Heeft hier iemand als last [gehad] van RSI?

vbimport

Nee gelukkig nog niet. Jij wel dan ??

heeft iemand hier last van?
rsi oftewel de muisarm?
wat zijn de sypmtomen en wat kan je er tegen doen?

Heel af en toe… Dan ga ik naar huis van mijn werk (hele dag achter de PC) en dan heb ik een beetje raar gevoel in mijn rechter pols. Dan leg ik de dag of dagen erna gewoon ff m’n muis aan de linker kant. Is wel ff wennen en duurt allemaal wat langer, maar dat maakt niet uit.

Symptomen bestaan uit drie fases:

1. pijn in de pols/arm die na een dag over is
  2. pijn in de pols/arm die pas overgaat na twee daagjes rust, zoals in het weekend
  3. zo’n pijn, dat je niet eens meer een sleutel kan omdraaien in een slot

Als je in fase 3 bent, dan is het foute boel…

Grtz, Koko

Ik heb al tijden pijn in mijn elleboog.
ik weet alleen niet of het van het muisen is of van het vissen.

mmm, zou je van veel vangen ook RSI kunnen krijgen ?

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by portje*:
[b]Ik heb al tijden pijn in mijn elleboog.
ik weet alleen niet of het van het muisen is of van het vissen.

mmm, zou je van veel vangen ook RSI kunnen krijgen ?[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

En van masturberen? Gewoon nieuwsgierig

[This message has been edited by Gamefreak_cd_copy (edited 14 June 2000).]

Volgens mij zit RSI gewoon tussen je oren, ben bijna geboren met een muis aan m’n hand, heb er nog nooit last van gehad…

Ave…
PGN/iNERTiA

Heb soms weleens last in m’n schouders! Als ik dan hééél lang achter elkaar heb zitten compen dan draai ik me nek en rekt het helemaal weer op! Maar ja, pijn is fijn!

Heb laatst voor me verjaardag zo’n ‘Giro-bal’ gekregen! (Om je onderarmen sterker te maken!) Wel lache hoor! Hij kan meer toeren draaien als m’n HD! Je kan er nm 9000 tpm mee bereiken!!!

LaterS!

Nee, gelukkig niet.

Voel wel eens tintelingen in m’n pols als ik op de trein naar huis rij. Maar verder geen probleem hoor meestal zijn die tintelingen over met een paar stretch oefeningen. Ik heb het al oevrwogen om een trackball te gebruiken maar ik twijfel nog.
Heb er al een beetje mee gewerkt maar vind het toch niet zo handig dan een goeie muis.
Het is ook afhankelijk of je beweging uit je pols of uit gans je arm voortkomt. Voel ik last tijdens de ganse dag te tekenen, terwijl m’n arm al een hele tijd stilligt en alle beweging uit m’n pols komt dan hou ik m’n pols stijf en beweeg meer met m’n arm, zodat die elkaar wat afwisselen hé.
GrtZ

Nee… gelukkig geen last van.

heb meer last van stuiterende ogen.

Ik zit overdag de hele dag op de weg te turen om alle asociale bumperklevende afsnijdende, te hard rijdende, te zacht rijdende en flitspalen te ontwijken. En dan zit ik 's avonds naar dit beeldscherm te koekeloeren. en alsof dat nog niet genoeg is, staat mijn TV ook nog eens aan…

RSI bestaat al eeuwen.
RSI is wat bekender geworden door de naaiatelliers waar de dames achter de naaimachines na verloop van tijd.

RSI is niets anders dan beschadiging van de spieren door continu dezelfde beweging te maken.

Het op tijd rust nemen en regelmatig afwisselen tussen de verschillende systemen (muis, trackball, pen) is naast een goede zithouding de enige echte manier omte voorkomen dat je last krijgt van RSI.

RSI is zeker niet iets dat tussen de oren zit, maar de paniek wordt wel aangewakkerd door alles wat er om je heen gebeurt (en kan leiden tot hypochonders, dat wel, maar het blijft een werkelijk fysiek probleem).

Da_Taxman

Ik zelf heb er nog geen last van, maar ik ken een aantal mensen, die hier wel degelijk last van hebben en het is niet iets om mee te spotten.
Als je gewoon stug door blijft muizen, gaat het niet meer over!
Zorg dat je elleboog wordt ondersteund tijdens het muizen en zoals Da_Taxman al zei, wissel af met trackball en pen.

Dan zal ik maar eens een trackballetje gaan kopen zeker, zijn er suggesties?

Mijn voorkeur gaat uit naar Logitech Trackman Marble plus

Met dat rooie balletje en zwarte stippen. Die Marble FX is niet echt super, vind ik zelf onhandig, maar er zijn mensen die er bij zweren…smaken en voorkeuren verschillen…

Pen van Wacom. Wacom heeft goede tekentabletten. een klein A6 formaat is niet eens zo heel duur. De Wacom Graphire (zit ook draadloze muis bij, maar stel je daar niet teveel van voor, want die werkt ook alleen op het tableautje).

Da_Taxman