HD partities...?

vbimport

He even een vraagje...
Wat zijn nou echt de voordelen van het partitioneren van een harde schijf? Ik heb een 15 GB en een 20 GB harde schijf. Op de slave (die van 20 GB) staat backup-data die niet verloren moet gaan, en de 15 GB HD is gewoon leeg. Als ik zou gaan partitioneren, welk programma zou ik dan moeten gebruiken en hoe kan ik het beste te werk gaan?

Ik heb een 18 gig HD en heb part. gemaakt van 3 MB. Voordelen?
Tja Persoonlijk vindt ik het overzichtelijker. Heb tevens van C: een image op een andere part. staan. Als iets misgaat draai ik in 5 min. weer als nieuw. Ga een schijf van 18 gig maar eens defragmenteren, ben je effe zoet. Op een HD waar al wat opstaat kan je het best part. aanmaken met partition Magic. Blijven de gegevens bewaard.

het is veel overzichtelijker je kan bijvoorbeeld een partitie maken met alleen het besturings systeem er op en een partitie met alle programma’s en een partitie van image files. De partitie kan je maken met partition magic als je even op het web zoekt zal je zo de hele versie wel vinden om te downloaden hij is iets van 30mb

Partition magic staat ook op twilight 36

om back-updata te bewaren kun je ook nog altijd Norton ghost gebruiken eh, op +/- 10 tot 15 min alles terug goed zoals netwerk geluids- en beeldkaarten enz …

Ehm, tja, de voordelen weten we nu dus. Wat ik een GROOT nadeel vindt is het kopieren tussen 2 partities op dezelfde schijf. Ik heb een UDMA66 7200Rpm schijf en het duurt echt LAAAAANG om bijvoorbeeld een cd-image can de één naar de andere schijf te verplaatsen/kopiëren.

Voor de rest is het inderdaad wel overzichterlijker.

Groet,

Psycho Pappie (Dit is toch de nederlandse forum)…

Tiswat laat maar ach. Als je toch 2 harde schijven hebt, zet dan je image file op de slave(ev. harddisk crach). Maak ook de snelste de master en zet daat de OS op.

suc6