Hdd hangt vast!

vbimport

Hallo, weer eens problemen (ik hoop niet dat ik aan het crossposten ben, ik weet niet meer of ik dit al eens eerder heb gevraagd!).
Het zit zo: als ik in win een iets doe wat veel hdd activiteit vergt (bijv. het omzetten van mp3 naar wav) dan hapert na een 3 sec mijn hdd altijd ff voor 2 sec. De hdd led blijft volop branden, maar mijn hele systeem is geblokkeerd!!! Iemand die weet wat dat is? Best wel irritant hoor…

Greeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzz

tja het blijft maar speelgoed he…
ik denk dat we allemaal zo z’n haperingetjes hebben.

Ik werk met een IBM hdd. Wat ik erbij kan zeggen, ik heb 2 IBM hdd’s erin hangen en ze doen beiden hetzelfde, lijkt me dus een software matig probleem… ergens een verkeerde instelling ofzo

Greeeeeeeeetzzzzzzzzzzzz

misschien je ide controler een beetje gaar ?
of probeer in je bios hdd block mode eens aan of uit te schakelen

Uitschakelen kan ik wel eens proberen ja…
Als ik in mijn BIOS UDMA uitzet wordt het nog erger, dus dat is het niet. Kan het zijn dat een dma33 en een dma66 samen op 1 dma66 controller (beiden op de primary ide) niet goed gaan??

Greeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzz

Het is aan te raden dat je een udma33 en een udma66 op een andere IDE-bus aansluit. Dat is wat ik noem problemen zoeken. En als hij nog blijft hangen, update je bios of installeer de meegeleverde drivers van je moederbord in Windows.