mensen gebruiken dit om de rechtsgrang te frustreren, puur om te zorgen dat de overheid extra kosten moet maken en er ‘niets op verdiend’ wordt.

Ik heb zelf ook net een bekeuring binnen (2e pas in 9 jaar), ik baalde ook toen ik geflitst werd (maar was nu blij omdat de bekeuring lager uitviel dan ik had gedacht :wink: ). Ik was fout op een plek waar bijna iedereen (nog) 100 rijdt terwijl je maar 70 mag…niettemin zat ik fout en moet ik betalen…niet leuk maar wel terecht en fair.

Lees bijvoorbeeld deze thread voor meer bekeuring gediscussieer.

ff op de site van Tuf-Tuf Club kijken voor een bezwaarschrift. Doe ik ook altijd en niet zonder suc6.

ps. Ik doe het niet om onder mijn bekeuring uit te komen, maar vanwege het feit dat ik het niet eens ben met het klakkeloos flitsen wat de overheid de laatste jaren doet om de staatskas te spekken…

werkt zekers…ik ben al een keer geflits bij een stoplicht, ik reed door groen maar toch zag ik een flits achter mij, 6 weken later kwam de post van het CJIB met een acceptgiro van 180,-, dus heb ik meteen die brief van tuf tuf club opgestuurd 2 weken later kreeg ik weer post, nu was het een excuus brief de flitspaal had daar inderdaad niet goed gewerkt en m`n 180,- hoefde ik niet te betalen. dus voor iedereen die hier weer zat te roepen van werkt niet en over de gasten van de tuf tuf club beginnen te zeiken, denk eerst na voordat je begint te blaten !

personally vind ik als je gewoon te hard gereden hebt, dat je gewoon niet lame moet gaan doen en gewoon moet betalen. Als je op 5 km geflits wordt, dan kan ik me voorstellen dat je zon brief schrijft, maar ik wordt zelf altijd zo ziek van mensen die echt veel te hard rijden, en gewoon fout zitten dus, en dan allerlei protesten aantekenen. Ik ben zelf laatst ook geflitst, 40 km te hard, was lomp van mij maar terecht dat ik de boete krijg, ik ga dan ook niet allerlei ijkrapporten aanvragen whatsoever. Das gewoon zwak. Als je fout zit moet je dat gewoon kunnen accepteren en gewoon betalen…

't is gewoon het proberen waard

en zolang de regering gewetenloos allerlei onzinnige projecten kan doen met onder andere mijn belastingsgeld , kan ik onzinnige brieven schrijven zonder daarvan last te krijgen van mijn geweten.

je hebt gewoon het recht om bezwaar te maken (staat duidelijk in de brief) en je maakt dus gebruik van dat recht.
vinden ze het niet leuk , moeten ze me dat recht dan maar ontnemen.