Heb probleem om Win XP te installeren

vbimport

Wie heeft dit ook eerder gehad en weet de oplossing !
Heb mijn Win XP erafgegooid (met WD DataLite Dos) en nu wil ik XP opnieuw installeren. (orginel Home Edition )
Maar krijg het niet voorelkaar omdat ik steeds de melding krijg NTLDR is missing !
Heb in de bios al verschillende varianten van opstarten geprobeerd maar helaas werkt niks :frowning:
oa. als eerste Plextor DVD 116
als tweede WD Raptor 36gb
als derde floppy

Wat is de juiste volgorde ? Al heb ik volgens mij alles al gehad :frowning:
Mijn Confrugratie bestaat verder uit een Asus P4C800 de luxe -
Plextor DVDR 708A - Ibm HD 80gb - Hercules AIW 9800SE - 2X512MB PC3200 dual - Intel 3.2/800
Ook heb ik het vermoeden dat er nog iets niet goed is , ik hoor tijdens het opstarten 3 korte beeps…in de Quick Setup Guide staat dat er iets met het videogeheugen niet goed is (memory bad )
maar het zegt mij niks !
Wie weet mij te vertellen wat er fout is en weet de oplossing van beide problemen ?
Ik heb alles nieuw gekocht.
Help …Help

:sad:

Hallo,

Welkom op ons forum!!! Een reaktie op je vraag: wanneer ik een probleem heb waar ik niet uit kan komen zoek ik inderdaad eerst op cdfreaks.com maar daarnaast ook op google.nl en ben dit linkje tegengekomen…: http://forum.tweakzone.nl/topic/23385 en daar staat op: verwijder eens je partities met fdisk mischien dat dit jou ook helpt om toch windows te kunnen installeren? Het is een rigareuze ondrneming maar ik denk dat dit wel een oplossing is! Succes!!!

Greetings from here,

F.K.

En nog een aanvulling mischien wel een hele simpele oplossing voor je …

Melding: NTLDR niet aanwezig
Wanneer u Windows XP in dualboot met Windows 9x wilt installeren of wanneer u een ouder bedrijfssysteem wilt bijwerken kan bij de installatie na de eerste herstart van het systeem onder bepaalde voorwaarden de melding “NTLDR niet aanwezig. Herstarten met elke willekeurige toets” verschijnen.

Dit probleem kan optreden wanneer Windows 9x op een FAT32 drive is geïnstalleerd. De in de FAT32- BIOS-Parameterblock (BPB) opgegeven waarde voor de lees- e schrijfkoppen van de harde schijf zijn niet in overeenstemming met de geometrie van de fysieke schijf. De Windows 9x opstartcode negeert de waarde voor de koppen in de BPB en start dus ook wanneer deze waarde niet juist is. Windows XP, en ook Windows 2000, reageren echter wel op een eventueel foutieve waarde in de BPB en starten dan niet.

Volgens het artikel in de Knowledgebase over dit probleem kan de FAT32 BPB eenvoudig gecorrigeerd worden met behulp van het commando “SYS C:”. De installatie van Windows XP moet daarna probleemloos verlopen.

Zie de link hierzo: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q255220

Zo zou je eruit moeten komen mischien dat ik er wellicht ook andere mee help want dit schijnt een vervelend probleem te zijn waar ik overigens nog nooit mee te maken heb gehad!!!

Nog bedankt voor de evt. oplossing van mijn vervelende probleem.
Ik zal kijken of ik het begrijp om er uit te komen , aangezien ik niet zo thuis ben in dit soort dingen.
:rolleyes:

Ik snap er nog niks van eigelijk !
Heb er nooit andere besturings software op gehad dan alleen XP Home Edition NL.
Heb het er gewoon afgedonderd en ik krijg het er niet meer op .
Heb met fdisk alle partitie verwijderd …maar nop…ook niet met een boot disk van win 98 lukt het niet …en ook niet formatteren met de bootdisk.
Wat kan ik nu doen om de zooi er op te krijgen .
Ik heb toch best kwaliteit aangeschaft …en dan dat geklooi ba ba

Word er moedeloos van :confused:

Hai,

Als je je HD checked (mits dat gaat uiteraard met diskcheck of zow) krijg je dan foutmeldingen? Of start het hele zaakje gewoon niet op. Je kunt eens proberen op te starten met een diskette. En dan gewoon een opstart diskette van Win 98. Eventuele bootdisks met uitgebreidde functionaliteit vind je hier. Er zijn tooltjes die je HD helemaal leeg kunnen maken zodat hij dus weer helemaal blank is inclusief de MBR en weer aanmelden in de bios. Je zou eens kunnen kijken of WD ( want als ik het goed heb begrepen heb je een Western Digital harde schijf) ook zo een tool heeft. Daarbij komt nog dat idd eventuele andere HD tools van andere merken HD’s ook zouden kunnen werken.Hier is de site van WD waar je de diagnostic tool kan halen en meerdere tools. Ik hoop je geholpen te hebben in de goede richting.

mzzl Dunedaïn

Start je pc op met de xp cd. (snel)Formateer je schijf en zet het er opnieuw op. Stel van te voren wel veilig wat je wilt bewaren zoals je favorieten, documenten enz.

Hier kun je kijken wat je beepcodes betekenen. Asls ik je post goed heb gelezen heb je nu dus gewoon een slecht geheugen of een kapot geheugen. Ik weet niet of je toevallig nog ergens ander geheugen hebt liggen kun je het daar mee testen. Als je tenminste het Asus boekje niet meer hebt want daar staat het ook in. Enne voor ik het vergeet. Als je op wil starten met je diskette moet je dat uiteraard wel eerst aangeven in je BIOS tenzij hij hem automatisch vind omdat de rest niet werkt.

mzzl Dunedaïn

Nou bedankt voor de reacties…ik zal met de aankomende vrije dagen eens kijken of ik er iets aan heb :slight_smile:
Mijn WD hd is dus helemaal leeg en ik kreeg er niks op …oorzaak is dus missing NTLDR.
In de Comp Totaal van juni staat ook iemand met de zelfde klacht,en met de mogelijke oplossing.Maar ik betwijfel of het mij lukt om het op die manier te fixen .
Met de boot disk van 98 lukte het mij ook niet helaas :sad:
En wat betreft die beeps van de videokaart…dat is nu ook verdwenen …vraag me niet hoe of wat …want het is voor mij ook een raadsel :bigsmile:
Maar ik zal jullie mogelijke oplossing proberen en meld het hier als ik het voor elkaar heb .

Thankx

Misschien heb je aan deze info wat…

Short for NT Loader, a program loaded from the hard drive boot sector that displays the Microsoft Windows NT startup menu and helps Windows NT load.
Often a user will see the message “NTLDR is Missing” after attempting to install Windows 2000 or Windows XP, or upgrade a Windows 95-based or Windows 98-based computer to Windows 2000 or Windows XP. The message appears after the first reboot. This occurs only if Windows 95 or 98 has been installed on a drive with the FAT32 file system.

To correct the problem, the user must boot the computer with a Windows 95 or 98 Startup diskette or another bootable diskette with sys.com on it. Then, at the “A:>” prompt, type “sys c:” and press “enter.” A “System Transferred” prompt should appear and then the user must reboot the computer without the diskette.

Of dit

of misschien dit

mzzl Dunedaïn

hallo
dit is mijn werk en ik denk(simpele conclusie)weet het niet zeker
omdat ik zelf niet kan controleren maar ik denk dat de hd kapot is
komt vaak voor bij wd hd’s
vooral als er niet gewoon dos is gebruikt
:slight_smile:

Hallo iedereen die op mijn berichtje heeft gereageerd :slight_smile:
Wil even zeggen dat alles weer goed is gekomen…ik heb de WD Diagnose Tools en nog een andere WD prog. van internet gehaald en mijn schijf hier helemaal leeg mee gehaald, zoals ie nieuw gekocht was .
En ben er ook weer wat wijzer door geworden gelukkig :smiley:
Alleen ik moet die Hercules All in Wonder 9800SE videokaart nog goed zien te krijgen …ik krijg er geen tv kanalen op , vreemd ! Heb de de MMC 9.0 en de MS. XP Service Pack 1 erop maar nog niks geen beeld.
Wat een gedoe …
Maar wie weet komt dat ook nog wel goed .

Thankx :cool: