Hebben meer mensen last van Langzame Chello in Flevoland ?!?

vbimport

Sinds 3 dagen ofzo na een of andere storing heb’k nu echt een snelheid van maX 20k !!! :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: ja daar wordt je natuurlijk ook niet echt blij van !!! zelfs mijn nieuwsgroepen komen niet over de 10k uit !!!

Graag ff antwoord of meer mensen uit Flevoland (of omstreken) hier last van hebben

Superappelflap

Kabel internet?

Heb je je modem als eens ge reset .???
Dat kun je doen door de modem kabel uit het stopcontact te halen.
Een paar min wachten en weer insteken.
Dan zou het eigenlijk opgelost moeten zijn.

:cool:

Hmmmz afgelopen woensdag nog in Swifterbant op de kabel gezeten… downloads met een dikke 150k gedaan…

(ja met Chello jah… :))

Shit ja dat zijn eigenlijk de getallen die ik bedoel … 150k enz … en 'k zal eens ff kiekuh of dat resette wat helpt !!!

tis btw wel sinds donderdag dat mijn internet 't langzamer doet

Donderdag was er een storing tot ong 18u en daarna is 't nooit meer optimaal gaan werken …

maar toch bedankt SuperAppelflap

Man ik heb de hele week al een verbinding die vreselijk is, kom gemiddeld s’avonds niet boven de 4kb/s en overdags voornamelijk max 20kb/s en soms een klap van 150 kb/s
om koppijn te krijgen en ik ben niet de enigste die dit heeft.

check anders even nieuwsgroep: chello.nl.discussion
kunb je zien hoeveel mensen er alllen al in de omgeving Almere problemen hebben

The Observer

ThanX zal gelijk ff kijken !! --> maar we hebben 't zelfde probleem !!! Gelukkig 'k ben niet de enige !!!

SuperAppelflap

Hier in arnhem, och, ik download weinig momenteel, maar webpages laden wel snel…

Alleen e-mail komt soms langzaam binnen, en ook best wel eens dat de server er een kwartiertje uitligt opeens. Bij mij was de eerste storing dinsdag rond een uur of twee, drie. (in de middag)

Heb toch maar eens een volledige reset gedaan.
Pc uit modem van het stroom een hele avond lang.
Vanmorgen top snelheden nu redelijk.

Vanmorgen 9.30
[ftp.chello.nl;35993] : 11.69 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 134.17 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 115.71 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 120.11 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 135.61 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 121.27 kb/s
[ftp.chello.nl;Avg] : 125.37 kb/s
[ftp.chello.nl;3294464] : 141.32 kb/s
[ftp.chello.nl;35993] : 80.23 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 135.61 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 127.39 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 127.39 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 114.65 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 108.72 kb/s
[ftp.chello.nl;Avg] : 122.76 kb/s
[ftp.chello.nl;3294464] : 153.55 kb/s

10.00
[ftp.chello.nl;35993] : 2.61 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 4.48 kb/s
[ftp.chello.nl;Avg] : 4.48 kb/s
[ftp.chello.nl;35993] : 1.02 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 1.77 kb/s
[ftp.chello.nl;Avg] : 1.77 kb/s

Ach zal wel door de migratie komen
Ik snap niks van die getallen.

Op dit moment lijk ik wel een vliegtuig zonder piloot.

Groet

The Observer

Update

Sinds zondag +/- helemaal geen internet meer, volgens de automatische beantwoorder van de telefonsiche helpdesk is er een storing in mijn regio(de heleweek al maar dat zeggen ze niet).
vanmorgen +/- 7.00 nog even geprobeerd, begon met 45kb/s binnen een minuut ging het naar beneden naar 0.00kb/s als een neerstortend vliegtuig.
Kan dus de helpdesk niet meer bereiken via mail en telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar.

Ik houd het voor gezien bij kwello en ga maar eens kijken bij adsl.

Einde Update

och je mag blij zijn met jouw snelheiden en geen telefoon kosten ik weet wel zeker dat er vele zouden willen ruilen

Originally posted by Xcelsius
och je mag blij zijn met jouw snelheiden en geen telefoon kosten ik weet wel zeker dat er vele zouden willen ruilen

Snap ik wel, snelheden liggen nog best boven het gemiddelde van de modem via telefoon, maar toch.
Je kiest ergens voor en dan heb je toch een verwachting.
En opzicht, foutjes kunnen gemaakt worden en een storing kan gebeuren.
Maar als je dan vraagt wat is er aan de hand en je krijgt een opmerking waarbij menig persoon er nog minder van snapt, raak je naar een tijdje een beetje geirri.

Voorbeeld:
Ik heb nu al de heleweek problemen slechte verbinding tot geen verbinding.
Dus ik mailen, werkt niet want ik krijg die homepage niet open van hun, dus bellen 30 minuten in de wacht en word ik afgebroken(30 minuten a 22ct)
Eindelijk het feedback form, ik mailen en krijg antwoord dat er geen problemen zijn??
Een paar keer gemaild en een beetje druk gebouwd, blijkt afgelopen zondag dat er een storing is(volgens hun), en wordt er doodleuk verteld dat er wat probleempjes zijn in de omgeving Almere(wist ik al).
Krijg ik nog een mailtje van hun dat het hun speet en dat ze hebben gemerkt dat er lichtelijk problemen waren met de verbinding en dat dit al de heleweek zo was(had ik dit niet al gezegd?)
van zulk soort akties krijg je dus lichtelijk moord neigingen

The Observer:mad:

Ik ben nu weer in Swifterbant en Chello loopt hier te downloaden (http) op 120k/sec

niet slegg voor in de piekuren…

Zo ben ik weer eens op internet(via werk).
Gisteren 21 aug, geprobeerd van af 19.00 tot 0.00 om internet op te komen, hellaas geen internet.
Heb +/- 20.00 gebeld naar de helpdesk, 30 minuten gewacht en toen te horen gekregen dat er geen internet mogelijk was (vanaf vorige week maandag was het heel slecht(of ik dat niet wist)).
Het probleem wordt zo snelmogelijk opgelost(yeah right).
snelheid s’morgens 7.00(21-08-01) gem 10kb/s
snelheid rond 12.00(21-08-01) gem 65kb/s(wauw)
snelheid storte toen in naar 0.00kb/s
dit was alleen modemtest op ftp, http (internet test)deed het niet, altijd failed.

Zo das weer even de update van mijn internet lol thuis.
Dit is in de postcode 1333 GZ (dus Almere Buiten)

The Observer

In Rotterdam is het een ramp van groot formaat genaamd Chello.
Allereerst de verplichte migratie van Quicknet/Sonera via de smerige U-bocht constructie welke een prijsverhoging oplevert van F 20,- per maand. Te veel storingen van 1 minuut tot 3 dagen geen verbinding. De verloren uren/dagen claimen is tergend want dit amerikaanse bedrijf wat de democratie en vrije meeningsuiting hoog in het vaandel heeft laat zijn abonnees gewoon verder in de stront zakken. Claimen via de email is onbegonnen werk want die hufters reageren geen eens. (met uitzondering van de auto-reply robot :slight_smile: ) Ze presteren het vervolgens om met de abonnee gegevens je 's avonds laat op te bellen om te proberen of je interesse hebt in 12 extra tv kanalen erbij. Een medewerker van de chello-helpdesk genaamd Ivo denkt de uiterst trage verbinding op te lossen om een signaalsplitter per courrier te laten bezorgen. (Dank je Ivo voor je technische onbekwaamheid) Fout op fout maken de chello breedband sukkels en klagen mag of kan niet want of ze reageren niet of weten niks van een storing af ? Het enige pluspuntje is dat je nu per maand je abo kunt opzeggen. Voor mij wel het grootste pluspunt blijkt ! Gisteren nog het consumentenprogramma Radar van de Tros van informatie voorzien wat hopelijk leid tot wederom een chello item op tv. Nee die machtmisbruikende firma kan voor mij aan het g*s.

Al 2.5 dag geen internet.
Kan op geen normale manier kontakt krijgen met de helpdesk.

• weet toevalig iemand hoe ik bij die chello pagina (voorleden)
    kan komen?
  • Is er misschien een mogelijkheid om online nieuwsgroepen te
    lezen, zonder dat ik een progje oet instaleren, ik zit namelijk op
    het werk.
  • weet toevallig iemand een manier om chello is even lekker te
    pesten?

groet

The Observer

Luitjes

Na veel schrijven en lange wachtijden bij de helpdesk, zijn we er nog niet achter wat er aan de hand is.
van maandag +/- 18.00 t/m zaterdag 11.00 geen internet.
Heb nu me pc geherinstalleerd(was een beetje nodig) heb ik plots klaps een verbinding die super is???

Ik snap het niet meer, hoe kan dit?
Als iemand wat weet hoor ik het graag.
Chello blijft bij hun mening deinstalleer de firewall, er kunnen ook problemen zijn met de virusscanner.

Groet

The Observer

He Flapperdeflap mijn top zal de 5 kb niet meer passeren dus zo moeilijk zijn die tijden van jou toch niet? Hehe… Grappie hor.

Geslaagd feestje trouwens laatst he?! Bedankt nog…

en tot snel. Adioz

Jeroentje