Heb ik een virus?

vbimport

ik krijg de laatste tijd een hele hoop van deze emailtjes.(en ik heb ze niet aangevraagd ofzo).
in alle mailtjes staat hetzelfde.
ok ok,here it is.
wat kan dit voor virus zijn en hoe kom ik ervan af??

Ff vraagje… Wat staat er in de mailtjes??

mzzl Dúnedain

Waarschijnlijk heeft een bekende van jou een virus. Je zou kunnen kijken van welk IP adres de mailtjes komen, de provider daarvan informeren en hopen dat ze de gebruiker daarover informeren, zodat deze het virus kan verwijderen.

Geeft norton antispam ook aan welk virus dit is?

in alle mailtjes staat dit:

ok ok,here it is.

en heeft chello een emailadres waarnaar je mailtjes kan sturen en dat iedere abonnee die krijgt??

YEP

waarschijnlijk deze

http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=574

Ik zou zeggen update je virusscanner eens en laat hem eens grondig zoeken:cop:. Mocht je er geen hebben (om wat voor onduidelijke reden dan ook:confused: ) zijn er ook gratis (vrij) goede scanners online te vinden zoals bijvoorbeeld Antivir en AVG.

mzzl Dúnedain

ik heb al een virusscanner, is helemaal up-to-date maar die vind ook nix.
ik ga nu zo’n online scanner proberen, kijken of die wat vind.

En?

hij vond niets…
adaware vond ook niets.
nog andere dingen die ik kan proberen? (behalve een re-install??)

nog andere dingen die ik kan proberen? (behalve een re-install??)

Hitman Pro

En je kunt ook bijvoorbeeld een progje als Spam Inspector installeren. Deze checkt je mail op spam ed en je kunt hem leren om bepaalde mail gewoon weg te kieperen.

mzzl Dúnedain

Probeer ook eens de Microsoft Antispyware tool. Ik gebruik deze zelf sinds kort en krijg de indruk dat het vrij goed werkt. Volgens sommige testen is de MS tool beter dan welke andere tool dan ook (inclusief Hitman pro). Of dat waar is weet ik niet, maar het is iig een goede reden om het programma te testen. Daarnaast heeft de MS tool een mooie monitoring service welke je systeem op een weinig irritante manier in de gaten houdt. Wellicht leren ze het nog wel eens bij MS. Je kunt de software hier: http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx downloaden. Let wel op, de software verkeert nog in het beta stadium. Ik zou daar een sarcastische opmerking over kunnen maken, maar dat doe ik niet; je weet wel wat ik wil zeggen :stuck_out_tongue:

Ik zeg trouwens hier niet mee dat je ook daadwerkelijk last heb van spyware op je systeem; het zou me niet verbazen wanneer iemand aan de andere kant een virus heeft. Je kunt idd eens naar de mailheader kijken, maar verwacht daar niet al te veel van. Indien de mailheader gemodificeerd is, kan het onmogelijk zijn om te achterhalen waar de mail echt vandaan komt!

ik heb ook eens in mijn procesbeheer gekeken wat er allemaal voor processen gestart zijn, maar ik zie een aantal vreemde dingen die ik niet kan thuisbrengen.

om er vast 1 te noemen: devldr32.exe, iemand enig idee wat dit is??
en ccProxy.exe staat er tussen, maar die krijg ik neit gestopt. Zo staan er nog wel meer vreemde dingen tussen.

Moet je ff googlen op die bestanden komt het er wel uit rollen.

De eerste is dit en de ander is deze.

mzzl Dúnedain

ah, gelukkig, daar is dus niks mis mee :slight_smile:
dan ga ik dat programma van microsoft eens proberen, kijken wat daaruit komt rollen.